Part 48-Not your power?

1.9K 131 3
                                    

"Para guardian!Bergerak sekarang!"Arah Raja Vander iaitu Raja bandar erasota.Dia akan memimpin askar untuk berperang.

Para guardian terus berpecah ke empat-empat penjuru bandar.Mereka telah dikhaskan para medic dan Squad Bany iaitu Squad Yang mahir dalam senjata.

Semua penduduk selamat di pindahkan oleh para guardian.Kai hanya memerhati mereka bergerak manakala Sam pula sibuk membuat perangkap musuh.

"Apa musuh kali ini?"Soal Kai.

"Para penyiasat kita telah melakukan siasatan dan mereka akan berperang dengan mayat yang sudah lama mati,para robot dan manusia senjata."Jawab Sam memandang ke arah hadapan.

"Human weapon?hurmm"

"Aku rasa human weapon ini bukan sebarangan senjata.Mereka telah dikhaskan dengan skill tahap tinggi"Jelas Sam

"Hurmm,jika human weapon.Mungkin Cury berada di sini?"Soal Kai memandang sekeliling

"Betul tekaan kau,Cury juga berada di sini untuk menghadapi human weapon.Mungkin kuasa airnya mampu untuk memusnahkan mereka"

Jadi kai..."

Kai terus menoleh memandang ke arah sam.

"Cucu kau bagi kau sertai ke tak?"Soal Sam sambil mengusap dagu.

Kai mengeluh perlahan.Dia terus duduk di kerusi berdekatan lalu meletakkan tangannya di atas meja.

"Aku hanya bercakap dengan miya sahaja manakala eym masih lagi belum kerana dia masih tidak sedarkan diri..."

"Jadi miya bagi ke?"

"Dia benarkan walaupun saat itu dia menangis teruk.Tapi dia faham akan tugas aku.Tapi kalau dengan eym,mungkin dia akan bunuh aku jika dia tahu..."Ujar Kai ketawa perlahan.

"Kau tak rasa ke yang eym akan cari kau"Ujar Drag sambil berjalan ke arah mereka.Memakai baju suit kemeja berwarna hitam dengan seluar yang panjang menyempurnakan lagi bagi sesiapa yang memandang ke arahnya.

Sam dan kai terus menoleh ingin melihat geranggang lelaki itu.Sam tersenyum kelat manakala kai hanya mengangkat tangan tanda menyapa.

"Huh,Drag.."Keluh Kai.

"Kenapa kau berada di sini?Bukankah kau berada di Frotal?"Soal Sam memandang ke arah Drag.

Drag adalah salah seorang guardian terkuat dan juga dia suka menyendiri.Drag berkawan rapat sejak Kai dilantik sebagai ketua guardian.

"Ini tempat aku.Kau rasa aku duduk diam ke tengok tempat lahir aku hancur..."Ujar Drag serius.Dia memandang sekeliling sebelum pandangannya jatuh ke arah sebuah khemah.

Sam dan kai hanya tersengih mendengar balasan Drag.Dia mengangguk perlahan sebelum pandangan jatuh ke arah sama.

"Kau tak nak jumpa dia ke?"Soal Sam masih lagi memandang khemah itu.

Drag mengeluh perlahan lalu memalingkan wajahnya dari khemah itu.Dia perlahan-lahan ke arah kerusi yang tersedia ada.

"Mungkin dia dah tak nak lihat aku lagi..."

"Tapi bukan salah kau.Aku rasa cury masih sayangkan kau...."

Drag memejam mata memikirkan hal yang lama.Kenangan dia bersama Cury adalah kenangan yang tidak dapat dilupakan sama sekali.

"Cubalah.Kita akan berperang sebentar lagi.Cury mungkin teringin untuk berjumpa dengan kau..."

************

"Bila kau nak bangun budak?"Soal seekor naga berwarna hitam ungu dan bersayap tajam.Di belakang tubuhnya terdapat duri-duri besi yang tajam.

Seorang remaja lelaki sedang duduk bersila di hadapan naga besar itu.Dia seperti berfikir sejenak sebelum bangun.

"Aku menolak untuk bangun.Kau tak ajarkan aku lagi kuasa yang berwarna putih itu."Ujar Eym mendongak kepalanya memandang naga besar itu.

"Aku sudah beritahu kau budak.Aku tak tahu tentang kuasa itu.Kuasa itu bukan datang dari aku"Farzel merengus kasar sebelum menjelaskan kepada eym.

"Bukan kuasa kau!"Ujar eym pelik.

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now