ALEX 6

411 12 2
                                    

"ceritalah apa yang telah terjadi?...", gesa badli di sebelahnya. mahu tidak mahu alex pun terpaksalah menceritakan segala segalanya pada rakan serumahnya itu. "hahahahaha...", badli ketawa berhabis sebaik saja dia mendengar cerita rakannya itu sampai berair air matanya sebab terlalu kuat ketawa. alex terpaksa buat muka masam apabila rakannya mentertawakannya. "malas betullah aku bercerita sama kau ni... kau asyik ketawa saja dari tadi...", rungut alex. "habis tu cerita kau ni 'cali' betullah.... kau mabuk sampai tak sedar diri sehinggakan kau di bawa balik ke rumah perempuan tu pun kau indak ingat apa apa. pas tu kau kena rogol oleh perempuan tu pun kau masih juga indak ingat apa apa... weh... betul ke kau ni indak ingat apa apa semasa perempuan tu rogol kau semalam atau kau cuma ingin kelentong aku saja... padahal kau tahu bah pasal kejadian semalam tu. kau sengaja tak nak cerita pasal kejadian tu sama aku sebab itulah kau action action saja cakap indak tahu apa apa...", badli bersuara sambil ketawa kecil. "eh... aku cakap betul bah ini... aku betul betul indak tahu apa yang telah terjadi semalam... sekali saja aku sedar aku berada di dalam bilik tidur dia pula... telanjang bulat lagi tu... yang buat aku terkejut macam beruk tu dia bilang aku dah f*ck dia berulang kali tapi yang peliknya aku indak ingat apa apa pun pasal kejadian semalam...", kata alex dengan pantas.

"jangan jangan air beer yang kau minum tu sudah kena 'spiked' kot...", balas badli dengan wajah yang serius. "spiked?... 'spiked' apa pula tu?", soal alex. "maksud aku ada orang masukkan dadah ke dalam air beer kau itulah, palui!....", tutur badli dengan pantas sekali. alex terdiam seketika. mungkin apa yang badli katakan itu memang betul. yelah kan selama ni dia ada juga minum beer sampai berbotol botol tapi indak jua dia cepat mabuk macam semalam tu. setahunya dia cuma minum 10 gelas beer bersama perempuan tu semalam tapi entah kenapa pula dia cepat mabuk semalam pun dia sendiri indak tahu. biasanya kalau dia minum 10 gelas beer macam tu dia indak akan rasa mabuk lorh tapi rasa mabuknya semalam terasa lain macam saja. kepalanya memang terasa pening tapi dalam waktu yang sama dia berada di alam khayalan yang penuh dengan keanehan... mungkin betul juga air beernya sudah di taruh dengan sejenis dadah yang mengkhayalkan sehinggakan dia indak ingat apa yang telah terjadi ke atas dirinya?... entahlah, apa apa pun alex berazam lain kali dia tidak mahu lagi minum mabuk mabukan di dalam pub macam itu lagi. "so, kau dengan rasminya sudah kehilangan keterunaan kau pada perempuan bernama avanisha tu, eh?....", usik badli di sebelahnya. "mungkin juga...", balas alex. "apa kau cakap mungkin mungkin pula?... kalau perempuan tu sudah cakap yang kau sudah f*ck dia berulang kali itu maknanya kau sudah kehilangan keterunaan kau yang selama ini kau pertahankan tu...", tutur badli dengan wajah yang serius. "tapi malangnya aku indak ingat apa apalah, li... kalau aku dapat ingat bagus juga... tapi ini indak... macam kosong bah memoriku semalam...", kata alex dengan wajah yang sedikit tegang.

"aku indak percaya bah cakap kau tu... mustahil kau indak dapat ingat apa apa tentang kejadian semalam tu... kau action saja cakap indak tahu apa apa padahal kau malu bah hendak menceritakan pada aku bagaimana rasanya kau f*ck perempuan yang bernama avanisha tu... maklumlah kau pernah bagitahu aku yang kau akan terus menjaga keterunaan kau tu sehinggalah kau berkahwin dengan jodoh kau yang sebenarnya... tapi belum lagi kau berkahwin dengan jodoh pilihan hati kau tu kau sudah di rogol oleh perempuan lain pula...", kata badli separuh menyindir. "memang betul aku ada cakap sama kau yang aku akan menjaga keterunaan aku tu sampai aku berkahwin tapi kalau sudah terlanjur macam ni nak buat macamana lagi kan... terpaksalah aku terima kenyataan ini dengan hati yang berat sekali....", balas alex perlahan lahan. "hekeleh... terima kenyataan dengan hati yang berat kunun... padahal dia kesyiokan bah semasa dia f*ck perempuan tu... bah ceritalah sama aku macamana rasanya f*ck perempuan tu?.... sedap kah rasanya???....", soal si badli dengan penuh minat. "bah... mula bertanduk sudah kepala kau tu... orang cakap orang indak ingat apa apa, masih juga sibuk sibuk bertanyakan soalan yang sama....", balas alex dengan wajah kelatnya. "alahhh... sama aku pun kau masih mahu berahsia kah?", soal badli mula geram pada rakannya itu. "berahsia apanyer?... memang aku indak ingat apa apa lagi lorh... so apa lagi yang perlu aku ceritakan sama kau?... kau ni kan... memang tak reti bahasa lorh... ahh.... lebih baik aku pergi tidur dalam bilik tidur aku tu daripada melayan kau ni....", gerutu alex sambil beredar dari situ. "whatever, nyah.... hehehe....", perli badli sambil ketawa kecil. alex terus melangkah tanpa menoleh ke belakang lagi.

