Kiy berjalan menyusuri orang ramai yang sibuk bertarung.Dia berjalan sambil membawa pedangnya di tangan kiy yang berwarna hijau gelap dan simbol unik di hulu pedangnya.
Langkah dia terhenti apabila melihat seseorang berdiri di hadapannya sambil memandang tajam ke arah kiy.Kiy pantas melakukan posisi penyerang termasuk lelaki itu.
Dia dengan pantas berada di hadapan lelaki itu lalu melibas pedangnya tetapi dapat dielak oleh lelaki itu.Lelaki itu terus menyerang belakang kiy tetapi kiy sempat menunduk lalu menjauhkan dirinya dari lelaki itu.
"Kau lawan yang kuat,aku kagum dengan kau.Tapi aku ingin sekali bertarung dengan ketua kau itu.Dia berjaya menarik minat aku"ujar lelaki itu dengan muka masih lagi tersembunyi dalam hoodnya.
"Langkah aku dulu lah baru kau boleh lawan dengan dia!"ujar kiy dengan nada dingin.Dia telah bersiap melawan musuh di hadapannya.
Lelaki itu terus ketawa apabila mendengar balasan kiy.
"Baiklah,biar aku hapuskan semut ini dahulu!"
Lelaki itu terus mengeluarkan aura yang kuat diikuti kiy yang berwarna hijau.Mereka semakin meningkatkan aura masing-masing.
Dummmm!!
Lantas mereka bergerak dengan pantas lalu berhadapan sesama sendiri.Aura yang berwarna hitam dan putih berlaga sesama sendiri!Pergerakan mereka sangat pantas sehingga bunyi dentuman yang kuat.
"Aku takkan kalah di sini.Aku telah berjanji dengan "dia" yang aku akan menang!"bisik hati kiy.
Pergerakan mereka semakin pantas dan kiy pantas menumbuk perut lelaki itu tetapi lelaki itu tidak duduk diam.Dia juga terus menyerang balas dengan melibas kakinya ke arah kanan perut kiy.Kiy tercampak sehingga melanggar batu-batu di belakangnya.
"Lupa!aku tak perkenalkan diri lagi.Aku Zack,leader bagi skuad Bayu sea.Dari akademik Teranus"Lelaki itu memperkenalkan diri sebagai zack.
Bunyi dari dalam batu itu berjaya menarik perhatian zack.Seseorang terus menghancurkan batu itu.Kiy lantas keluar dari batu itu.
"Huh,nampaknya kau adalah leader ye?huh,it's be honor to defeat you!"
Kiy bergerak pantas meninggalkan debu di belakang.Zack tidak sempat berbuat apa-apa terus menerima pukulan di pipinya sehingga ia tercampak jauh.
"Wow,semakin menarik!hahahaha"
Lelaki itu terus menyerbu ke arah kiy lalu menyerang dengan pantas diikuti kiy yang hanya bertahan dan melakukan serangan balas.Mereka berdua semakin pantas berbanding sebelum ini sehingga menarik perhatian semua penonton.
Zack lantas mengengam besi di tepi seluarnya lalu menukar menjadi pedang.Kiy terus berundur untuk mengelakkan dari terkena libasan.
"Elemen besi!"
"Iron fist!!"tumbukan itu terhasil lalu menuju laju ke arah kiy.
Kiy tanpa membuang masa terus melibas satu persatu tumbukan itu sambil menahan tumbukan lain.Tumbukan itu tidak henti-henti lalu kiy berundur ke belakang.Dia mula mengeluarkan aura hijaunya dan ki kiy semakin meningkat pesat.Kiy mengenggam erat pedang di tangannya yang bercahaya hijau lalu melibas dengan sekuat hati.
"Slash of ginga!!"libasan maha besar itu terus menghentam tangan-tangan besi dan terus menuju ke arah zack.
Zack tidak sempat berbuat apa-apa terkena serangan itu dan menyebabkan dia tercampak jauh ke belakang.Dia melayang sebelum jatuh terbaring ke tanah.
Kiy perlahan-lahan melangkah ke hadapan namun langkahnya terhenti apabila melihat zack bangun dari tempat jatuhnya.Zack tersenyum sinis ke arah kiy.Zack mula mengerakkan tangannya ke hadapan dan tangan kirinya menyentuh besinya.
"SLYANIA FULL ARMOR!!"
Muncul perisai lalu terus mencatum di badan zack.Perisai yang berwarna perak itu semakin sempurna dan lengkap.Apabila sudah lengkap sepenuhnya dia mula mengerakkan tangannya seperti mencuba sesuatu.
Kiy memandang serius ke arah zack.Dia seakan-akan kenal akan perisai itu.
"Mesti kau tertanya-tanya tentang perisai ni kan?"soal zack melihat kiy yang memandang serius ke arahnya.Lebih tepat ke arah perisainya.
"Ayah,itu bentuk apa?"soal ezra memandang pelik ke arah perisai itu.Dia tidak pernah nampak sebelum ini.
Cikgu iren meneguk air liur memandang bentuk itu.Dia amat kenal akan bentuk itu termasuk izz sensei dan atuk kai.
"Five servant of king slyania!!"ujar zack bersamaan dengan cikgu iren.
"Zirah tu sebenarnya sudah pupus!tapi kenapa ada lagi?"soal Cikgu iren.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...