Terlihat lima orang sedang bersantai di tempat yang terpencil itu..
"Fuhh..nasib baik kita cepat selamatkan dia kan"
"Betul tu"
"Kita perlu mengawasinya dari jauh mengikut arahan dari raja dewa"
"Tapi siapa budak tu..kenapa raja beria ria sangat suruh kita awasi dia"
"Entah lah,tapi aku rasa dia amat penting bagi raja"
"Ouhh...okay"
"Hoii que,kau tak rasa ke dalam badan budak tu ada sesuatu yang menakutkan"terdiam semua yang berada di situ termasuk que....
"Yeah,aku rasa macam tu juga,sebab aku tengok dia bukan calang-calang budak"kata que yang bersandar di dinding itu...siapa budak itu??soalan itu berlegar-legar di dalam kepalanya...
"Ok...hal budak ni kita tolak tepi,kita ada misi yang baru,terdapat aura negatif tingkat B di arah selatan...raja nak kita selesaikan misi ini cepat"kata req pulak,dia adalah ketua dan paling tua di situ...
"Arah selatan?baiklah kita harus ke sana secepat mungkin,suruh orang sediakan kereta untuk kita"kata werd kepada rakannya..
"Ok baiklah,semua boleh kemas barang-barang dan pukul 3 kita berkumpul semula"req telah memberi arahan kepada ahlinya dan dia mula keluar dari bilik itu.....
******************************
"Yeahhhhhh,balik rumah"kata eyman dengan gembira...arghhh...tak sanggup lagi aku duduk dalam bangunan yang wangi dengan bau ubat...
"Ishh kau ni,macam budak kecik....hah,esk sekolah kan,baik kau siapkan barang-barang kau"bermulalah aksi singa berleter....
Eyman hanya pasrah dan redha saja....leteran tadi hanya masuk telinga kiri keluar telinga kanan...haishh..boleh mampus aku kalau macam ni....
"Baik lah kak"kata eyman dengan wajah cemberut...lalu dengan cepat dia loloskan diri dan pergi ke bilik tidurnya.....
Elmiya yang masih berleter itu tidak perasan yang adiknya sudah tiada kerana dia membelakangi adiknya...dia berasa pelik kerana adiknya senyap...lalu dia pusing ke belakang dan melihat tiada orang....
"Bertuah punya budak,aku sunatkan kau sekali lagi baru tahu"
Pada masa yang sama,eyman yang baru masuk ke dalam bilik terus terbaring di atas katil...
"Fuhh,lama dah aku tinggal bilik ni"dia bangun dan terus ke dalam bilik air.....
"EYMANNN!!!,TURUN MAKAN"jerit elmiya...
"BAIK!!!"jerit eyman pula yang berada dalam tandas....
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...