Eym telah jatuh tersungkur akibat tumbukan dari waze.Mereka berlima telah bergabung serangan lalu menyerang ke arah eym.Eym telah dipenuhi darah dan badannya terluka parah.
Waze terus mencipta bola kecil di tangannya.Eym terlihat pasrah dan hanya mampu menerimanya sahaja.
"Huh,kau sudah mengaku kalah?aku masih lagi ingin bermain dengan kau!"
Waze terus melemparkan ke arah lain!bukan ke arah eym!Eym terkejut lalu melihat arah serangan itu.Ia menuju ke arah rakannya!Eym menjerit kuat kerana dia tidak mampu berbuat apa-apa.
Serangan itu mengakibatkan rakannya mengelimpangan dan kesemuanya sudah tidak dapat bergerak.Luka yang parah semakin parah.Eym menangis sambil menunduk mengenangkan dirinya yang lemah.
Eym terus menunduk sambil memejamkan mata.Tangannya sudah tidak kuat manakala kakinya sudah lemah.
Waze ketawa dengan kuat termasuk kumpulannya.Mereka ketawa sambil menguncing ke arah eym.Eym masih lagi menunduk.Dengan tekad yang kuat di bangun dari duduknya.Eym masih lagi menunduk ke bawah.
"Huh,kau masih ingin berlawan ye?roger!akhirkan semua ini!"Laung waze.
Roger terus membuat berbola kecil lalu melepaskan ke arah yang masih lagi menunduk.Aura putih terhasil di sekeliling eym dan badan eym mengeluarkan wap yang panas!Dengan keadaan menunduk dia mengelakkan semua serangan roger!Roger tergamam termasuk rakannya yang lain.
"Huh,kau hanya bertuah sahaja!Tuah tidak datang untuk kali yang ke dua!"waze pantas menyeru pedangnya lalu melibas ke arah eym.
Eym mengelakkan pedang itu dengan menunduk.Dia pantas bangun lalu membuka matanya sedikit demi sedikit.Semua orang tergamam termasuk waze dan yang lain.Para guardian terkejut!Iris mata eym bertukar ke warna silver.
Aura eym semakin kuat dan ki eym semakin meningkat!Bumi terasa bergetar dan awan mula menunjukan kilat akan datang.Air laut bergelora dan eym masih lagi meningkatkan ki nya.Auranya yang panas jelas terasa di perusuk negaranya.Aura itu bukanlah aura yang biasa bagi manusia melainkan dewa!
Para guardian jelas terkejut dengan aura dan ki yang kuat itu.
"Ki yang kuat dan tenang"Ujar atuk kai.
Waze terus menyerbu ke arah eym lalu melakukan serangan combol tetapi eym mengelak dengan pantas!Dia seakan-akan tidak bergerak dari tempatnya.Empat orang lagi terus menolong ketuanya.Mereka berlima melakukan serangan yang sangat pantas tetapi tindakbalas eym lagi pantas dari mereka.
"Dia seakan-akan tidak bergerak!"bisik mia yang baru sahaja sedar dari pengsannya itu.
"Aura apa ini?"Soal Gale.
"Aura yang kuat dan tenang.Tak sangka dia menyimpannya"ujar kiy tersenyum
"Kapten!"bisik carl lemah.
Trun yang cedera parah tadi tersenyum melihat kekuatan eym.Trun terasa tubuhnya tidak lagi dapat bergerak.
"Semoga menang!musuhku!"bisik trun lalu pengsan.
Eym dengan kelajuan cahaya terus menghentak kuat seorang demi seorang.Roger terbeliak matanya menerima hentakkan yang belum pernah dirasai!
Eym terus menyingkirkan raze yang sudah lemah akibat patah tangan dan tulang rusuknya akibat tumbukan kuat eym.
Waze terus meningkat ki nya dan aura yang hitam semakin kuat.Rakannya meraung kesakitan akibat waze mengambil kuasanya.
