part 21

2.2K 133 3
                                    

Semua orang menanti dengan sabar untuk melihat undian masing-masing.Ada yang berpeluh ada yang bergelak ketawa.

Kiy melihat eym yang tenang seperti tidak berlaku apa-apa sedangkan dia sudah kecut perut dan berpeluh-peluh.

"Eym!kau tak takut kah?" kiy bertanyakan kepada eym.

Eym yang sedang menumpukan perhatian kepada monitor itu terus memandang kiy.

"Entahlah,ada juga rasa takut tu.tapi nak buat macam mana?tunggu dan lihat aja la!"eym menjawap pertanyaan kiy.

" KUMPULAN D....KIYAMA!!ACE!!FANCY!!DAN YANG TERAKHIR QIY!!!"kedengaran keputusan pengumuman bagi kumpulan D.

Eym melihat kiy yang berpeluh.Dia ingin tergelak melihat rakannya itu.Hahaha.Nampaknya lawan kiy adalah orang yang amat berpengaruh.

"Woi kiy!kau mandi ke apa ni?hahaha" eym menyoal kiy yang seperti baru sudah mandi.

"Senyaplah kau!lawan aku rank no 5 tu!!!!" kiy membalas ucapan eym sebentar tadi.

20minit kemudian...

"KUMPULAN TERAKHIR PULA IAITU KUMPULAN F...BRUNCE!!!ROWAN!!!HARRY!!!DAN YANG TERAKHIR!!!!!EYMAN!!!"

kiy yang mendengar itu terus terkedu.Bukan dia sahaja!Semua orang di dalam itu tergamam dan terdiam!!!Langsung tiada suara!!Ini kerana keempat-empat peserta itu adalah rank no1 dalam kelas masing-masing!!!

Eym hanya tenang melihat keputusan itu.Dia pada mulanya terkejut tetapi dapat mengawal mukanya.Dia hanya menerimanya sahaja.

******************************

Semua orang telah pulang ke kediaman masing-masing.Ada yang wajah gembira dan ada juga yang suram.

Eym hanya tenang berjalan.Dia mendonggak kerana terdengar bunyi kicauan burung.Kiy hanya diam di sebelah eym.

"Eym!kau okay?" kiy menyoal eym yang tenang seperti tiada masalah.

Eym yang mendengar itu terus berpaling mengadap kiy.Dia terasa pelik pula.

"Aku okay je.Kenapa?Kau tengok aku macam zombie ke?"

"Taklah.Kalau orang lain mesti dah putus asa.Aku rasa undian tu tak adil lah!"

"Terima je lah,nak buat macam mana lagi?"

Eym dan kiy terus berjalan dan terjumpa tempat padang yang luas dan dipenuhi rumput.Eym tersenyum sinis melihat kiy.Kiy yang melihat itu mula terasa seram.

"K-kau n-nak apa?"soal kiy

"Jom training,aku bosan tinggal dekat rumah"eym menjawab seiring meletakkan begnya di bawah pokok besar itu.

Kiy yang melihat itu juga meletakkan beg galasnya.Setelah itu dia mula pergi ke arah eym berada.

"Kau dah sedia?" eym mula mengambil tempat berhadapan dengan kiy

"Apa peraturannya?"

"Peraturannya ialah!!!tiada peraturan!!"

Seraya berkata eym terus hilang dan berada di belakang kiy.Dia terus menyepak dan kiy yang sudah menduga itu terus berpusing dan menahan dengan kaki.Kiy dan eym terus berbalas tumbukan dan berbalas tendangan.Eym terus menolak kiy ke belakang dan terus menyerangnya.

"Fire punch!!"

Eym mula mengeluarkan kuasanya manakala kiy menukarkan tangannya menjadi tanah dan terus menahan tumbukan kiy.

"Wow,hebat!!"

Eym berkata dan terus menumbuk dengan tangan kosong.Kiy hanya bertahan dan sesekali berbalas tumbukan.Apabila dia melihat eym ingin menyepaknya dia terus telepotasi dan berada di belakang eym.

"Ginga punch!!!"

Dushhh!!!!!

Eym sempat menahannya dengan membuat auranya menjadi pelindung.Itu juga menyebabkan dia terseret ke hadapan.

Kiy tidak membuang masa terus menyerang dari arah belakang.Eym hanya menunggu sahaja.

"Lambat eym!!!" hayunan kaki kiy semakin mendekat di tempat kiy berada.

"Siapa yang lambat?" eym tersenyum sinis dan terus berada di belakang kiy.

"Apa!!!" kiy mula terkejut dan dan mula terasa bahang panas dibelakangnya.

"Fire ball"

Bushhh!!!!!

Kiy tidak sempat berbuat apa-apa hanya menerimanya sahaja.Dia mula tercampak dan tersungkur di atas tanah.

Kiy bangun dengan perlahan-lahan.Dia mula merasa kesakitan di tulang belakangnya itu.Dia tahu yang eym tidak mengeluarkan kuasa penuh dan fire ball tadi hanyalah 50%.

"Aku surrender!!"

"U-huh,heh,memang kaulah yang terkuat.kekuatan kau langsung aku tak boleh lawan"sebenarnya kiy masih mampu berlawan tetapi dia mempunyai perlawanan penting esok.Dia juga tahu yang dia tak akan mampu melawan rakannya itu.

Eym datang ke arah kiy dan berkata

"You not use your real power bro!!"

"Hahahaha,aku nak simpan untuk esoklah sambal!kalau aku guna pun belum tentu boleh menang!"jawab kiy selamba

Eym melihat ke arah langit.perlawanam penting?huh!

Pertembungan 5 kuasa besar

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now