~hari perlawanan~
Eym pov
Aku sudah melakukan apa yang patut pada pagi hari.selepas itu aku terus keluar dari rumah dan pergi ke arah utara iaitu tempat di mana aku bersekolah.Aku melihat ramai pelajar berpusu-pusu ke arah sekolah.
"Eym!!!eym!!!tunggu aku!!!"kedengaran suara makhluk ganjil di bumi ini.
Setiap pagi di hari sekolah.Aku sentiasa disajikan oleh suara itu.Aku rasa anda para reader sudah tahu siapakan?
"U-huh,lajunya kau eym.kau tak nak tunggu aku dah ke?"kedengaran suara ditepi telinga ku
"Lah kau!aku ingatkan makhluk mana la tadi?suara macam mak nyah."aku membalas dengan nada sinis.
"Ceh kau,mak nyah ni la tempat kau menangis,berkongsi masalah.kongsi tempat tidur dan kongsi bilik mand-i"kiy mula merasa kepanasan dan melihat ke arah aku lalu tergamam.
"Kau nak makan berbola api tak?!aku buat special untuk kau!"terdapat berbola api yang sederhana kecil ditangan kiriku.
Kiy mula melarikan diri tapi tak terelak terkena serangan berbola ikan apiku.Dia tersembam ke tanah.
"A-duh-aduh,sakitlah bonggok"kiy bangun perlahan-lahan dari tempat dia tersembam
********************************************
"OK SEMUA,CUACA HARI NAMPAKNYA BAGUS YA SEKALIAN,HARI INI JUGA IALAH PERNENTU UNTUK MEMILIH PELAJAR KE KEJOHANAN THE GREAT SLAYER,HARAP SEMUA PARA HADIRIN BERTENANG"kedengaran bunyi suara dari para pengacara kejohanan.Eym dan kiy sudah mencari tempat sesuai untuk menonton.Para peserta akan duduk di tempat yang telah ditetapkan oleh pihak sekolah.Kumpulan pertama sudah mula sesi panaskan badan.Kejohanan ini juga dihadiri oleh guardian yang menjaga bandar ini.Mereka duduk di kerusi vip yang telah disediakan
"OK SEMUA!!TANPA BERLENGAH LAGI!!MARI KITA TERUSKAN ACARA KITA UNTUK HARI INI!!FUHH,HARI YANG PANAS YE HADIRIN SEKALIAN.HARI YANG PANAS KE SAYA YANG BERDEBAR NI!!HEHEHEHE"para hadirin tercuit dengan telatah para pengacara yang baginya amat kelakar.
"BAIKLAH,MARI KITA TERUSKAN!!KUMPULAN A!!!SILA MASUK KE DALAM TEMPAT PERLAWANAN SEKARANG!!"
Peserta mula masuk ke dalam padang,Mereka sudah mula berjaga-jaga kerana ini perlawanan melibatkan semua orang,bukan one by one.
Eym yang sedang duduk bersama-sama dengan kiy mula melihat gale yang keluar akhir sekali dengan penuh gaya.Dia terlihat ke arah eym dan kiy lalu mula melambai ke arah mereka berdua.
"SEDIA!!!"para hadirin berpeluh menunggu visel permulaan.Ibaratkan mereka lah yang berada di dalam itu.Daun pokok mula gugur dan para peserta mula melepaskan ki masing-masing.Apabila daun mencecah padang,visel telah dibunyikan.
"MULA!!!!!!"
Keempat-empat peserta terus berentap sesama sendiri untuk menempah nama ke separuh akhir.
Gale mula mengeluarkan kuasanya iaitu tanah.Dia terlebih dahulu menyerang zass kerana zass ialah orang yang sangat handal berlawan.Zass mula berasa tidak selamat dan mula berlawan dengan gale manakala soi berlawan dengan choi.
"Giant ginga"gale mula mengeluarkan tekniknya manakala zass masih menunggu peluang.
Giant ginga ialah sebuah golem yang diperbuat dari tanah.
Giant ginga mula menyerang zass manakala zass hanya mengelak dari terkena tumbukan
"Hoii!!!lawanlahhh!!!"gale mula menguji.
Zass hanya mengedahkan sahaja dan terus mengelak.Apabila terlihat kelemahan giant itu dia terus menyerang pada lutut dan siku giant itu.Zass terus-menerus menyerang giant itu dan gale yang berasa giant itu akan kalah mula bertindak tetapi seseorang berada di belakangnya!!.
~to be continue
YOU ARE READING
Tale Of Resurrection Ancient Dragon Legend
Fantasy(KARYA PERTAMA MRSKY) EYM,Seorang remaja lelaki yang tinggal bersama atuk dan kakaknya.Namun selepas Atuknya memberitahu perkara tentangnya.Pelbagai cabaran bahaya yang mendatang sehingga dia tidak mampu menjalaninya. Luka dihatinya bertambah parah...