"What the hell!"Jerit lelaki muda itu.
Muncul seorang remaja perempuan berdekatan dengan mereka.Remaja itu memandang pelik melihat dua orang lelaki dihadapannya itu.
"Adakah saya terlambat?"Soal mia dengan nada tersekat-sekat kerana letih.Dia terus melihat sekeliling tempat itu
Lelaki muda itu perlahan-lahan melangkah ke arah remaja lelaki itu.Dia tersenyum.
Pakkk!!!!
"Aduuiiiii!!!Apa ni sensei!"Jerit remaja itu.
"Kamu ni!Sudah lah baru sedar!buat keputusan terburu-buru!Ni kamu berlawan pulak!Kamu ni koma ke tak sebenarnya!"Marah Izz sensei.
Eym hanya mengosok belakang kepalanya sahaja.Dia tersengih melihat senseinya.Sengihnya mati apabila terasa sesuatu.Izz sensei tidak jadi untuk memarahi eym.
"Kenapa?"
"Eym rasa tak sedap hati"
**************
Dummmm!!!!
Atuk kai sempat menahan serangan itu dari terkena kepalanya.Dia lantas menjarakkan diri dari roqi.Roqi tersenyum sinis,dia tidak menyangka bahawa gurunya masih lagi kuat.
"Hahahahha,mengagumkan!"
Atuk kai melakukan posisi bertahan apabila melihat roqi ingin menyerangnya.
Dushhhh!!!!!!
Serangan dari belakang yang tidak disangka-sangka oleh atuk kai!Atuk kai terus tercampak ke arah roqi.Roqi terus menuju lalu menujah kakinya ke arah perut atuk kai!Atuk kai terus mencium tanah.Dia mengerang kesakitan.
"Maaflah aku terlambat."Ujar lelaki separuh baya memakai pakaian abad ke 18.
"Kau memang selalu lambat pun,Jack"Balas roqi memandang ke arah atuk kai.
"Kenapa kau panggil aku?Takkan lah dengan orang tua ni pun kau tak boleh makan.Atau kau sudah lemah?"
Dushhh!!!
"Ambik kau!"Roqi terus menepuk kepala Jack.Jack hanya ketawa sahaja menerima tepukan itu.
"Sebenarnya aku nak seksa dia"Roqi tersenyum sinis.Aura gelapnya semakin meningkat.Jack hanya selamba sahaja.
Atuk kai perlahan-lahan bangun.Dia memegang lututnya yang terkoyak dan bahagian perutnya yang terluka akibat tujahan dan hempasan itu.
Atuk kai menarik nafas lalu memejamkan matanya.Ki nya semakin meningkat!Kilat mula menunjukkan dirinya akibat sesuatu kuasa yang meningkat.
"Hahahaha,terlalu awal guru ingin mengunakan kuasa itu!Perlawanan baru sahaja bermula."
Jack tersentak apabila ki atuk kai meningkat di luar dugaannya!Dia kembali senyum apabila dapat berlawan dengan pahlawan yang kuat.
Tiang cahaya mula muncul di atas kepala atuk kai!Dan terus memancarkan cahaya ke arahnya.Atuk kai menerima tenaga tersebut.
Eym dan rakannya yang lain terus tersentak apabila terasa daya kuasa yang kuat!Dia terus melajukan lariannya.Dia seakan panik.
"Kuasa terakhir!"
Perlahan-lahan cahaya itu memudar.Muncul seorang lelaki dengan zirah yang berwarna emas.m,Seperti seorang raja.Dia membuka matanya.Iriz matanya juga berubah menjadi emas.
"Hahahahaha,ini akan menjadi epic!"
"Aku ingin mencubanya dahulu!"
Roqi meluru laju lalu memberikan penumbuk tetapi belum sempat dia ingin menumbuk,mukanya telah dipegang lalu dihempas ke tanah.
Jack menukarkan tangannya menjadi pedang dan perisai.Dia berlari dengan pantas ingin merempuh atuk kai.Tetapi ditahan mudah oleh atuk kai.Atuk kai menarik penumbuknya lalu menumbuk sehingga pecah perisai itu.Jack terkejut sebelum tercampak ke belakang.
Para askar mula terpegun melihat bentuk zirah dan aura atuk kai yang tenang itu.Aura atuk kai semakin menyebar.
Roqi muncul di hadapan kai lalu tumbukan diberikan.Kai terus menangkap buku lima itu lalu menumbuk ke arah perutnya.Roqi muntah darah lalu tercampak.
Jack menyentuh tanah.Dia seperti melakukan sesuatu,tiba-tiba tanah itu bertukar menjadi medan besi.Atuk kai mengalami kesulitan bergerak.
"Hahaha,kau takkan mampu bergerak orang tua."Senyumannya mula hilang apabila melihat atuk kai berjalan di atas medan besi itu.
"Terus menyerang!"
Roqi memecut ke arah atuk kai lalu melibas pedangnya.Tanah semakin merekah akibat impakan itu.Atuk kai menahan dengan pedang lalu melibasnya kembali.Mereka terus berduel pedang.Serangan mereka semakin mengganas dan luka roqi semakin bertambah.
Atuk kai melakukan back flip lalu berundur ke belakang.Dia menghalakan tangannya ke udara lalu menangkap sebatang lembing yang muncul.Jack tersentak kerana atuk kai dapat membaca serangnya.
"thousands of spears!"Jack sekali lagi menyeru lembingnya tetapi dengan jumlah beribu.
Jack mula melakukan gerakan seakan-akan menari.Lembingnya mula menyerang atuk kai.Lembing itu bertukar menjadi lembing berduri.
Atuk kai menyiapkan pedang.Dia perlahan-lahan menarik pedang lalu melibas ke arah lembing-lembing itu.
"third technique, wind anger!!"
Sekelip mata serangan jack dipatahkan.Jack terduduk akibat serangan angin itu.Kekuatan angin itu sangat luar biasa dan menakutkan bagi jack.Roqi juga tersentak.
"Teknik ketiga!Mustahil ada orang yang boleh menggunakannya!Bahkan aku hanya dapat melakukan sehingga teknik kedua sahaja"
Roqi mula serius.Dia berjalan perlahan-lahan ke tepi jack lalu menepuk bahu jack.Perlahan-lahan jack memandangnya.
"Kau boleh pergi dahulu,biar aku selesaikanmya"Ujar Roqi memandang ke depan.
"Jangan harap!Aku akan bertarung di sisi kau!"
Roqi tidak memaksa,dia lantas berdiri di hadapan atuk kai.Lebih kurang jarak 50 meter.Roqi mula menggigit sedikit ibu jarinya lalu disapukan di atas tapak tangannya.Dia mula melakukan simbol tangan dengan mata tertutup.Angin mula berkencang kuat!
"Full form....."Angin semakin kencang.Roqi lantas mencelikkan matanya.
"Wolf night fury!!!!"
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...