"Satu hari aku bermimpi pasal peperangan dan ia berlaku pada kampung kita ini."eym berkata dan mengeluh...dia mengusap rambutnya berkali-kali dan menjatuhkan tangannya...
Kiy yang mendengarnya itu terkejut dan terlopong...peperangan??
"Mainan tidur kau je tu!"
"Tapi mimpi tu seperti memberi aku pertunjuk dan pertunjuk itu ada kena mengena dengan aku"
"Kau jangan berfikir sangat.kalau betul benda tu terjadi kita akan menghadapinya walau apapun akan terjadi"kiy membalas dan terus bangun...dia mula beredar kerana waktu persekolahan hampir tamat...langkahnya terhenti apabila eym berkata...
"Aku hanya mahu melindungi keluarga aku jee...aku sudah tiada siapa-siapa pun di dunia ini...bila atuk dan kakak aku tiada...aku hilang arah dan tiada tempat untuk aku bergantung...aku sayang keluarga aku!!"eym berkata dengan nada yang lemah...dia memejamkan mata untuk menghilang rasa sedih tika itu dan juga cuba menghilangkan perkara yang bermain di fikirannya itu....
Kiy yang tika itu terdiam...dia mengambil keputusan untuk berdiam diri kerana dia tidak tahu untuk membalasnya...
Apabila dia membuka matanya..dia terus berdiri dan mendekati kiy...
"Jom balik"eym
******************************
Eym yang baru lepas mandi pergi ke arah televisyen.dia terus melangkah ke arah tv dan berasa pelik kerana atuknya tiada.atuk pergi kemana?.
Dia merebahkan diri di atas sofa dan mula menonton televisyen.dia ternampak kakaknya turun dari tangga lalu dia bertanya.
"eh kak!kakak ade nampak atuk tak?"
Kak elmiya yang baru turun itu tersedar tentang atuknya itu.
"Tak tahu pulak akak.seharian akak tak nampak atuk"
Eym pulak berasa pelik dan mengabaikan hal yang tadi.nanti balik la tu..
Selepas beberapa jam yang lalu.atuk masih belum pulang dan eym melihat ke arah jam.ohh baru kul 8.mmm...hah pukul 8!!
"Atuk kata pada akak yang dia ade mesyuarat" kak elmiya berkata dan terus duduk di sebelah eym.
"Tapi takkan 6jam mesyuarat tu kak"
"Ermm.kita tunggu je larh.nanti balik la tu"
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...