Sesudah eyman mendaftar di tempat pendaftaran itu...dia diberi baju akademik dan nombor meja oleh guru itu
"Haihh...sampai nombor meja dia tetapkan"ucap eyman didalam hati..
Sesudah dia menyarung baju itu..dia pergi mencari kelas dia
"1A meja nombor15...mmm...mana ya"ucap eyman
Sedang dia mencari kelasnya dengan tiba-tiba dia terlanggar seorang perempuan..
"Maafkan saya...saya hendak cepat tadi"ucap perempuan itu
"Ouh...takpe"ucap eyman
"Btw what you name?"ucap perempuan itu
"Eyman drager...panggil eyman jee"ucap eyman
"Wahh...bukankah kaum itu sudah pupus...satu penghormatan bagi saya bertemu dengan awak"ucap perempuan itu
Kaum drager ialah kaum yg kekuatan fiziknya sangat kuat dan kuasanya sangat hebat... drager juga adalah kaum peniru...setiap ahlinya mempunyai mata berwarna biru bercorak disebelah kanan untuk meniru kuasa musuh...tetapi untuk menggunakan kuasa ini memerlukan kuasa yg kuat...
"Masih ade yg tersisa iaitu saya, atuk dan kakak saya"ucap eyman
"Ouh...nama saya ialah sara tranos...panggil sara saja....kelas saya 2A"ucap sara sambil tersenyum
Tranos ialah kaum yg tidak mempunyai kuasa tetapi semua kaum itu mempunyai IQ yg tinggi melebihi manusia lain...kaum itu juga mempunyai haiwan peliharaan...
"Ouhh macam tu"ucap eyman
"Awk buat apa kat sni"ucap sara pelik melihat eyman tercari2...
"Ermm...saya tengah cari kelas saya ni harrr...satu bangunan pusing tapi tak jumpa2"ucap eyman
"Ouhh...kelas awk 1A kan...mari saya tunjuk...kelas awk itu tersembunyi sikit...sebab itulah susah nak cari"ucap sara
Sesudah sampai dikelas...eyman berterima kasih lalu masuk kedalam kelas itu...apabila dia menjumpai tempat duduknya...lalu meletakkan beg dikerusi itu..
"Kenapa sikit sangat orang dalam kelas ni"ucap eyman pelik
Apabila dia termenung...datang seorang lelaki lalu duduk ditepinya...
"Ehh eyman...tempat duduk kita samalah"ucap kiy gembira kerana dapat duduk ditepi kawan barunya itu..
"Ehh iyalah...macam tak percaya jee kita berjumpa lagi"ucap eyman sambil tersenyum
"Perhatian kepada semua murid baru...sila ke dewan mutiara budi dengan segera"jerit seorg guru lelaki disitu
Dewan mutiara budi ialah dewan yg mempunyai dinding dan lantai yg diperbuat dari mutiara...dewan ini amat besar sehingga boleh dipenuhkan dengan 10,000pelajar....diluar dewan ini...terdapat taman yg cantik seperti Bunga aqua yg susah dilihat dan bunga harven iaitu bunga termahal didunia
Lalu dia dan kiy pon pergi ke dewan....pelajar lain menaik bermacam2 kenderaan seperti skateboard,terapung dan macam2 lagi...manakala eyman dan kiy hanya berjalan kaki sehingga ke dewan..
Apabila dia sampai ke dewan...dia terkagum dengan dewan itu kerana diperbuat dari mutiara...
Apabila dia masuk ke dewan...dia ternampak beberapa org seniornya yg memakai pakaian khas seperti pengawas itu....
"Selamat pagi semua...nama saya ialah fan...saya ialah ketua murid di sekolah ini...dibelakang saya ini ialah kumpulan persatuan pelajar atau dikenali sebagai pp... Pp ini akan mengawasi dan memberi kamu tugas..setiap pelajar harus mempunyai batu untuk mengenal pasti kuasa...batu ini amat penting untuk mengenali kuasa yg kita miliki...dan satu lagi....pelajar juga harus mempunyai rantai ini....fungsi rantai ini ialah menjadi senjata mengikut kekuatan kamu semua...benda ini akan diberikan oleh guru didalam kelas nanti...semua kelas akan diberi misi yg berbeza...pelajar yg menyelesaikan misi akan diberi bintang kecil....pelajar yg memperoleh bintang yg banyak akan dinaikkan ke peringkat kedua....dan akademik ini juga mengadakan pertandingan kuasa...sesiapa yg memenangi acara itu...dia akan memperolehi kedudukan yg tinggi..perlawanan ini mengikut kategori masing2..saya rasa sampai disini saja saya bercakap...jika kamu hendak bertanya...sila bertanya ke guru kelas masing2"ucap fan yg dikenali sebagai ketua pelajar itu...
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...