gale yang berasa giant itu akan kalah mula bertindak tetapi seseorang berada di belakangnya!!...Dia cuba melihat ke arah belakang tetapi seseorang itu dengan pantas berada di depannya dan memberi tumbukan padu ke arah muka lalu gale mula tercampak ke arah belakang..
Choi berdiri dengan megah.Dia memandang ke arah gale lalu memandang zass..
"Giliran kau pula!"dia terus meluru ke arah zass..
Manakala soi pula sedang terbaring kesakitan.Dia seperti melawan orang yang kerasukan.Kekuatan ini bukan setanding dia.Dia terlihat choi yang meluru ke arah zass lalu pertembungan antara dua kuasa.
"Red lightning"keluar kilat di tangan choi manakala zass pula mengeluarkan kebolehan anginnya..
Choi dengan pantas menyerang zass dari pelbagai arah manakala zass menghadang kilat itu dengan medan anginnya.Ia juga memberi impak kepadanya.Zass semakin lama semakin memahami pergerakan choi mula melalukan serang.
"Sandstorm!!"
Keluar angin pasir lalu menyerang ke arah choi.Penglihatan choi semakin sukar akibat ribut itu manakala badannya sudah terluka!ribut itu seolah-olah bergabung dengan bilah pisau!
Zass semakin memperkuatkan lagi ribut pasirnya manakala choi cuba mencari peluang.Dia mengumpulkan ki nya lalu mengeluarkan gelombang elektrik dan menyebabkan pusaran itu terlerai.
Zass keletihan akibat mengeluarkan ki terlalu banyak manakala choi sudah melihat peluang terhidang lalu mengeluarkan senjatanya.
"Lightning spear!!"
Semua penonton yang berada di bangku penonton mula berdebar.Segelintir darinya mengeletar kerana menonton perlawanan itu.
"NAMPAKNYA PERLAWANAN SEMAKIN MENARIK!!!KEEMPAT-EMPAT PESERTA TELAH MENGELUARKAN KUASA MASING-MASING!!"
Choi membuat posisi bongkok ke hadapan.Dia terus meluru ke arah zass dengan pantas manakala zass hanya mampu melihat!!
DUMMMM!!!!!
Asap dari langgaran itu bertebangan ke udara.Choi mula tersengih apabila dia dapat mengalahkan lawannya.Tetapi senyumannya mati apabila melihat seseorang menahan serangannya dengan sebelah tangan!!!
Gale berdiri di hadapan zass dan menahan tumbukan choi.Dia mengepal tangannya lalu menumbuk muka choi dengan tangannya yang telah disaluti auranya.
Bummmm!!!!
Choi tercampak ke belakang apabila menerima tumbukan itu.Dia tergamam apabila melihat orang yang telah dia kalahkan kembali bangkit.Dia semakin terkejut apabila melihat aura yang kuat di sekeliling gale.
Penonton mula tergamam melihat perlawanan itu.Ini kerana semua penonton tidak dapat melihat pergerakan gale manakala hanya seorang sahaja mula tersenyum.Dia nampak segala-galanya.Dia ialah eym,rakan gale.
Gale melepaskan qi nya seraya menyerang choi.Dia dengan pantas berada di depannya choi manakala choi sudah lelah.
"Thousand punch!!"
Gale melakukan tumbukan bertubi-tubi!!!choi cuba menepis tumbukan itu tetapi tidak berjaya!!Gale terus fokus melakukan tumbukan,tumbukan itu sangat pantas!!Selepas melakukan tumbukan itu gale terus menjarakkan badannya dan mengeluarkan pedangnya.
"YERI SWORD"
Muncul pedang di tangan kanan gale.Pedang itu disaluti dengan qi berwarna coklat.
"Tamatlah riwayat kau!!"
Gale berkata dengan dingin lalu menyerang choi dengan laju.Choi hanya mampu menantinya kerana sudah lemah akibat ditumbuk bertubi-tubi.
Dummm!!!!!!!!
Choi sudah rebah tidak sedarkan diri manakala gale berdiri di sampingnya.Dia melihat ke arah choi lalu ke arah peserta yang ada.Dia melihat zass dan Soi sudah lemah,dia pergi ke arah zass.Zass dan soi terus mengangkat tangannya untuk menyatakan bahawa mereka sudah mengaku kalah.
"NAMPAKNYA PERLAWANAN PERTAMA TELAH DIMENANGI OLEH GALE!!!!"
Gale mula tersenyum dan melambai ke arah penyokongnya.Dia terlihat eym dan kiy senyum ke arahnya.Gale menyambut senyuman itu dengan wajah gembira.Dia berbisik sesuatu tetapi dapat didengari oleh eym.
"Semoga kau menang kawan"
Eym tersenyum mendengar bisikan kawannya.
~to be continues
********************************************
Nampaknya perlawanan pertama sudah tamat ye.Aku akan buat terus ke perlawanan kiy.Aku minta maaf jika ada salah dalam tulisan aku ni.btw tq read my book.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...