Seminggu setelah eym sedarkan diri dari pengsan.Eym,kiy dan gale duduk di bangku sekolah sambil berbual.Mereka menunggu kehadiran izz sensei yang ingin berjumpa mereka.
"Eym!!macam mana kau boleh transform form naga?"soal kiy kepada eym.Gale mengangguk setuju dengan soalan itu.
Mereka berdua merenung eym membuatkan eym menggaru kepala.
"Aku berlatih"jawab eym
Gale tidak percaya akan jawapan itu termasuk kiy.Hanya berlatih?kalau begitu dia pun boleh dapat!
"Ya lah,aku berlatih dengan naga aku.Tapi aku tak boleh lama dalam bentuk tu,ki aku akan berkurang dengan cepat..."
Kiy mengangguk faham manakala gale terfikir lalu bertanya kepada eym.
"Macam mana kau rasa dalam bentuk tu?"
"Aku rasa kuat,dan juga serangan yang aku lakukan pantas dan kuat.Bentuk tu masih belum sempurna jadi hanya sedikit kekuatan yang aku boleh keluarkan..."
Kiy mengangguk faham dan melihat sekeliling mereka.Gale tertanya-tanya.
"Mana la izz sensei ni..."soal kiy
"Tak tahu lah aku,Dia cuti kut.."jawab seseorang dari belakang mereka.
"Cuti pulak!!Sensei ni aku sepakkan baru tahu,menyusahkan orang je..."balas kiy melihat ke hadapan tetapi tidak mengetahui siapa yang menjawab soalan tadi.
Eym dan gale tergamam melihat izz sensei di belakangnya.Izz sensei tersenyum melihat mereka berdua dan merenung tajam ke arah kiy yang memandang ke arah lain.Eym hendak memberitahu kiy tetapi suaranya tersekat.
"Betul tu,lepas jumpa kau sepak la dia..."
"Hahahaha,tak berani aku.Kan kena renjat aku yang hangus.Nak kata jumpa perempuan muka tak hensem.Ada ke yang minat ke dia..."balas kiy sambil ketawa terus menoleh ke belakang.
Dia tergamam melihat seseorang itu dibelakang.Seseorang itu tersenyum senget melihat dia manakala eym dan gale sudah menjauh dari mereka berdua.
Izz sensei tersenyum sinis melihat kiy tergamam melihat ke arah dirinya.Dia mendengar dengan jelas apa yang diperkatakan oleh kiy.
"E-erk,Hai sensei.Indahkan pagi ni.Sensei nampak hensem la.Saya yang lelaki pun tergoda tengok..."ujar kiy cuba membodek izz sensei.
"Hai,indahkan?tapi bagi orang lain la.Kalau kamu tak indah rasanya.."balas izz sensei dengan senyuman menakutkan.
"Erkk.."
"Kagi lightning"muncul kilat hijau ditangan izz sensei.Izz sensei adalah orang yang unik kerana mempunyai kilat yang berwarna hijau.
Izz sensei terus melemparkan kilat hijau itu ke arah kiy.Kiy tergamam dan tidak dapat berbuat apa-apa yang redha sahaja.
Bummmm!!!!
Bummmm!!!!
Dummmmm!!!!
Muka hangus kelihatan di wajah kiy manakala eym dan gale sudah ketawa.Ash dan mia yang baru sahaja tiba turut ketawa.Hujung mata gale mengeluarkan air mata kerana ketawa kuat.
"Ciss,tak guna punya kawan,tak mau kawan...shuh ii..."halau kiy
"Eceh,Kau tak payah jadi gedik la kiy.Demon pun muntah tengok kau macam ni..."ujar eym memegang perut kerana ketawa kuat
Gale ketawa sampai terduduk atas tanah.Dia tak tahan dan terus ketawa.Izz sensei tersenyum melihat mereka begitu akrab.Kalau pertama kali jumpa perang dunia selalu terjadi antara mereka.
"Ok guys,be seriously..."ujar izz sensei memandang sekilas terhadap mereka.
Eym terus fokus mendengar apa yang izz sensei hendak katakan tetapi gale masih lagi ketawa.Mereka meluat melihat gale ketawa lebih-lebih.
"Sebelum korang berpindah,Korang kena masuk pertandingan.Perlawanan ni untuk mencari pahlawan sebenar.Jadi semua orang sudah dipilih melalui perlawanan yang kita lakukan di sekolah.Pertandingan ini akan diketuai oleh eym..."ujar izz sensei sambil memandang seorang-seorang anak buahnya.
"What!!!why me!!!..."jerit eym
"because your potential is very impressive. According to what has been discussed by the superiors. You are the most worthy..."balas izz sensei...
"But why me?"
"Sensei tengok kau yang paling layak.Teknik pedang kau semakin meningkatkan dan fizikal kau telah semakin kuat. so you're the most worthy..."
"Ok guys,Jom kita berlatih..."
Gale dan kiy berpandangan.Mereka seperti berbincang sesuatu.Mia hanya melihatnya sahaja dan tidak memperdulikan apa yang dibincang mereka manakala ash berfikir tentang ciptaannya barunya.
Mia melangkah ke arah patung-patung yang terdapat disitu.Dia mengambil nafas dan menghembusnya.Perbuatan itu disaksikan oleh ash dan juga izz sensei.Mia terus menyerang titik buta dan melibas kakinya ke kiri dan kanan perut patung itu.Serangan mia semakin membaik dan izz sensei bangga akan muridnya itu.
"Sensei..."kiy mengangkat tangan.Semua orang memandangnya pelik termasuk eym.
Izz sensei melihat pelik ke arah kiy.
"Boleh kami nak berlawan dengan eym.2 lawan 1.Boleh sensei?..."soal kiy
"What!!!mana adil!!!sensei tak payah!!"balas eym
"Okay,aku benarkan korang..."
Eym tergamam mendengar balasan senseinya.Izz sensei tersenyum senget melihatnya tetapi eym merasakan senyuman itu menakutkan.
********************************************
"Ok kamu bertiga..."ujar izz sensei memandang sekilas terhadap mereka.
Ash dan mia hanya melihat dari tepi.Dia ingin melihat cara bertarung eym yang baginya amat unik.Ash teruja melihat perlawanan itu.
"Sedia!!!"
Eym memandang tepat ke arah mereka berdua.Tiada secalit senyuman di wajahnya.Dia masih lagi bengang dengan permintaan kiy.
"Mula!!"
Gale dan kiy terus meluru dan melibas dari arah bertentangan di kepala eym tetapi dapat ditangkap oleh eym dan melemparkannya.Kiy dan gale tercampak ke belakang dan mereka mendarat dengan sempurna di atas tanah.2 tanah melawan api.
"Ginga kick..."
"Thousands punch..."
Gale dan kiy terus menyerang manakala eym memfokuskan kuasanya ditangan dan membalas tumbukan gale dan menghadang dengan lutut sepakkan kiy.Mia terpana melihat kerana eym dapat membalas ribuan pukulan dari kiy.
"Dark fire!!"muncul api hitam ditangan eym dan terus melemparkan ke arah mereka berdua.
Mereka berdua dapat mengelak api hitam itu dan api eym semakin lama semakin besar.Kiy terus melibas dan menghampiri eym manakala eym hanya melihat sahaja.Kiy dan gale mengambil sisi kiri dan kanan eym dan terus menyerang eym.
"Hurpp..."
Eym menahan tumbukan kiy dengan tangan manakala sepakkan gale dihadang oleh lututnya
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...