sampai saja di dalam bilik tidurnya alex terus merebahkan tubuhnya di atas katil bujangnya. dia memejamkan matanya sambil cuba mengingati apa yang telah terjadi semalam tapi dia langsung indak ingat apa apa pun. dalam diam dia mengeluh sendirian. jikalau dia sudah f*ck perempuan tu secara berulang kali sudah tentu ada natijahnya karang. apatah lagi jikalau mereka berdua f*ck tanpa menggunakan kondom. silap hari bulan perempuan tu bulih hamil akibat keterlanjuran mereka sendiri. "haish!.... minta mintalah jangan jadi macam tu...", alex bersuara sambil menggeleng gelengkan kepalanya. ketika dia sedang berbaring di atas katilnya mobile phonenya berbunyi dengan nyaringnya. dia lihat ada nombor phone milik elina tertera di atas skrin mobile phonenya. cepat cepat dia mematikan talian di mobile phonenya tu. malas betul dia melayan perempuan itu lagi. dia fikir lebih baik saja dia putuskan hubungannya dengan elina sebab dia rasa elina memang tidak sesuai untuk dirinya. jadi dia pun menghantarkan mesejnya pada perempuan tersebut agar elina bertemu dengannya di taman bunga tempat biasa mereka bertemu tepat pada pukul 5 petang esok sebaik saja dia pulang dari tempat kerjanya. sebenarnya dia sudah malas hendak melayan karenah perempuan tu lagi. baginya perempuan tu sudah banyak menyusahkannya. dahlah perempuan tu pisau cukur di tambah lagi dengan sikap panas barannya yang melampau tu, manalah alex tahan bercinta dengan perempuan macam gitu. baginya dia sudah 'fed up' dengan perempuan tu. dia fikir mungkin petang esok saja dia bagitahu elina akan keputusannya tu sebab hari ini dia ingin berehat di rumahnya saja.

bukannya apa dia cuma nak tenangkan fikirannya yang bercelaru dan jiwanya yang terasa galau semacam tu bah. dia berharap semoga elina akan dapat menerima keputusannya tu dengan baik petang esok. "jangan saja dia mengamuk macam orang gila sudah ler...", bisik hati kecilnya perlahan lahan. ketika dia sedang berbaring di atas katilnya tiba tiba saja mobile phonenya berbunyi lagi. rupa rupanya elina membalas mesejnya. "baiklah sayang... i missed you so much... see you tomorrow.. muahh....", begitu bunyi mesej yang di terimanya. alex langsung tidak membalas mesej perempuan tu lagi. dia berbaring sambil berfikir. banyak benda yang dia fikirkan. tentang dirinya, tentang masalah cintanya dan macam macam lagi. ketika dia sedang berbaring di situ tiba tiba saja mobile phonenya berbunyi nyaring. sebelum dia menjawap phone call di mobile phonenya tu dia terus memerhatikan nombor si pemanggil tersebut tapi dia indak bah kenal nombor yang tertera di atas skrin mobilenya saat itu. walaupun dia indak kenal itu nombor tapi dia masih juga menjawap phone call tersebut. "hello....", kedengaran suatu suara perempuan di hujung talian. "ya... hello...", balas alex perlahan lahan. "alex chai ke ni?", soal suara tu lagi. "ya... ni siapa?", soal alex ingin tahu. "aku ni.... avanisha benjamin, kekasih one night stand kau semalam...", alex terkejut beruk sebaik saja dia terdengar jawapan dari mulut perempuan itu. dia terus saja terbangun dari atas katilnya.

"weiii.... dari mana kau dapat nombor phone aku ni ar?", soal alex cukup terkejut sekali. setahunya dia indak pernah pun bagi nombor phonenya pada perempuan tu. "hehehehe... rilekslah sayang.... aku ambik nombor phone kau ni semasa kau sedang tidur lena semalam...", tutur avanisha di hujung talian. "so, apa lagi yang kau nak, hah?", soal alex cukup bengang sekali dengan perempuan itu. "woah... woah... woah... just take it easy boy... tak perlulah kau bentak bentak aku macam tu sekali... apa apa pun aku nak berjumpa dengan kau malam ni di pub retro... kita minum lagi sampai mabuk, amacam? kau nak tak?", soal avanisha dengan lembut. "tak nak... aku tak ada hati hendak keluar dengan kau lagi....", tutur alex dengan tegas sekali. "kalau kau tak nak keluar dengan aku thats mean aku tak akan bagi balik IC kau yang tertinggal dalam bilik aku ni...", tutur avanisha di hujung talian. "apa?!.... kau curi IC aku ke, hah?!!!... kau ni memang perempuan ja...", belum pun sempat alex menghabiskan perkataannya perempuan itu terus memotong perkataannya. "jahat?.... hahahaha.... yeah, thats me sayang tapi jangan bimbang sayang you will be just fine with me.... hehehehe...", tutur avanisha sambil ketawa mengekek. belum pun sempat alex menuturkan perkataannya tiba tiba saja line phonenya di matikan. "sial pukim@k... b@bi kauuu!!!..", bentak alex cukup marah sekali. marah betul dia apabila perempuan tu tiba tiba saja mematikan talian di mobile phonenya. nampak sangat perempuan tu begitu biadap padanya. alex hanya menggetapkan giginya. perasaan geram bercampur marah kini bertamu di lubuk hatinya.

ALEX (18) Where stories live. Discover now