Selepas perlawanan pertama,penonton dan peserta dapat berehat seketika untuk perlawanan seterusnya,mereka berpusu-pusu ke tempat membeli makanan.
Eym,kiy dan gale jalan bersahaja menyusuri orang ramai,mereka berjalan untuk melihat makanan yang ingin dibelinya.
"Eym,kau nak beli apa-apa tak?"tanya kiy kepada eym.
Eym segera menoleh setelah mendengar pertanyaan rakannya.Dia mula terfikir dan terus bertanya kepada gale.
"Gale,kau?"
"Aku tak tahu la,beli untuk kita makan masa perlawanan nanti nak?"gale memberi idea kepada eym dan kiy.
"Kau je,aku tak"balas kiy
Eym mula tersenyum sinis seraya melihat kiy,kiy dan gale melihat eym mula gerun.
"E-ym,ke-kenapa k-au pan-dang macam tu"gale mengangguk dengan pertanyaan kiy.
"Kau jangan kalah perlawanan nanti!kalau tak!aku bakar kau!!"eym membalas dengan muka bersahaja manakala kiy mula bertambah gerun.
"Hahahaha,nasib aku lepas dah"gale berkata dengan nada sinis.
"Aku takkan kalah la!ini kiy,pahlawan terkuat di erasota ni"kiy berkata dengan bersemangat.
Eym hanya mampu tersenyum melihat itu
"Semoga kau menang kawan"
********************************************
"OK SEMUA!!!TANPA MEMBUANG MASA LAGI MARI KITA TERUSKAN ACARA YANG KE 4.PERTANDINGAN SEMAKIN MENARIK KALI INI!PESERTA KUMPULAN D,SILA MASUK KE GELANGGANG!!!"
Eym,ash,gale dan juga musuh sejati eym iaitu mia.Eym malas mencetuskan perbalahan dan hanya membiarkan sahaja.Mereka sudah menduduki kerusi penonton dan hanya tinggal melihat perlawanan sahabatnya yang akan tiba sebentar lagi.
"Eym,kau rasa kiy boleh menang ke?lawan dia kali ini bukan mudah"soal gale kepada eym.
Semua sahabat hanya diam memerhatinya.Ash dan mia juga kurang yakin yang kiy boleh menang.
Eym melihat itu tersenyum
"Diam dan lihat,kiy sangatlah kuat..mungkin melebihi aku?Kita haruslah percaya kepadanya"balas eym dengan senyuman mesra.Dia berpeluk tubuh menunggu perlawanan itu.
Dia dapat melihat kiy dan peserta lain warm-up.Kiy sangat bersemangat untuk berlawan dan eym tersenyum melihat itu.
"BAIKLAH!!!SEMUA BERSEDIAA!!!"
Semua peserta berada di tempat masing-masing.Kiy berada di tempat yang dia merasakan sesuai untuknya.
"MULAA!!"
Para peserta mula meluru ke arah lawan masing-masing!mereka mula mengeluarkan senjata manakala di kedua-dua belah tangan kiy terdapat kerambit.
Melihat mereka sudah bertarung sesama sendiri.kiy terus meluru dan mula menyerang dengan kerambitnya.Ace dan fancy terus membuat pelindung manakala qiy menahan dengan pedangnya.
Qiy terus melibas ke arah mereka bertubi-tubi manakala kiy terus mencari peluang untuk serangan balas.Dia meluru ke arah qiy dan cuba menendang ke arah rusuk kanan.
Qiy yang sudah berlatih pelbagai jenis teknik mempertahankan diri menahan tendangan kiy dengan sebelah tangan tanpa sebarang masalah.Qiy terus menghayunkan pedangnya dan kiy terus melonjak ke arah belakang dan menahannya dengan kerambitnya.
Qiy seperti tiada tanda-tanda untuk berhenti melakukan libasan bertubi-tubi ke arah kiy.Kiy bertahan dan juga melakukan serangan balas.
Kiy menumbuk permukaan tanah dan tanah terus merekah sehingga ke tempat qiy!Qiy mula rasa terganggu dan cuba menyelamatkan diri.Kiy terus menyerangnya dengan kerambit dan bersambung dengan sepakan ke anggota badan qiy.
"Kerambit ginga!!"kerambit mengeluarkan cahaya berwarna coklat.
Qiy tidak hanya duduk diam dan terus menyeru pedang kembarnya.
"Iced sword"muncul bilah pedang berwarna biru laut di tangan kanannya.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...