Masing-masing terus mengeluarkan kebolehan.Kiy dengan kerambit manakala Qiy dengan pedang aisnya.
Apabila mereka ingin berlawan berdua datang pula masalah yang lain.Fancy dan ace berlawan di tengah perlawanan antara kiy dan qiy.
Kiy melihat dengan wajah meluat manakala Qiy pula menggaru kepalanya.
"Kacau je lahh!!"
"Hooi,tepi sikit!!kau ingat ini tempat bapak kau"Qiy memaki hamun mereka berdua.
Mereka berdua hanya mengendahkan sahaja manakala Qiy dan kiy mula bengang.
"Iyuri Sword Ice"
"Kerambit naga ginga!"
Mereka berdua terus melibas ke arah Fancy dan Ace.Mereka berdua yang melihat itu mula pucat dan tergamam.Libasan kedua-dua belah semakin menghampiri manakala Fancy dan Ace cuba membuat pelindung.
Tapi takziah kepada mereka,mereka tidak dapat menghadang libasan itu dan terkena kepadanya.Ace dan fancy terus tercampak keluar dari gelanggang.
Mereka berdua memandang ace dan fancy dengan wajah yang puas kerana telah menghalau pengacau perlawanan mereka.
"Oi,Jom lawan lagi,sekarang pengacau sudah tiada"Qiy berkata selepas memandang mereka berdua.
Kiy hanya menghela nafas lega.Dia kembali memandang Qiy yang berjarak hanya 50meter darinya.
Qiy mula merasa tidak sedap hati dan aura yang terhasil dari kiy semakin kuat!Daun bertebangan dan tanah bergegar!!Kiy menyedut nafas dan tidak lama kemudian menghembus.
"First Ginga Form!!!"lalu badan Kiy dipenuhi oleh besi yang berwarna hijau.
Qiy sudah tergamam dan menghadang aura itu dari terkenanya.
"Dia seolah-olah seekor naga!!"
Eym tersenyum melihat Kiy bertukar.Nampaknya kiy telah mengeluarkan kuasanya dan mula serius.Dia semakin seronok melihatnya manakala Gale,Ash dan mia tergamam!!
"Hah"Form kiy sudah lengkap sepenuhnya.Tempat perlawanan itu senyap dan semua penonton tergamam dengan kekuatan dan bentuk Kiy.
"Sedia?"Kiy berkata dengan lembut dan tenang.Seolah-olah jiwanya seperti laut yang sentiasa tenang.
Qiy tanpa ragu-ragu walaupun kekuatan musuhnya itu mengejutkan terus meluru dan terus memberi sepakan.
"Iced kick!"
Kiy menahan dengan sebelah tangan saja manakala Qiy sudah terkejut dan terus menjarakkan diri.Tanpa mengenal putus asa Qiy terus menerus menyerang kiy manakala kiy hanya menahan dan tidak menyerang balas.
Qiy terus menyerang dan terus berhenti kerana kepenatan.Dia seolah-olah melawan raksasa!!
"Hanya ni kau ada?huh,masih lemah!!"
Kiy dengan gerakan pantas terus berada di belakang Qiy.Qiy tergamam kerana tidak dapat melihat pergerakan itu.Dia terasa ditumbuk bertubi-tubi oleh seekor gergasi dan terus tercampak hampir ke luar garisan!!
Kiy terus menyeru pedangnya.
"Gin Sword Twin"muncul pedang di kedua-dua belah tangannya.
"Masa untuk tamat!"
"Ginga Sword X!!"
Libasan itu menyebabkan tanah terbelah!!Ia terus meluru ke arah Qiy dan Qiy cuba menyelamatkan diri tetapi tidak berhasil.
"Tidak!!!arghhhh!!!"
MBUMMMMMM!!!!
Qiy tercampak keluar dan pengsan akibat libasan itu.Perlawanan itu dimenangi oleh Kiy.Kiy menghela nafas lega dan form ginganya mula berkecai.
"PERLAWANAN SUNGGUH MENARIK!!NAMPAKNYA HANYA SEORANG SAHAJA YANG BERDIRI DAN PERLAWANAN INI DIMENANGI OLEH DIA!!!!KIYAMA!!!"
Kiy memandang juruacara dan mula merasa meluat.Dia melambai ke arah penonton dan tersenyum.Dia memandang pula ke arah eym dan menghela nafas lega.Fuh,nasib aku menang,kalau tak mesti kena bakar.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...