MULTİ; MAYA'NIN SIRASIYLA DENEDİĞİ GELİNLİKLER
ARADA MAYA'NIN ALDIĞI GELİNLİK VAR. BİRDE ECRİN'İN FOTOĞRAFI VAR.
Gelnliklere bakarken Arday'ı unutmuştum. O da benim heyecanımı bölmemek için ses çıkarmamıştı. Onu yanağından öpüp dışarı çıkarmış ve Ceren'i aramıştım. Ceren'de Gizem'i aramış. Hep beraber bana gelinlik bakacaktık.
Arday'ın dediğimi yapıp gittiğini görünce derin bir nefes aldım. Beni gelinlikle görmesi uğursuzluktu. İşte buna inanıyordum. Kızlar gelince gelinlikleri denemeye koyuldum. İlk denediğim güzel, kuyruğuda var derken bir sürü denemiştim hevesimi alamayıp.
İkinci denediğim model -balıktı- olarak beğensemde çok cürretkardı. Onu giymezdim. Arday'da kızardı zaten. Gizem bu gelinliği beğenmedi ve elinin başparmağını dudaklarını büzerek yere eğdi. Ceren'de beğenmediğini 'cık' layarak belirtti.
Üçüncü denediğimin fazla bir dekoltesi yoktu. Tam prenses gelinliği gibi duruyordu. Kolları ten rengi tülün üstüne işlemeliydi. Belden aşağısı boldu. Ama biraz fazla renkliydi. Bana göre gelinlik dediğin beyaz olmalıydı. Sadece beyaz.
Öyle kırmızıymış,yeşilmiş onlara nasıl gelinlik diyorlardı anlamıyordum. Biri bir kuyuya taş atmıştı moda diye. Herkes peşinden atlamıştı. "Bu güzel,'' diye atıldı Gizem. "Bunu aklının kenarına koy.''
''Benim arkadaşım daha iyilerine layık. Dene sen daha dene.'' İkisi atışırlarken ilk üçü kafamda eledim ve tekrar kabine girdim. Dördüncü olarak denediğim gelinliğin dantel askıları vardı omzun bitiş hizasında. Dekoltesi falan yoktu. Gayet iyiydi.
Hem kriterlerimede uyuyordu. Belinde kemer biçiminde taşlar vardı. Abartılı değildi, gözde yormuyordu. Bunu aklıma yazdım. "Bu fazla kapalı,'' diyen Ceren'e gözlerimi büyüterek baktım. Benim arkadaşıma ne yapmıştı? Benim arkadaşım utangaçtı.
"Ya bakmayın bana öyle. Gelin oluyorsun gelin! Kaç kez gelin olacaksınki? Biraz dekolteli giy. Zaten evlenince kocan olacak…" Çatılmış kaşlarımı ve belime giden ellerimi görünce devamını getiremeden sustu. "Arday eniştem izin vermeyecek giymene. Bari düğününde giy diye şey etmiş…tim."
Son heceyi biraz geç söyledi kızdığımı düşünerek. "Bu güzel ve ben bunu kenara ayırıyorum,'' dedim son noktayı koyarak. Beşinci denediğim gelinlik ise kalp şeklinde straplezdi ve buna Arday katiyen izin vermezdi. Gelinlik güzeldi,evet.
Ama tek sorunu ve benim fazla bulduğum yer üzerindeki aşırı işlemeler,aşırı incik boncuk serpiştirilmesiydi. Gelin bendim ve benim dikkat çekmem gerekiyordu. Üstümdeki bilmem kaç para olduğu bilinmeyen gelinliğin değil. Misafirlerimiz gelinlikteki taşları sayarak değil eğlenerek zaman geçirmeliydi.
Bu yüzden bu gelinliğide otomatikman eledim. "Bunu alıyoruz,'' diyen Ceren'e kaşlarımı kaldırarak baktım. "Saçmalama kızım. Arday ona giydirir mi bu gelinliği?'' Gizem haklıydı ama ben sadece onun için değil, istemediğim için almıyordum.
"Kızın en mutlu günü. Giydirmeyipte ne yapacakmış?''
"Valla orasını bilmem. Ama yakında kitaplara geçecek bir 'Arday inadı' diye bir şey var."
"O zaman 'Maya inadı' da olur. Di'mi güzel arkadaşım?''
"Kızlar! Ben zaten bu gelinliği istemiyorum ki!'' İkiside bana inanamayarak baktılar. Ceren 'Sen ne anlarsınki?' der gibi bakıyordu. Gizem ise 'Zaten Arday giydirmezdi," der gibi bakıyordu. İkisinede gözlerimi devirdim. Altıncı ve son gelinliğimi denemek için kabine girdim.
Kabinden çıktığımda ikiside bana kilitlendi ve alkışladılar. Gülerek gözlerimi devirdim. "Şu şekilde çekip atsam yemin ederim seni mankenlik ajansından aramaları iki saniye.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YÜRÜYEN KARİZMA
Teen Fiction*Maya Soykan* Daha 19 yaşında tercih yapmak zorunda bırakılan bir genç kız...Ünüversite tercihi değil,hayat tercihi. Yaptığı tercihe sığındı,doğru olmasını umdu. Peki seçtiği kişi,yaptığı tercih doğru muydu? Aşk,belkide Dünya'nın en güzel duygusu...