"Sial kau waze!"
"Hahahaha,aku kuat!kau akan mati ditangan aku!"Waze terus menyerang dan dia menumpukan kuasanya di tangan kiri lalu menumbuk eym.Waze terkejut kerana eym dapat menahannya dengan mudah padahal itu adalah serangan kelima terkuatnya.
Waze terus menyerang tetapi dapat dielak dengan mudah oleh eym sebelum tangannya di pegang erat oleh eym.Waze cuba melepaskan diri tetapi tidak berjaya!Genggaman itu terlalu kuat.Waze melihat ke arah eym lalu pandangan tertumpu ke arah iris matanya.Dia melihat seekor naga mengaum dan memandang tajam ke arahnya.
Pertarungan semakin sengit dan Waze mula menyeru zirahnya.Zirah herwarna hitam gelap dan di kepalanya terletak pedang yang patah.Waze terus mengamuk dan auranya semakin kuat sehingga semua orang terduduk.Eym yang berada berdekatan tidak sedikit pun terjejas dengan aura waze.
"Arghh"Waze pantas menyerang dengan zirahnya.Pergerakan semakin laju dan serangannya semakin kuat dari sebelum ini.Eym dengan wajah tenang menyambut tumbukan dan sesekali mengelaknya.
Tempat pertarungan hancur lebur akibat pertarungan itu dan para guardian sibuk menyelamatkan penonton.Atuk kai masih lagi duduk ditempatnya dan tidak bergerak sama sekali.
Awan yang gelap semakin gelap dan kilat mula menunjukkan diri.Mereka berdua bertarung dengan pantas dan waze semakin terdesak ingin kemenangan.Eym yang selalu bertahan mula menunjukkan taringnya.Dia memegang erat tangan waze.Waze tidak dapat melepaskan tangannya dari eym.
Waze gerun melihat wajah eym lalu menunduk.Eym terus menumbuk kuat perut waze lalu tercampak ke belakang akibat menerima tumbukan yang boleh mengakibatkan gunung hancur itu.
Rambut eym telah bertukar kepada warna putih yang sebelum ini bertukar merah kepada putih sebelum menjadi merah semula dan sekian.
Waze tidak bermaya hanya mampu menerimanya sahaja.Eym yang masih lagi berdendam membelasah waze sekuat hati sehingga badan waze remuk.Rakan waze juga amat parah keadaannya sehingga boleh membawa maut.
Waze tidak lagi bergerak dan pemenangnya ialah eym!Bentuk yang tadi sudah lama menghilang selepas bertarung dengan waze.
"DENGAN INI DIUMUMKAN BAHAWA EYMAN DRAGER DAN RAKANNYA TELH MEMENANGI PERLAWANAN INI!!"
Para penyokong melonjak gembira dan ada yang ingin memasuki gelanggang.Pelindung tadi sudah hilang kerana penggunanya sudah dikalahkan.
Ahli keluarga eym termasuk gurunya memasuki gelanggang lalu memeluk eym beramai-ramai termasuk rakannya yang sudah disembuhkan oleh anggota kumpulan trun itu.Mereka menjulang eym ke atas lalu menyambutnya semula lalu mengulangi perbuatan itu.
Selepas itu para medic berlari ke arah eym.Eym pengsan dalam pelukan kak elmiya yang mengucup lembut dahi eym yang dipenuhi darah itu.Eym pengsan akibat melampaui batasnya sendiri dan cedera parah akibat pertempuran sebelum ini.
End...OR NOT?
****************
Hi guyss,macam mana pertarungan ni?Epic tak?Aku ingin meminta maaf kalau ada yang tidak berpuas hati dengan story aku.Aku akan perbaiki selagi mampu dan komen para reader juga memberi impak besar pada aku untuk terus berjaya dalam dunia ini.Jadi siapa yang nak sambungan lagi sila komen nak ye..Author nak tengok berapa ramai yang minat karya author ini.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...