Part 27

2.1K 125 1
                                    

Bayangan api hijau milik rowan semakin membara.rowan mula memandang ke arah eym yang berada di hadapannya.Dia bergerak dengan pantas dan berada di depan eym.

Eym terpana dan tumbukan itu terkena di perutnya dan terus menumbuk di dadu eym sehingga eym tercampak jauh!!Rowan berdiri tegak memandang eym yang tersungkur.Dia terus meluru dan menyerang eym dengan kekuatan penuh manakala eym hanya dapat menghadang dan tumbukan itu sesekali terkena anggota badannya.

"Aku tak boleh terus bertahan!"

"Wave of green fire!!"muncul beberapa gelombang dan terus mengikatnya.

Qiy berjalan perlahan ke arah eym.Dia pusing mengelilingi eym.

"Hanya ini yang kau ada?lemah!!"dia memberi tumbukan ke anggota badan eym dan menujah sehingga tercampak.

"Green flame swirl!!"muncul pusaran berbola api yang besar di tangannya.

Kiy dan kawannya terkaku dan mula merisaukan eym yang telah dililit api hijau itu.Rowan membuat beberapa pusaran api di tangannya

"Rasakan ini!!"pusaran api itu terus dilempar ke arah eym dan terkenanya!!

Bummmm!!!!!!

"Huh,kau masih berdiri ya?"kata rowan dengan sinis memandang ke arah eym yang menunduk

Kiy mula risau melihat keadaan eym dan hanya berharap kawannya tidak diapa-apakan.

Muncul berbola api kecil ditangan rowan.Rowan merenung tajam ke arah eym dan terus melemparkan bertubi-tubi.

"Hahahahah,rasakan!!!!"ujar rowan

Asakan demi asakan yang dilakukan oleh rowan.Rowan melibas tangannya dan menembak lagi api kecilnya.Dia tersenyum sinis seperti mempunyai rancangan sesuatu.

"Mega green fire ball!!!"muncul satu berbola yang teramat besar di atas kepala rowan.

"Hoi,mana adil!!"jerit kiy disambut orang ramai.

"Mungkin bukan kau sahaja yang tersingkir tapi dengan nyawa-nyawa kau yang tersingkir..."

Rowan terus membaling berbola itu ke arah eym dan sedang menunduk melihat lantai.Dia tidak tahu eym masih hidup atau sudah pengsan.

Bummmm!!!!

Rowan tersenyum sinis melihat letupan itu.Dia memusing badannya untuk bertarung dengan 2 orang lagi yang ada.Dia melangkah dengan perlahan tetapi terhenti akibat satu aura yang aneh!!aura membunuh!!!Jantung dia mula berdetak dengan laju!!!Ki orang misteri tersebut semakin bertambah pesat!!

Para penonton juga merasakan hal itu dan takut akan kekuatan itu.Para guardian yang menghadiri majlis itu juga tergamam!!!

"I-ini bukan kekuatan biasa,auranya menakutkan!!"

"A-pakah!!!"

"Macam mana boleh berlaku!!"

Rowan memusing badan dan melihat ke arah letupan itu.Dia tergamam kerana eym masih lagi hidup.Dia juga terpana kerana berbola yang dia buat sebentar tadi adalah serangan utamanya!!Dia juga tergamam melihat aura mengelilingi eym yang masih terduduk itu!!Awan yang cerah tadi bertukar gelap!!

Para guardian mula bangun dari kerusi dan berjaga-jaga.Mereka merasakan persekitaran mereka dipenuhi oleh dark ki.

Eym bangun perlahan-lahan dan berdiri tegak.Dia memandang ke arah rowan dengan renungan membunuh.Dia meregangkan badannya sebelum melangkah perlahan-lahan ke arah rowan di ikuti aura yang sangat kuat keluar dari badannya.

Kiy dan gale tergamam melihat itu.Dia masih tidak mempercayainya bahawa eym masih lagi tidak tersingkir dan aura yang eym keluarkan bukan sebarangan!!!

"Heh,nampaknya naga itu mula mengeluarkan kuasanya."bisik naga dalam tubuh kiy.

"Kau tahu itu apa?"kiy bertanya kepada naganya.

"First form dragon"kiy tergamam mendengar balasan dari naga ginganya!!

"First form dragon fire!!"

Muncul perisai mengelilingi eym dan terus terlekap ke badan eym.Semua orang terdiam melihat kejadian itu dan guardian mula tergamam.

Perlawanan antara Brunch dan harry terhenti seketika kerana mereka mengesan aura yang sangat kuat!!

"H-hah!"badan eym sudah lengkap sepenuhnya.Bentuknya adalah api yang berwarna merahh darah.

Eym berjalan perlahan-lahan ke arah rowan manakala brunch dan harry merasa tidak selamat cuba menyerang eym diikuti oleh rowan dan brunch.

Ketiga-tiga orang itu memberi tumbukan ke arah eym manakala eym dengan tenang menghalang dan menahan tumbukan itu dengan sebelah tangan!!Tangan eym sangat pantas bertindak menahan tumbukan bertubi-tubi dari mereka!!

"T-tak-tak,ini tak normal!!"kiy berkata

"T-tangan dia sangat pantas!!!"

Mereka terus bergerak pantas dan tidak dapat dilihat oleh mata kasar!!3orang melawan 1.

"Nampaknya dia semakin meningkat,tumbukan dan sepakan yang dilakukan sangat kuat dan berat manakala cara bertahannya sangat pantas dan mengagumkan"Ujar salah seorang guardian di situ.Semua guardian mengangguknya.

Eym hanya bertahan dan tidak melakukan serangan balas.Ketiga-tiga lawannya sudah berkuasa penuh tetapi dia hanya mengunakan 20% dari kekuatannya.

Eym yang sudah meluat kerana hanya bertahan menukar posisi menyerang.Rowan terlebih dahulu datang dan memberi tumbukan padu ke arah muka eym tetapi dia terlebih dahulu ditumbuk di perut dan menyebabkan rowan tercampak.

Brunch dan harry ragu-ragu untuk menyerang dan eym tahu keadaan itu.Dia bergerak pantas berada di belakang mereka.

"P-pantasnya"ujar Harry dalam hati.

"A-aku tak dapat rasa langsung!!"

Harry dan brunch terus memberi tumbukan tetapi dapat ditangkap oleh eym dengan mudah.Eym tersenyum tetapi harry dan brunch merasakan sesuatu yang akan keluar dari badan eym!!Aura eym juga semakin meningkat dengan pesat.

Brunch dan harry terus dicampak dan terhempas berhampiran dengan harry.Mereka terus cuba mencari jarak untuk menyerang jarak jauh!!Mereka seperti membaca mantra dan muncul pedang di tangan masing-masing.Mereka menumpukan kuasanya pada pedang dan melepaskannya dengan serentakk!!

"Slash of green flame!!"

"Twin slash of garaza!!"

"circumcision Frazar!!!"

Ketiga-tiga libasan itu meluru laju ke arah eym!!Eym dengan tenang mengerak kaki kanannya ke belakang dan kedua-dua tangannya terbuka!!

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now