Part 10

2.1K 141 1
                                    

Atuk yg ketika itu sedang makan bersama elmiya...

"Haihh...mana eyman ni? "soal atuk

"Nanti dia balik la tu tuk"jwb elmiya

"Iyalah"

Apabila dia sudah makan...dia pergi ke arah tv...dia menonton tv sambil menunggu eyman...apabila dia hendak terlelap...dia terdengar bunyi telefon lalu mengangkatnya..

"Ini keluarga eyman ke"

"Ye...saya atuknya...kenapa?"

"Cucu pakcik dirawat di hospital...sila ke hospital dengan segera"

Atuk tergamam...lalu dia bergegas bersiap dan memanggil elmiya agar bersiap dengan cepat...

Di hospital

Atuk dan elmiya sudah berada diluar wad menunggu doktor eyman...

10minit kemudian...dia melihat doktor keluar dari bilik lalu atuk bergegas menanya soalan...

"Doktor...macam mana dengan cucu saya?"soal atuk dengan cemas...

"Pesakit tiada kecederaan yg serius....kulit kepalanya terbuka dan kami sudah menjahitnya...sekarang ini dia belum sedar"jwb doktor dgn tenang

"Alhamdulillah,terima kasih doktor..."kata atuk

"Doktor...siapa yg hantar eyman ke hospital"soal elmiya..

"Hurmm...rasanya dia memakai hood hitam...dia datang dalam 5 org...dan di bajunya terdapat lambang naga.."jwb doktor

Atuk tergamam kerana dia seperti mengenali org yg menyelamatkan cucunya itu..

"Terima kasih doktor"ucap elmiya..

Elmiya yg melihat atuknya masih lagi dalam keadaan mcm itu dia menegur..

"Kenapa atuk...atuk kenal ke??"

"Kumpulan yg menyelamatkan eyman adalah 5 elemen naga"

"Apaa!!!!!bukankah itu hanya legenda je ke??"

"Atuk belum pasti tapi atuk yakin sebab doktor itu mengatakan di baju kumpulan itu terdapat lambang naga..."

"Kalau itu betul...kenapa dia menyelamatkan eyman...kumpulan itu sangat susah dijumpai dan kenapa dia menyelamatkan eyman..mesti ada sebab disebalik semua ini"

"Dahlah..jangan fikirkan sangat..asalkan eyman selamat sudah"

"Baik tuk...jom balik..nanti kita melawat eyman lagi"

Lalu mereka pulang ke rumah

Tale Of Resurrection Ancient Dragon LegendWhere stories live. Discover now