Ketiga-tiga libasan itu meluru laju ke arah eym!!Eym dengan tenang mengerak kaki kanannya ke belakang dan kedua-dua tangannya terbuka!!
"Three of elements"keluar element di tangan kanannya.
Semua orang melihat itu tergamam.Ini kerana kuasa manusia biasa hanyalah 2 kuasa.Manusia yang mempunyai 3 kuasa sangat jarang dijumpai.
Api,Angin dan kilat bergerak secara berpusing di atas telapak tangan eym.Eym masih menunggu libasan itu.Dia memusingkan tangan kanannya ke kanan dan kuasa itu hilang.
Para penonton tergamam.
"H-hilang!!"
Libasan itu menghampiri eym dan eym tidak melakukan apa—apa!!eym membuka telapak tangan kirinya dan menghala ke arah libasan itu.Libasan itu menghampiri dan akan terkena eym tetapi eym memusing telapak tangannya ke kiri dan libasan itu hilang!!
Para penonton sekali lagi tergamam dan terpana!!Stadium senyap sunyi seperti tiada orang di dalamnya!!
"I-ini tipukan?!!"
"M-macam mana boleh hilang!!"
"Siapa sebenarnya budak tu?!!"
Rowan,Harry dan Brunch tergamam dan terpana.Ini kerana itu ialah serangan utamanya tetapi dapat ditahan dengan mudah oleh eym!!
Eym dengan kelajuan penuh terus berada di belakang mereka.Mereka tidak sempat berkelip dan terpana dengan kelajuan eym!
"Three of elements!!"
Muncul 3 elemen kuasa yang sangat besar dan eym terus melemparkan ke arah mereka bertiga!!Mereka cuba melibas dengan pedang tetapi tidak berjaya dan serangan itu mengenainya!!!
Bummmm!!!!!
Mereka sudah tidak sedarkan diri dan tercampak hingga ke kerusi penonton!!Para penonton terus menjerit ketakutan dan ada juga yang cedera akibat terkena hempapkan peserta!!Para guardian merasa sesuatu yang dasyat akan berlaku dan ki eym semakin bertambah!!
Eym melepaskan auranya sehingga menyebabkan tanah mula merengkah dan stadium bergoyang!!awan yang gelap sebentar tadi menjadi sangat gelap dan kilat mula menyambar!!!ramai penonton terjatuh akibat tidak dapat menahan aura eym!!
Di dunia lain
"Hoi budak,bangun!!"
eym terpisat-pisat bangun dari pengsannya lalu terundur ke belakang kerana terkejut..seekor naga di depannya!!
Naga itu merenungnya dengan renungan tajam.Eym berasa tidak selesa dengan renungan itu mula perlahan-lahan menjarakkan diri.
"Sampai bila kau nak tidur budak?"si naga bertanya dengan suara yang garau.
Eym pelik dengan pertanyaan itu dan melihat sekeliling.Alangkah terkejutnya dia kerana dia berada di tempat lain!!tempat apa ni?
"Ini ialah ruang yang aku buat untuk kau dan aku saja.Orang lain tidak boleh masuk"balas naga itu.Sebenarnya naga itu ialah king farzel
"Jadi kenapa aku disini?"eym bertanya
"Kau telah mengeluarkan kuasa yang banyak!Dan kau juga telah mengaktifkan bentuk naga!!Mustahil untuk orang biasa melakukan itu!!"
"Apa kau cakap?Aku tak faham!"
"Kau telah menggunakan tenaga aku dengan banyak..Jadi diri kau yang di luar itu tak terkawal!!"
"A-apa!!"eym berkata dengan nada terkejut.
"Jadi aku nak buat macam mana??"
"Aku akan uji kau untuk tentukan kau boleh menerima kuasa aku dengan banyak atau tak"
"U-uji!!"
Mulut naga terkumat-kamit seperti sedang menjampi.Eym merenungnya dan menggaru kepala..ujian apa?
Muncul seorang lelaki yang tua berdiri dengan gagah.Eym tergamam melihat lelaki itu.Lelaki tua itu adalah orang yang sangat eym kenali!!atuk kai!!
"K-kenapa dengan atuk!!"
"Kau perlu berlawan dengan dia.."
Atuk kai terus meluru dan melepaskan tumbukan padu ke arah dada eym.Eym tidak sempat bertahan terus tercampak ke belakang!!
Atuk kai dengan wajah tidak berperasaan terus meluru dan menyerang bertubi-tubi..Eym hanya bertahan kerana dia tak nak mencederakan atuknya..
"Kau perlu melawannya..Bila seorang dari keluarga kau berpaling tadah atau jahat.Kau perlu melawannya juga suatu hari nanti"
Eym mendengar itu mengeluh.Dia tertunduk dan memejam mata buat seketika.Atuk kai melihat peluang terus menyerang dengan sebilah pedang di tangan.King farzel melihat perlawanan itu dengan diam.
"Atukk"
Eym membuka mata terus menahan bilah pedang dengan mengenggam bilah pedang.Darah mengalir keluar,king farzel dan atuk kai tergamam melihat eym menahannya.
"Maafkan eym!!"
Muncul perisai besi di badannya seperti dia berlawan di stadium.Eym mengenggam tangannya yang berperisai.Eym terus meluru dan menendang dada atuk kai.Atuk kai tercampak ke belakang tetapi masih diserang bertubi-tubi oleh eym.Menumbuk ke arah lengan kiri lalu kanan dan terus menyepak rusuk kiri dan juga kanan.
Atuk kai terus tercampak ke belakang.Eym berdiri tegak melihat ke arah atuk kai dengan hendak bangun.Dia mengeluarkan pedang yang unik dan menghayunkan beberapa kali.Pedang itu mengeluarkan api merah dengan sangat marak!!
"Hiyarkkk"
Eym terus meluru ke arah atuknya dengan pantas dan terus berada di belakang atuknya.Badan atuknya seperti berkecai dan mengeluarkan cahaya..
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...