Part 47-war(ii)

1.9K 131 4
                                    

"Elmiya,datang sini sekejap!"Laung Atuk kai dari luar rumah.Dia sedang bersenang-senang di tepi kebunnya.

"Sekejap!"Kak elmiya terus datang ke arah atuk kai.

"Ada apa...?"Soal Elmiya seraya duduk di kerusi yang berada disitu.

"Perang akan berlangsung tak lama lagi..."

"Hah,perang!"Elmiya tergamam.

"Ye,perang yang besar,melawan raja syaitan..."

Kak elmiya mengeluh lemah.Dia menunduk sambil memegang kepala.

"Jadi atuk pun ikut juga ke?"Soal elmiya dengan suara serak.

Atuk kai memandang ke arah elmiya.Dia tersenyum lalu mengusap lembut rambut cucunya itu.

"Jaga eym baik-baik ye..."Pinta atuk kai.

Elmiya mengangkat muka.Di wajahnya terdapat air mata yang mengalir di wajahnya dengan laju.

"Please atuk!Jangan!Miya tiada siapa-siapa lagi!Eym pun akan bantah kalau macam ni."Ujar miya dengan suara serak.

Atuk kai mengeluh lemah.Dia sudah memikirkan soal itu sudah lama.Keputusan dia murtamad.Dia akan ikut berperang.

"Kalau Eym tanya,tolong jawab bagi pihak atuk ye.Atuk mungkin tidak dapat berjumpa dengan dia lagi.Jadi miya,tolong jaga adik ye"Atuk kai hanya senyum.

Miya mula teresak-esak.Dia mengangguk lemah.

"Atuk hanya ada kamu berdua sahaja.Kalau atuk tak berjuang.Bandar kita mungkin akan hancur dan kamu berdua mungkin....Jadi atuk akan berjuang selagi boleh"Ujar atuk kai dengan suara sayu.

****************

"Bagaimana dengan persiapan?Sudah siap"Ujar seseorang dengan tanduk yang besar di atas kepala.Dia sedang duduk di atas takhta sambil meminum air.

"Sudah tuan"Jawab anak buahnya.

Dia turun dari takhta lalu pergi ke arah dua balang berwarna putih itu.Terdapat dua orang lelaki tidak berpakaian sedang terapung di dalam.

Raja syaitan tersenyum sinis.Dia lantas ketawa dengan kuat.

"Kita akan tawan bandar erasota.."

"Kumpulkan general dan pendekar pedang sekarang.Arahkan mereka supaya bersiap sedia!Kita akan serang mereka malam esok!"

"Baik tuan!"

"Bersiap sedialah para guardian!Aku akan hancurkan bandar kau...HAHAHAHA!"

************

Izz sensei melangkah masuk ke dalam sebuah bilik pesakit.Dia mengeluh melihat anak muridnya masih terbaring di atas katil itu.Dia lantas duduk di kerusi bersebelahan eym.

"Lenanya kamu tidur.."

"Berehatlah seketika eym.Mungkin selepas ini tidur kamu tidak akan lena lagi.."

Izz sensei mengusap lembut dahi eym.Dia tersentak apabila mendengar tapak kasut melangkah masuk ke dalam bilik itu lantas dia menoleh.

"Ouh,abang iren.."

Iren melangkah masuk bersama dengan erza.Dia lantas ke arah izz manakala erza segera pergi ke sebelah eym.

"Macam mana keadaan dia?"Soal iren memandang ke arah Eym.

"Masih belum sedarkan diri.."

"Peperangan akan berlaku esok.Semua penduduk telah dipindahkan ke tempat selamat..."

"Adakah peperangan itu akan sampai ke sini.."Soal Izz

"Mungkin mengambil masa dalam 2 hari.Para guardian juga akan berjaga di hospital ini..."Balas iren yang memakai baju kemeja berwarna coklat.

"Apa sebenarnya yang dia mahu?Tak cukup lagi ke dia ambik bandar lain?"Soal izz sambil memegang kepalanya.

"Atau ada apa-apa disebalik ini?Mungkin sebenarnya dia tidak berminat akan bandar ini.Mungkin ada sesuatu yang dia mahu dan sesuatu tu berada di bandar kita..."Ujar izz memikirkan soal perang itu.

"Kau akan berperang esok?"Soal Iren memandang ke arah pemuda di hadapannya.

"Semestinya saya akan bertarung!Ini tempat kelahiran saya!"Balas Izz

"Aku nak kau jangan berperang.."

"Apa masuk tuan!"Soal Izz

"Aku sebagai general perang keempat mengarahkan kau menjaga eym sehingga dia sedar!"

"Tapi tuan!"

"Tiada tapi-tapi.Keputusan aku MURTAMAD!"

Izz hanya mengangguk faham akan arahan iren.Dia tidak boleh menolak lagi kerana yang mengarahkan dia adalah general perang.

"Bukan saja-saja aku arahkan kau.Jika mereka jumpa eym.Kemungkinan mereka akan menculik dia dan dijadikan sebagai senjata perang mereka."jelas Iren.

Izz terus memandang wajah iren meminta jawapan.Culik untuk dijadikan senjata perang?

"Kau nampakkan kekuatan eym.Jadi pihak musuh mungkin akan menculik eym jika mereka ternampak eym.Kekuatan raja syaitan bukan sebarangan."

"Jadi adakah kita akan menang?"Soal Izz pelahan memandang ke arah luar tingkat.

Erza hanya melihat sayu sebelum mengusap rambut eym yang terjuntai.Iren sekadar melihat anaknya.

"Di dalam sejarah terdapat anak muda yang menjadi pahlawan dengan mengalahkan raja itu.Kekuatannya sangat kuat sehingga raja syaitan tidak mampu menyentuhnya."

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now