Malam semakin larut.Semua orang telah diulit mimpi.Ada yang indah dan ada yang buruk.Terdapat seorang remaja lelaki yang sedang gelisah.Dia tidak boleh tidur selepas mendapat mimpi yang mengerikan.Dia selalu teringat akan mimpi itu.
******************************
Eym p.o.v"Huarghhhh.mengantuknya!!"
Aku terus bangun dari tilam empukku.Aku pergi ke arah jendela pintu.Menatap matahari terbit.Alangkah indahnya aku menjadi matahari.Menjadi harapan semua orang.
"EYM!!!!BANGUN!!!!SEKOLAH!!!" kedengaran jeritan vampire yang sentiasa menjadi igauan aku setiap pagi.
Aku terus ke arah bilik mandi.Membersihkan dan juga mengemaskan diri.Setelah hampir siap aku terus turun dan menuju ke arah ruang makan.
"Nah.makan sayur ini juga!ia dapat mempercepatkan pertumbuhan kamu!"
Ini yang aku tak suka!!sayurr!!!aku rela berlari 10round padang dari makan benda alah ini.
"Alah kak!eym tak nak makan la sayur!"
"MAKAN!!SEBELUM AKAK SUMBAT SAYUR TU KE MULUT KAMU!!!BAIK KAU MAKAN!!
Kak miya sedang melihat ke arah aku.Aku cuba mencari idea untuk terus melarikan diri daripada memakan sayur.
"AKAK!!!IKAN AKAK HANGUS TU!!!CEPAT PERGI TENGOK!!!"
Aku melihat kak miya kekalutan dan terus pergi ke dapur.Aku pun apa lagi!peluang ada di depan mata!Aku terus keluar dari rumah dan berjalan ke arah sekolah.
Aku berjalan dengan langkah yang cermat.Aku terus melangkah dan terasa sesuatu.Aku terasa aura seseorang!
"Yo eym!apa kabar?"soal naga tanah iaitu kiy kepada eym.
"Yo kiy!aku macam ni la?"aku menjawab sambil melangkah ke arah sekolah.Kiy mengikuti aku dari belakang.
" Harini izz sensei kata ada perlawanan persahabatan antara kelas kita dan kelas lain"
"Urmm,aku tak tahu pulak"
"Aku rasa kau orang pertama yang terpilih.Sebab kau adalah ranking no1 dalam kelas.Orang kedua adalah aku!!Kiyama!!" ujar kiy dengan gembira..
Aku hanya tersenyum melihat kiy.Seorang kawan gila-gila.Sentiasa ada bila aku susah.Aku melihat ke arah langit.Patutkah aku mengajak ia pergi mencari keluarga ku?
******************************
"Ok murid,perlawanan ini adalah untuk mencari petarung berbakat untuk mewakili sekolah kita.Kita hanya memerlukan 5 orang sahaja.Perlawanan ini adalah kalah mati"izz sensei berkata dengan pembesar suara.
Eym dan kiy berada di kerusi untuk melihat undian yang akan berlaku sebentar nanti.
"KUMPULAN A.ZASS!!SOI!!CHOI!DAN YANG TERAKHIR ADALAH GALE!!!"
eym dan kiy berpandangan.Dia terkejut apabila mengetahui gale termasuk dalam kumpulan itu.Gale pada mulanya menjadi rival eym tetapi sesuatu peristiwa telah berlaku.Gale dan eym berkawan baik.Kiy ketika itu menghela nafas lega.
"Oii eym!!kiyy!!macam mana??" Gale terus menuju ke arah kiy dan eym.
"Macam tu larhh.Sekarang ni kau macam mana?okay dengan kumpulan tu?" eym bertanyakan kepada gale tentang itu.
"Selepas ini aku tak boleh memandang rendah kemampuan orang lain.Terjadi macam kau dulu naya aku masuk hospital.hahahaha" gale tergelak apabila teringat peristiwa itu.
Eym hanya tersenyum kelat.Dia sebenarnya rasa bersalah.Iya la kan.Sampai masuk hospital dan terus koma.siapa yang tak rasa bersalah
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...