"KRINGGGGGG!!! "Bunyi loceng bergema di dalam bilik gelap itu.... Satu tubuh seorang budak lelaki mengeliat. Katil bergegar kerana pergerakan budak lelaki itu.
"Aduh bisinglah jam ni,aku pecahkan jugak nanti"Eyman berkata sambil menutup jam penggera di atas meja dan tidak menunggu lama dia kembali terlena.
Lalu dia tersedar dan melihat ke arah jam loceng itu semula...mata dia terbeliak kerana jam menunjukkan angka 7:15 lalu dia teringat harini merupakan hari pendaftaran murid ke akademi.
Ketika dia ingin bangun. Satu cahaya mula mengelilinginya. Eyman terasa pelik lalu cuba menyentuh cahaya itu. Namun apabila dia menyentuh cahaya itu, dia terasa seperti sesuatu mengalir di dalam badannya.
Selepas memeriksa seluruh tubuhnya. Dia melangkah ke dalam bilik air untuk bersihkan diri dan bersiap-siap sebelum ke sekolah... Sebelum dia menghampiri pintu, dia ditegur oleh datuknya yang berada di meja makan
"Kalau ia pun nk cepat,jangan la lupa pakai seluar tu",Atuknya berkata tanpa memandang ke arahnya.
Apabila dia tersedar dan dia melihat ke bawah lalu tergamam...Dia hanya memakai SELUAR PENDEKK!!!!!???
"Hehehe...nasib baik atuk tegur",ucap eyman tersipu malu kerana terlalu ingin ke sekolah sehingga terlupa memakai seluar. Dia kemudian berlari ke atas semula
5minit kemudian,
"Hah turun pun kamu,jom makan,atuk buat sandwich ni",ucap atuk kepada cucunya yang seorang itu.
"Ermmm, Kak Elmiya mana atuk? "Soal Eyman memandang seluruh penjuru.
"Entahlah, aku bangun tadi dia dah lesap dah. Mungkin ke pasar... "Atuk berkata seraya membuang rokoknya ke dalam tong sampah.
"Sebelum itu, kamu yakin ke mahu bersekolah di situ? "Soal atuk kai ragu-ragu. Kerana Eyman membuat keputusan yang mendadak untuk berpindah sekolah.
"Mungkin minat Eyman lebih kepada kuasa berbanding pelajaran.. "
"Takpe la tuk,eyman lambat nk ke sekolah ni,maklumlah harini pendaftaran,kenalah mari awal",ucap eyman pada atuknya
"Haaaa.... Bagus-bagus.... Dh pi sekolah nuh,menyibuk je kt rumah ni",ucap atuk sinis ke cucunya
"Ia lah tukkkk,,,"Balas eyman apabila dihalau oleh atuknya...
**********************
Macam mana dengan part 1 cerita ni...ok tak....sila komen
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...