Part 7-pertarungan

2.5K 149 0
                                    

Eyman ketika itu pulang ke rumah bersama dengan kiy....sedang dia berjalan...kiy bertanyakan soalan..

"Eyman...kau tahukan tentang peperangan tu?"tnye kiy..

"Peperangan yg mne plk ni?"tnye eyman..

"The destruction of the world...aku tahu kerana spirit aq prnh cerita yg dia melawan dengan raja kegelapan bersama dgn raja"jwb kiy

"Ouhh...psl tu..spirit aku pernah ceritakan dekat aku juga"jwb eyman...

"Ouhh...okay larhh...byee...jumpa di sekolah"ucap kiy lalu balik ke rumahnya...

"Byee"jwb eyman...

Sampai dirumah...dia memberi salam

"Hah eyman balik pon kamu...macam mana belajar...oky...atuk gi mesyuarat tadi"ucap kakak eyman iaitu elmiya..

"La yeke..takpe larhh..nk mndi sekejap"ucap eyman lalu pergi ke biliknya

"Nanti makan ye...akak dah siapkan makan tu..akak nk keluar sekejap"jerit elmiya...

Mendengar tiada balasan dari adiknya...dia keluar dari rumah itu...

*************************

Sesudah eyman mandi dan makan...dia ke bilik latihan untuk berlatih...dia menbuang baju lalu duduk untuk fokus...apabila dia memberi tumpuan sepenuhnya...dia mula mengerakkan tangan dan meninju dengan kuat sehingga dapat dirasakan angin dari tumbukan itu....dia belajar seni mempertahankan diri dengan atuknya yg jgk bekas guardian itu...selama dia belajar...dia terpaksa menjalani hari yg berat dan hanya memakan Nasi tanpa berlaut sahaja...atuknya jgk memberi pedang kepadanya iaitu salah satu pedang terkuat guardian...

"Wahh...hebatnya cucu atuk"ucap atuk yg baru blik itu...

"Hehe...biase2 je tuk"ucap eyman

"Klau macam tu...jom lawan...apa macam"ajak atuk dengan senyuman sinis...

"Erkk"eyman terkedu kerana dia sentiasa berlatih seorg diri...tetapi kali ini dengan atuknya....

"Oky baik"jwb eyman

"Oky rules dia ialah siapa kalah dia kena belanja...deal"ucap atuk

"Oky baiklah..."jwb eyman

*********************

Dua org itu bersiap sedia untuk berlawan...

Apabila daun jatuh ke lantai...dua beranak itu meluru dan berlawan tangan...

Selepas atuk mengelak tumbukan cucunya itu..dia memberi tumbukan tepat diperut tetapi dapat dihalang oleh eyman...

"Aduh...kuatnye...inikah kuasa sebenar guardian"tnye eyman didalam hati....

Dia meluru ke atuk lalu menumbuk

"Fire punch"

"Stone Wall"ucap atuknya...

Lalu keluar benteng batu yg besar dan menahan tumbukan itu...

"Ada lagi"ucp eyman...

"Fire tornado"

"Wind blowing"

Booormmmmmmmm

Lalu dua kuasa itu bertembung dengan kuat....

Dan mereka masih lagi bertarung...apabila melihat pertahanan cucunya longgar...dia dgn pantas menumbuk ke tepi perut eyman lalu eyman tercampak ke belakang akibat tumbukan itu...

Eyman tahu jika dia menahan pun tumbukan itu...dia akan tercampak jgk kerana memerlukan kuasa yg kuat utk menahan tumbukan itu....

Eyman yg kelihatan lelah itu masih lagi mahu berlawan manakala atuknya masih lagi belum lelah....

Dia sekali lagi meluru ke atuknya dan memberi sepakan...

"Flame kick"

Bagaikan masa terhenti...atuknya sudah berada di belakangnya lalu...

"Wind meteor"

"Kzzzzztttt

Boooommmmmmmm!!!

Perlawanan tamat....atuk memenangi perlawanan itu

"Heh....kau masih lagi kuat ye kai"ucap suara garau itu

"Ohh sam...hahaha...biasa2 jee.."jwb atuk kepada lelaki itu

Lalu lelaki yg bernama sam itu pergi ke arah eyman lalu mengusap kepala remaja itu...

"Kau sudah besar ye eyman...tiada lagi budak yg nakal dan manja terhadap atuknya"ucp sam kpda eyman

"Erkk...hehehe...hye uncle sam"ucp eyman malu kerana uncle mengungkit kisah lama..

"Hahaha..."ucp uncle sam lalu pergi ke atuknya....

Apabila dia berada berdekatan...mukanya berubah..

"Kai...aku terima laporan mengenai raja syaitan"ucap sam

"APAAA!!!bknkah dia sudah lama mati ke"jerit atuk kai

Eyman yg melihat itu terasa pelik dan masuk ke dalam rumah kerana tidak mahu menganggu atuknya

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now