Part 26

2K 120 1
                                    

"TANPA MEMBUANG MASA LAGI MASA LAGI MARI KITA TERUSKAN DENGAN PERLAWANAN AKHIR,NAMPAKNYA PERLAWANAN INI PALING DINANTI-NANTIKAN KERANA IA ADALAH PERLAWANAN 4 ORANG RANK KELAS 1."

Eym tanpa membuang masa terus berdiri dan berlalu tetapi ditahan oleh gale.Semua rakannya memandang ke arahnya.Eym memandang pelik ke arah mereka.

"Eym,Kau kawan aku.Walau bagaimana sekalipun kau tetap kawan aku.Aku tak minta kau menang atau kalah.Tetapi kembalilah dengan selamat"Kiy berkata sambil memandang tepat ke muka eym.Gale dan ash mengangguk setuju manakala mia hanya memaparkan wajah tidak berperasaan tetapi dalam hatinya mengangguk tentang perbicaraan kiy.

Eym terpana dengan kata-kata kiy.Dia seperti mempunyai keluarga yang sentiasa mengambil berat pasalnya walaupun orang itu hanyalah kawannya.

"Aku akan cuba lakukan yang terbaik,untuk aku,untuk kau semua dan juga kelas kita!Aku akan berjuang walau bagaimana sekalipun"eym membalas dan meminta rakannya supaya tidak merisaukannya.

Eym terus berlalu ke bilik persediaan.Dia melihat peserta lain memaparkan wajah serius.Dia seronok dapat berlawanan dengan musuhnya yang kuat.

********************************************
Eym pov

Aku duduk di bilik persediaan sebelum dipanggil keluar oleh juruacara.Aku cuba bertenang dan fokus untuk perlawanan itu.

"SEMUA PESERTA!!!SILA MASUK KE GELANGGANG PERLAWANAN SEKARANG JUGA"

Aku bangun dan beratur di barisan belakang sekali.Nampaknya lawan aku kuat-kuat semua ya.

Aku terus bergerak masuk ke dalam dan mendengar sorakan para penonton.Aku melihat wajah rakan-rakanku yang memberi kepercayaan kepada ku.

"SEMUA PESERTA BERSEDIAA!!!"

Aku terus mengambil jarak 50meter dari yang lain dan semua orang mengikutinya.Aku membuat rengangan badan dan melakukan beberapa tumbukan dan sepakan.

"MULA!!"

Aku dan 3 orang lagi mula meluru dan bertembung sesama yang lain.Aku terus memberi tumbukan harry dan sepakan laju kepada brunce.

Dua orang itu menahan tumbukan dengan sepakan aku dengan mudah dan aku terus menyerang.

Para penonton terdiam!!stadium itu ibarat tiada orang di dalamnya!!ini kerana mereka mengambil peluang untuk fokus kepada keempat-empat orang rank pertama itu.

Aku terus menujah rowan jauh dari mereka.Rowan bergerak laju dan terus berada di depanku dan aku terus membuat pelindung dan memberi serangan balas dengan menembak api aku.

Aku nampak brunce dan harry terus berlawan sesama sendiri.Aku terus mengabaikannya dan fokus kepada lawan di hadapan ku.

"Nampaknya kau lah yang menjadi bualan mulut orang ye?heh,gembira bertemu kau disini.Aku akan pastikan kau kalah!!"

Aku hanya mendiamkan diri dan rowan terus meluru ke arah ku dan aku juga meluru dan tumbukanku terkena pada tumbukannya lalu memberi impak kepada sekeliling.

Rowan terus mengeluarkan kuasanya iaitu api hijau.

"Nampaknya dia adalah dari puak GreenFlame.Aku tak boleh meremehkannya!"eym berkata di dalam hati

"Thousand of green fire!!"

Api hijau itu terus menyerang aku dengan banyak.Aku hanya dapat mengelak dan tidak berpeluang untuk menyerang balik.Aku tidak mempunyai idea!!Bolehkah para reader memberi idea kepadaku?

Aku dengan pantas berada di belakangnya dan dia mula terkejut sebelum aku memberi tujahan ke arah badannya.

Bummmmm!!!!!

Aku tersentak dan terus melihat pertarungan antara harry dan brunce.Nampaknya mereka berlawan dengan serius dan harry didesak dengan hebatt.

Aku melihat pula ke arah rowan yang dapat berdiri semula.Rowan cuba memenangkan diri dan menyedut udara.Aku tersentak dan mula membuat gerakan bertahan!Dia mengeluarkan aura yang sangat kuat!!!

"Jadi inilah kekuatan ranking no 1 ye"bisik eym

"Shadow green flame!!!"

ki nya semakin bertambah dan dirinya diselimuti oleh api hijau!!nampaknya perlawanan semakin berbahaya dan menarik.

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now