part 18

2K 124 0
                                    

"Kau bermimpi ke budak" kata atuk kai kepada cucunya.

Dia berada di taman dan dihadapannya ialah eym yang ingin mencabarnya berlawan..

"Saya nak jadi kuat tuk"

"Heh,kita tengok sekuat mana engkau?"

Lalu atuk kai meluru dan terus melibas kakinya ke arah eym.eym tidak sempat bertindak hanya menahan sepakkan atuknya itu.dia cuba menumbuk rusuk kiri atuknya tetapi dapat dibaca oleh atuk kai lalu dia berpusing dan terus mengilas tangan eym dan menolaknya ke belakang.

"Huh,kau semakin maju ya"

Eym terus meluru dan memberikan tumbukan.

"Fire punch"

Atuk kai hanya menahan tumbukan itu dengan sebelah tangan sahaja.eym yang melihat itu terus melibas kakinya.

"Double kick"

"Wing shoot"

Eym yang tidak sempat berbuat apa-apa terlempar ke belakang.

"Haha.hebat!!" eym berkata dengan wajah gembira.

"Fire twin sword!!"

Muncul dua bilah pedang di tangan eym.pedang itu diseliputi dengan api pelbagai warna.

"Huh,kau guna pedang"

"Secret wind sword"

Muncul pula pedang yang aneh dan diseliputi dengan aura yang berwarna putih.

Eym yang melihat pedang itu membulatkan mata.

"Atuk nak bunuh saya ke apa!!"

"Atuk dah lama tak guna pedang ni"

"Tapi agak-agak la tuk"

Ini kerana pedang atuk kai adalah salah satu pedang terkuat dalam elemen angin.sekali libasan boleh menghancurkan ribuan demon.

"Belum cuba belum tahu"

Atuk terus melibas pedangnya itu dan terhasil angin yang kuat menuju ke arah eym.eym yang melihat itu menahan angin itu.

"Kai teknik-pembelah angin"

Zuppppppp!!!!!!!!

Angin itu terbelah dua dan eym terus meluru dan melibas pedangnya.

"Twin sword blame!!!!"

Api pedang semakin marak dan eym terus melibas tanpa henti ke arah atuknya.atuk kai hanya menahannya dan mencari masa sesuai untuk serangan balas.Dia melihat libasan eym semakin tidak teratur disebabkan penat.dia terus menahan pedang eym dan menyerang kembali.

"Teknik rahsia-ribuan pedang"

Eym yang melihat itu hanya mampu tergamam dan terus menahannya.tetapi kudratnya semakin berkurang dan serangan itu terus mengenainya.

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now