Adakah "dia" insan yang terpilih?Atau tidak?.
Eym melangkah perlahan-lahan.Tempat dia menjejak kaki bertukar menjadi putih.Jubah yang tersarung di badan dan kepalanya membuatkan musuh terketar.
"Summon Darkness!Tiger Beast!"Jerit Raja Syaitan kuat.Suatu pusaran kegelapan musuh di depan Eym.
Keluar seekor harimau yang besar dan berwarna putih keemasan.Muka Izz mula memucat.
"Summon tahap tinggi!"
Manakala Eym hanya memandang kosong.Kekuatan yang mengalir tenang seperti air itu sangat enak dirasakannya.Tangan dihalakan ke hadapan.
"Bangkitlah!"Kilat mula memancar!Kuat sehingga kiy berundur ke belakang.Dari panahan kilat,muncul seekor Naga!
"A-apa!N-naga!"Ujar Carl terketar-ketar.Sejak dari kebangkitan Eym.Dia sudah terduduk.
Pihak musuh tergamam!Mereka tidak bergerak seinci pun!Mata mereka tertuju ke arah Naga Emas itu!Sangat mustahil kerana Mage tahap tertinggi pun susah untuk memanggil naga.
"Sihir Penyeruan!Askar Hitam!!"Muncul battalion askar pihak musuh.Izz tercengang.
"Seranglah.."Ujar Eym dengan lembut,Naga itu terus berlalu ke arah sekumpulan itu yang diketuai oleh Harimau putih tadi.
Askar hitam teragak-agak untuk maju ke hadapan kerana aura yang dikeluarkan oleh Naga itu sangat luar biasa.Naga itu mengaum kuat!Dia terus mengeluarkan apinya sehingga membakar hampir separuh askar itu!
"Apakah!!Bagaimana ini terjadi!"Jerit Raja Syaitan.
"Kemanakah sifat bongkak kamu wahai Raja Syaitan?"Soal seseorang.Raja Syaitan tahu siapa yang menyoalnya.
"Roqi,Jack!Serang!"
Walaupun gentar,mereka terus menyerang eym.Apabila serangan mereka menghampiri,tujahan dari langit menyebabkan mereka berdua terjatuh!Jack dan Roqi tersentak!
"Apakah itu?Summon Spiritnya!"Soal Jack.Roqi memerhati dua orang yang berada di hadapan Eym.
"Kamu serang mereka berdua.Rajanya biarkan aku yang uruskan.."
Kedua summon itu mengangguk.Mereka terus berada di hadapan Jack dan Roqi.Tanpa sempat mereka berdua melakukan apa-apa.Mereka sudah tercampak jauh hasil serangan itu.
Raja Syaitan tergamam!Mulutnya ternganga luas!Summonnya dikalahkan!Bahkan anak buahnya!Dia memandang wajah Eym sedingin salji.Dia terus kaku melihat ke dalam mata Eym.Kekuatan tidak terbatas!
Eym berjalan perlahan dengan putihan salji mengikut dari belakangnya.Melangkah ke arah Raja Syaitan.Izz dan yang lain hanya memandang sahaja.Rasa kagumnya tak pernah luntur terhadap Eym.
"Aku akan memberi mu kesakitan yang luar biasa..."Ujar Eym sinis.Kemarahan Raja Syaitan meledak!Dia terus bergerak laju dan memberi tumbukan ke arah muka Eym.
Tetapi,tumbukannya tidak mengenainya!Seperti ada pelindung yang melindunginya!Mata Eym bersinar putih.Membuatkan Raja Syaitan terasa bahawa remaja itu lebih kuat berbanding pahlawan yang menghentikannya dahulu.
Eym menarik tangannya.Lalu menumbuk angin,impak dari angin itu menyebabkan dia tercampak ke belakang.Sesuatu dari langit muncul!Lalu mengenai bahu kiri Raja Syaitan.
"Bagaimana!..."
"Bagaimana makhluk hina sepertimu bisa mencederakan aku!..."
"Opss!Kau salah..."Ujar Eym tersengih.Tetapi sengihan itu sangat menakutkan.
"Sebenarnya Kau lah makhluk hina itu..."
"BERANI KAU!!"Raja Syaitan menjerit kegeraman.
Raja Syaitan mengenggam tangannya.Aura hitam semakin lama semakin kuat lalu menyebar di seluruh bandar.Fizikal Raja Syaitan mula berubah!Perlahan-lahan tangannya menjadi kuku yang sangat tajam.
Semakin lama perubahan itu semakin sempurna.Wajah seekor serigala kelihatan,dia terus menjerit kuat.Eym hanya memerhati,aura ditingkatkan...
Kaki Raja Syaitan mula bergetar!Dia melakukan posisi mencangkung lalu melompat tinggi hingga ke arah Eym!Eym tanpa berfikir panjang terus menyeru pedang dia dapati dari Ratu Naga dan karu.Dia terus mencantumkan dua pedang itu menjadi satu.Satu aura yang kuat terhasil dari pedang itu.
"P-pedang yang mengerikan!"Ujar Izz dengan suara yang gementar.Bilah pedang yang sangat tajam.
Raja Syaitan terus menumbuk dari langit tetapi dapat dihindari oleh Eym.Eym lantas berputar 360 darjah sambil menghayunkan pedangnyaRaja Syaitan menjerit kesakitan kerana terkena serangan itu.Dia terus menjauhkan diri dari Eym.
"Light Soldier!"Eym seperti menyeru sesuatu.Di belakang Izz dan yang lain,keluar sesusuk makhluk yang berwarna putih,aura yang dikeluarkan sangat mengerikan.
"Bawa mereka ke tempat selamat.."Askar putih patuh kepada arahan Eym terus membawa mereka ke tempat selamat.Izz dan yang lain tiba di kawasan perkhemahan.Drag tersentak apabila terasa kuasa yang luar biasa berhampiran lalu mengeluarkan pedang.
"Woo-woo-woo....Rilek!Ini aku!"Jerit Izz,dibelakangnya terdapat empat askar putih.
DURMMMMMM!!!!!!!!
Tanah mula bergegar,askar di khemah mula memucat.Kuasa yang luar biasa bertarung,itu yang dirasakan oleh Drag.Perlawanan itu sangat kuat sehingga di khemah mereka juga bergetar.
"Perlawanan sudah bermula.."Ujar Drag memandang ke suatu tempat diikuti oleh Izz dan yang lain.Mereka mengangguk setuju.
"Mana general iren?Aku belum nampak dia..."Soal Izz sambil memandang sekeliling tempat itu.
Drag mengeluh.Nafas berat dilepaskan,tangan mula mengusap lengan kiri.
"Dia di dalam.Kau pergilah tengok dia.."
Izz terus berjalan perlahan ke khemah diikuti oleh Kiy dan Mia.Apabila sampai di depan pintu khemah.Aura yang tidak senang dirasai,aura yang sangat kuat.
"Sensei!Bunyi orang menangis..."Ujar Kiy,bunyi tangisan itu seperti lagu yang sangat menyakitkan hati.
Izz terus menyelak pintu khemah itu.Mereka bertiga terus tersentak,kepala digaru.Mereka melihat sesuatu yang pelik terhadap General Iren...
"Hiks...Hiksss...Hikss...Kenapa kau pergi Kai!!"Sambil memakan pizza serta air keras.Kesan tangisan di mukanya jelas kelihatan.
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...