ALEX 11

296 9 0
                                    

alex sampai di meja kerajanya. baru saja dia melabuhkan punggungnya di atas kerusi tiba tiba, "lex... boleh tak kau tolong aku hantarkan package ni ke presiden syarikat kita tu?", soal puan liza sambil menyerahkan satu kotak kecil yang di balut dengan brown paper. "ada apa dalam bungkusan ni puan?", soal alex ingin tahu. "entahlah... ada orang bagi tadi... dia kata bungkusan ni untuk tuan benjamin cheng...", balas puan liza perlahan lahan. "eh... bukankah tuan benjamin ada dalam bilik office anaknya tu... kau kasi saja bungkusan ni sama dia di sana... dia ada tu...", balas alex cepat cepat. "bah kau tolong bah aku kasi ini bungkusan sama dia... aku sibuk bah ini...", kata puan liza lagi. belum sempat alex bersuara itu perempuan sudah angkat kaki. "adedeh... mau indak mau terpaksa juga aku berdepan dengan orang yang paling aku indak suka dalam dunia ini... haish....", keluh alex seorang diri. dengan berat hati dia pun bangun dari atas kerusinya. perlahan lahan dia mula melangkah menuju ke bilik pejabat avanisha yang terletak tidak jauh dari situ. sampai saja di dekat pintu pejabat perempuan itu dia menarik nafas panjang. kemudian dia menghembuskannya perlahan lahan. di ketuknya pintu tersebut dua tiga kali. "masuklah...", kedengaran suara avanisha bergema dari dalam pejabat itu. perlahan lahan alex membuka pintu pejabat tersebut. kelihatan tuan benjamin masih duduk di atas kerusinya. manakala avanisha pula berdiri di dekat mejanya. dia sedang memegang salah satu edisi majalah elite yang ada di situ. "oh... alex... kenapa kau datang ke sini?... kau nak berjumpa dengan aku ke?", soal avanisha sambil tersenyum meleret. "eh indaklah... aku datang ni cuma nak kasi bungkusan ni sama tuan benjamin... puan liza kata ada orang kasi bungkusan ni pada tuan benjamin...", jelas alex seraya menghampiri majikannya itu. dia menyerahkan bungkusan tersebut pada tuan benjamin. perlahan lahan tuan benjamin mengambil bungkusan itu.

"oh... terima kasih alex...", tuan benjamin bersuara sambil tunduk memerhatikan bungkusan di tangannya. dia mula membuka bungkusan tersebut. baru saja alex angkat kaki dari situ tiba tiba tangan kirinya di gamit oleh avanisha. "jangan lupa janji kita yang bertemu kat pub retro tu ya... jumpa awak kat sana pukul 10 malam nanti... okay?", bisik avanisha di telinganya. "eh... bila masa pula aku berjanji hendak bertemu dengan kau di pub retro tu? setahu aku kan aku tak pernah pun berjanji hendak bertemu dengan kau di sana...", kata alex separuh bengang. "eh... kau sudah lupa ke IC kau masih dalam tangan aku... kalau kau tak datang jumpa aku malam ni aku tak akan kasi balik IC kau tu...", bisik avanisha pula. belum pun sempat alex bersuara, "apa yang korang bisik bisikkan tu ar?", kelihatan tuan benjamin pandang semacam ke arah mereka berdua. "eh.... tak ada apa apalah, pa... kami cuma bisik bisik kosong aje ni... hehehehe...", balas avanisha ketawa mengekek. "betul ke apa yang avanisha cakapkan tu lex?", soal tuan benjamin pada pemuda berbangsa kayan campuran cina itu. "oh... ya... ya...", balas alex cepat cepat. "korang jangan buat sesuatu yang tidak elok, ya... jikalau korang kedapatan berbuat sesuatu yang tidak elok, jaga korang...", kata tuan benjamin berunsur ugutan. "gulp...", alex menelan air liurnya. "apa yang papa merepek ni?... kami indak buat apa apa yang tak eloklah... kan lex?... kan?....", avanisha bersuara sambil menyiku perut alex. "aduii... sakitnya...", alex mengerang kesakitan sebaik saja perutnya di siku dengan kuat oleh perempuan itu. "oh... sorry... sorry...", cepat cepat avanisha mengusap usap bahagian perut alex yang di sikunya sebentar tadi. alex menggetapkan giginya. geram betul dia pada perempuan itu. dahlah perutnya di siku kuat kuat malah sempat lagi dia usap usap sampai ke bawah. ambil kesempatan dalam kesempitan lagi tu. "whatever... anyway, lebih baik kau pergi buat kerja kau tu alex...", kata tuan benjamin dengan wajah yang serius. "oh baiklah tuan...", cepat cepat alex beredar dari situ.

