Part 11

2.1K 138 7
                                    

Kiy pov

"Haih,boringnya aku"kata kiy yang mukanya jelas kebosanan..

Lalu dia mengambil phonenya dan bermain mobile legend..

"First blood"

"Double kill"

"Triple kill"

"Sikit lagi,sikit lagi"

"Maniac"

"Seorang lagi"kata kiy yg terlalu bersemangat itu..

Lalu terdengar bunyi panggilan masuk di telefonnya....

"Ishhh...siall tull...kacau aku nak main"lalu dengan bengang dia mengangkat telefon itu...

"Iya saya..Apaaaa!!!!eyman masuk hospital...oky baiklah...nanti saya ke sana..."lalu menamatkan perbualan tadi...

Lalu dia bergegas ke biliknya untuk bersiap ke hospital untuk melawat kawannya...

****************************

"Hoii eyman...macam mana kau boleh masuk hospital?"soal kiy dengan tergesa-gesa

"Ishh kau ni...terkejut aku...beri la salam dulu...sebab aku masuk hospital ialah Pagi tadi aku berjogging...bila aku lalu tempat tu ada orang nak serang aku"

"Orang yang serang kau tu nak apa"

"Erkk..hah...nak duit aku..."tipu eyman

"Ouh...okay...kau nak ape2 tak...kalau takde apa2 aku blah dulu...nanti aku lawat kau pulak"ucap kiy

"Tak payah la kot sebab nanti aku keluar dah"

"Ouhh...okay..byee"

Apabila dia melihat kiy sudah keluar dia menghela nafas lega...

"Fuhhh...nasib baik dia tak tanya macam2..."

Lalu teringat kejadian yang membuatnya pengsan..

"Kuasa,setahu aku kuasa aku adalah farz je"

Farz adalah singkatan nama king farzel

"Dan siapa yang selamatkan aku..macam mana dia tahu nama aku...arghhh..sudah la..buat pening kepala aku je pikir"

Dia berdiri dan berjalan-jalan ke wad lain...dia berasa kasihan melihat orang menjerit kesakitan dan dia ternampak doktor membawa pesakit yang parah ke bilik bedah...perghh..tak boleh bayang aku kalau aku macam tu...lalu dia ke arah koridor dan berjalan.semasa berjalan dia berasa diperhatikan.alamak,siapa pula intai aku ni...lalu dia melihat ke arah sebuah bangunan di depan hospital itu...

"Huh"dia ternampak makhluk berhood hitam sedang melihat ke arahnya...

Huh...kenapa dia tengok aku...sorrylah aku bukan gay ye...minta dijauhkanlah...lalu dia melihat orang itu berkata sesuatu lalu hilang dibawa angin..

"The enemy is growing"

Huh...enemy...baiklah,aku akan berlatih bersungguh-sungguh selepas ini...

lalu dia ke wadnya semula dan termenung...

Yiakk,hurmm baik aku tido je

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now