Apabila balik dari dewan tadi...dia berfikir adakah dia boleh menjadi kuat kerana dia tidak mempunyai kuasa...naga dibadannya itu telah dikunci oleh atuknya kerana tidak mahu ia mengambil alih tubuhnya itu...
Apabila dia sudah duduk...seorang guru lelaki masuk dengan membawa beg..
"Selamat pagi semua...saya adalah guru kamu...nama saya ialah Cikgu iuki...saya akan mengajar tentang kuasa kepada kamu semua"ucap cg iuki itu...
Eyman yang termenung ketika itu tersentak kerana cikgu itu melihat dia... Dia berasa pelik dan mengabaikannya...
"Baiklah semua..sila ambik batu dan rantai ini",ucap cg iuki
Satu persatu pergi ke hadapan untuk mengambil batu dan rantai itu...apabila giliran eyman pula...dia merasa pelik kerana cg itu melihat ke arahnya lagi...lalu dia mengambil batu dan rantai itu lalu pulang ke tempatnya semula....
"Nampaknya dia bukan orang biasa...mengikut auranya...didunia ini tiada seorg mempunyai aura itu selain seseorg yg mempunyai dark elemen",ucap cg iuki didalam hati...
Dark elemen adalah elemen yg hilang beribu tahun...kuasa ini amat kuat dan hanya seorg sahaja yg menguasainya iaitu king araza iaitu raja kekejaman...dia telah dikurung oleh pengasas kaum drager dan 5elemen naga....sebelum dikurung... Dia berkata bahawa dia akan kembali bangkit.
"Siap kau wahai manusia...apabila aku bebas...dunia akan porak-peranda"kata king araza
Beribu tahun yg mendatang...kekejaman king araza dan kisahnya semakin dilupai....hanya puak drager dan kaum kerajaan yg masih ingt kerana kisahnya tertulis di dlm buku di tempat yg tersorok....
"Aku kena siasat ni"ucap cg iuki lagi...
"BAIKLAH SEMUA...SILA DENGAR DENGAN TELITI...SILA LETAK TANGAN KAMU DIATAS BATU ITU"jerit cg iuki
Semua pelajar membuat perkara itu...bermacam2 warna yg keluar...lalu cg iuki melihat ke arah eyman dan kawannya yg sedang fokus itu...
"Nampaknya kawan dia mempunyai kuasa naga peringkat pertama",ucap cg iuki
Lalu dia terpandang ke arah eyman lalu mata dia terbeliak...ini kerana batu eyman bercahaya berwarna ungu...tiada seorg didunia ini yg kuasanya berwarna ungu
"I-ini mustahil...kenapa warnanya berbeza dari yg lain"ujar cg iuki yg masih lagi tergamam itu
"Wah....cantiknya batu eyman"ucap seorg budak perempuan
Lalu ramai mengelilingi tempat eyman untuk melihat warna yg cantik itu......
"Wah cantiknya...tak pernah lagi saya lihat kuasa yg berwarna ungu"ucap budak perempuan yg lain
Dan yg lain pon kecoh kerana melihat warna yg cantik itu.
"Okay semua..sila ke tempat masing2"ucap cg iuki
Lalu cg iuki bercerita tentang kuasa kepada murid2nya...
"Apabila kita mempunyai kuasa...kita ada 2 pilihan iaitu menggunakan untuk kebaikan atau kejahatan"ucap cg kuki
eyman awl2 lagi sudah termenung seorg diri...
"Kenapa didadaku ada lambang naga"ucap eyman mengenai perkara itu
"Lambang itu ialah bukti kau seorg elemen naga...semua elemen naga mempunyai lambang naga itu sejak lahir lagi tapi lambang kau sedikit berlainan kerana lambang itu menunjukkan 2 ekor naga"jawab suara garau itu
Iya...itu ialah king frazel...spirit eyman yg membenci eyman dan org tuanya kerana mengunci dia didalam badan budak itu...dia berasa manusia hanyalah kaum yg lemah...tetapi semua org yg menggunakannya...dia hanya mesra skit dgn eyman....
"Okay murid....nampaknya masa saya sudah habis...esok saya akan mengajar kamu menggunakan rantai ini"ucap cg iuki lalu keluar dari kelas itu...
"Ehh eyman...balik nanti kita jalan bersama ye"ucap kiy
"Eyman...kau tak rasa pelik tengok cg iuki pandang kau lain macam"ucap kiy...dia sebenarnya perasan akan cg iuki yg selalu melihat rakannya itu...
"Sorry...aku bukan gay"ucap eyman dengan muka tidak berperasaan
"Bukan macam tu la bonggok"ucap kiy lalu mengetuk kepala eyman
"Aduhh...kenapalh kau ketuk kt kepala bangang!!"ucap eyman bengang...
"Untuk menghubungkan sel2 kepala kau yg terputus"ucap kiy selamba
"Ciss...bahalol punya kawan"ucap eyman...
"Kiyy...aku nak keluar sekejap...nak pi tandas...nak ikut tak??"ucap eyman mendatar..
"Tak"ucap kiy yg nampak mengantuk itu
"Oky"
Sedang dia berjalan ke tandas...dia sekali lagi terlanggar dengan seorg perempuan...
"Hoii...kau buta ke apa??"ucap perempuan itu..
"Aku buta ke kau buta???ayat kau baik skit yee!!"ucap eyman dingin
"Kenapa aku pulak...kau yg langgar aku kan??kaulah yg buta"ucap perempuan itu dengan sombongnya
"Kau yg buta cakap aku...blahh la kau...malas aku layan manusia macam kau"ucap eyman dingin lalu terus berlalu ke tandas...
"Ishh...siaplah kau"ucap perempuan yg dikenali sebagai Mia frano itu....
Frano adalah kaum yg handal bermain pedang atau Kerambit....semua ahlinya mempunyai kerambit atau pedang atau kedua2nya sekali...kaum ini juga mempunyai teknik rahsia yg dibuat oleh kaumnya sendiri....
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...