nasib baik tuan benjamin suruh dia cepat cepat keluar dari situ kalau indak memang habislah zakarnya di usap usap oleh si avanisha tu. "memang gatal betullah perempuan tu...", gerutu alex sendirian. dia bukannya suka perempuan yang terover gatal miang macam tu... taste alex lain sikit. dia lebih suka perempuan yang tidak mudah kegatalan. dalam erti kata yang lain imannya kuat dan tidak mudah menyerahkan tubuhnya kepada lelaki lain. bagi alex perempuan seperti avanisha memang indak bulih di beri muka. kalau di beri muka nanti habislah dia di ganggu oleh perempuan tu. alex sampai di meja kerajanya dengan wajah yang tegang sekali. marah betul dia bila dia teringatkan ugutan avanisha sebentar tadi. rasa macam dirinya di permainkan pula. alex mula berfikir samada dia akan pergi berjumpa dengan perempuan tu malam ini atau pun indak. fikir punya fikir kerjanya terbengkalai pula. teks yang di suruh semak oleh si jenny pun indak di buatnya. sebenarnya kepala dia dah overloaded dengan masalah yang dia hadapi. ketika dia sedang berfikir panjang tiba tiba, "hoii alex... kau udah semak itu teks kah?", soal si jenny di dekat mejanya. terkejut beruk dia di kerusinya. "adedeh... banyak berangan pula kau ini, eh... aku suruh kau semak teks yang aku taip tu kau tak semak satu apa pun...", marah jenny dengan muka kelatnya. "wei... otak aku udah penuh dengan masalah, okay... kalau kau nak kerja kau ni siap kau sendirilah buat...", alex bersuara sedikit marah. "haish... tak bulih harap bah kau ini... ", marah jenny. cepat cepat dia ambik helaian kertasnya dari atas meja alex lalu dia beredar dari situ. baru saja alex mau tenang tenangkan dirinya tiba tiba saja phonenya berdering dengan nyaringnya. "hello...", sapa alex sepatah. "hello... alex, lusiana ni...", terkejut beruk si alex bila dia dengar suara perempuan tu. "wei... apa mimpi kau call aku ni ar?", soal alex dengan dahi yang berkerut. "aik... marah nampak... rilekslah sayang... i missed youlah... itu sebabnya i call you...", kata lusiana di hujung talian. "wei... bukankah kita sudah putus hubungan tempohari? apa lagi missed missed aku ni?... ", soal alex cukup bengang sekali. "alah... i yang salah sebab i minta break up dengan you hari tu... sebenarnya i yang terlalu emosional masa tu sebab tu i break up dengan you... tapi sebenarnya i nak kita bercinta semula...", kata lusiana separuh manja. "wei... aku sudah bilang sama kau yang kita sudah tidak ada hubungan lagi tapi kenapa kau macam tidak paham apa yang aku bilang sama kau tempohari?", soal alex cukup bengang. "yeah... i know kita dah break up tapi i still in love with youlah sayang... seriously i tak bulih lupakan you...", balas lusiana macam orang yang mau menangis pula. "oh.... jangan buat aku marahlah lusiana... jika aku kata kita break up itu ertinya kita break up buat selamanya...", balas alex dengan wajah yang tegang. "tapi tak bulih ke kau bagi aku peluang kedua untuk mencintai kau?", soal lusiana dengan sedihnya. "no second chance lusiana... jikalau aku sudah indak suka sama orang tu thats mean aku dah tak bulih mencintai orang tu lagi...", tutur alex dengan pantas. "jadi... jadi... kau memang betul betul tak sayang padaku lagi?", soal lusiana dengan nada suara yang sedih. dia seperti urang yang menangis pula. "nope... our relationship are over now... thats mean you cannot force me to fallen in love with you again.... by the way, dont you ever call me again... got it?.... okay thats it for now... bye...", cepat cepat alex mematikan talian di mobile phonenya. tanpa buang masa lagi dia terus block saja nombor phone bekas kekasihnya itu. dia saja tak nak perempuan tu menghubunginya lagi....

ALEX (18) Where stories live. Discover now