"Erkkk"lalu terbuka matanya...dia memandang sekelilingnya yang hanya seperti padang dan tiada rumah disitu..."Aku kat mana ni"lalu dia berjalan untuk mencari seseorang...lalu apabila dia terasa sesuatu dia belakang pantas dia berpusing lalu tergamam...Dia melihat seekor naga berwarna emas dan sayapnya sangat besar..
Dia mula berasa takut kerana pandangan seolah ingin memakannya...lalu dia beranikan diri bertanya...
"Siapa kau???"
"Kau tak perlu tahu siapa aku..nanti kau akan tahu jugak bila masanya tiba"lalu naga itu berpusing dan terbang ke arah bertentangan...
Lalu eyman terasa dirinya ditarik oleh sesuatu lalu tersedar...
"Arkkk,"lalu matanya terbuka
"Aku kat mana ni"lalu dia mengimbas sekelilingnya lalu dia sedar dia berada di hospital...
"Pehhh,berputar-putar kepala aku,ni mesti kes tidur lama sangat"
Lalu dia bersandar di kepala katil itu...
"Nampaknya kamu sudah bangun"
Eyman terkejut lalu melihat gerangan orang yang menegurnya...
"Atuk"
Orang itu adalah atuknya...
"Atuk buat apa kat sini"soal eyman
Kukkk!!!
"Atuk datang sini nak melawat kaulahh"
"Ooo...mana tahu atuk check sakit atuk ke?dah nak mati ke?"
Pappp!!!
"Ciss ayat kau,macam nak makan kaki aku jee"bengang atuk dengan cucunya...
"Hehehe,hah,mana kakak tuk?"
"Kakak kamu balik sekejap ambil barang"lalu dia pergi ke tepi katil cucunya...
"Barang apa?"
"Tak tahu lahh atuk...ni macam mana kamu boleh masuk hospital ni"
"Takdir kut"jawab eyman selamba
Pappppp!!!
"Aduhhh...sakit tuk...ampun tuk"ucap eyman sambil menggosok kepalanya yang baru diketuk itu..
"Haa...padan muka..jawab macam tu lagi"
"Hehehe"sumpah dia tak nak jawab macam tu lagi...sakit woo kene ketuk di ex-guardian tuu...bukan ex-sajat...
"Hehehe...saya pun tak tahu la tuk...yang saya ingat saya kena serang dan ada yang menyelamatkan saya"
"Yang selamatkan kamu tu ada apa-apa tak?"
"Ada tuk,haritu dia datang ke hospital tapi bukan dalam hospital tapi atas bangunan dekat hospital...dia kata" The enemy is growing"...haa...macam tu larrhh"eyman mula mengajukan percakapan nanti...
"Haihh...atuk makin risau dengan kau ni...kalau jumpa apa-apa yang mencurigakan terus bagitahu atuk,jangan senyap jee"kata atuk kepada eyman,dia amat risaukan keselamatan cucunya itu..
"Ermmm,baik la tuk"
"Dah pergi rehat,atuk nak balik rumah pulak ni,ada hal sikit"lalu dia meninggalkan eyman bersendirian di dalam wad itu...
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...