HC | 28

5K 179 37
                                    

Raya pun dah nak habis dan mereka pun sudah mula bersekolah balik.

Hari sabtu,pada malamnya.

Humaira melihat gerbang depannya ni.

Fairytale Amusement park

Ya, fairytale amusement park! Humaira telah diajak oleh Danial untuk pergi ke tempat ni bersama belah keluarga bapanya.

Belah keluarga bapanya belum balik semula ke England sebab mereka menetap di sini selama sebulan. Lagipun kat England sekarang ni cuti summer.

(A/N: setahu saya kalau negeri yang ada 4 seasons ni, waktu summer, orang yang bersekolah akan bercuti selama 3 months? Idk lah. Kalau salah, maaflah ye.)

Fairytale Amusement park adalah tempat yang menyeronokkan yang bertema 'fairytale'.

Ada permainan-permainan seperti ferris wheel, pirate ship, roller coaster, bumper car dan banyak lagi permainan extreme. Nama saja fairytale tapi permaiannya tetap menakutkan. Hiasan-hiasan amusement park ni je yang bertema fairytale. Tempat ni ada macam untuk yang dewasa atau remaja dan juga untuk yang masih kanak-kanak.

Contohnya pirate ship. Kalau yang untuk dewasa atau remaja, pirate ship nya yang besar tu sampai boleh pusing 360° . Fiuuuh seram. Kalau yang untuk kanak-kanak pula, mini pirate ship gitu. Kecil je. Tak ada sampai berpusing tu.

Ada lah lagi yang lain.

"Hey let's play the roller coaster." Ujar Sara kepada yang lain.

Humaira melihat roller coaster depannya ni. Mak aai rasa nak gugur jantung ni. Dia baru pernah sekali main roller coaster ni. Tu pun sampai rasa nak pengsan. Dia baru dua kali saja main kat amusement park ni sebab tempat ni baru dibuka tahun lepas.

"Ha ha Nope. I'm not playing that. Nope nope." Tolak Humaira sambil tangannya menunjuk ke arah roller coaster tu dengan mukanya yang sudah pucat.

"Oww please Maira...it would be fun!" Pujuk Sara lagi dengan teruja.

"Kepala hotak kau seronok." Gumam Humaira tapi Danial yang berada disebelahnya tu dapat mendengar apa yang dikatakan Humaira. Maklum, pendengaran Danial ni tajam.

"It wouldn't be that scary Maira." Danial turut serta memujuk Humaira tapi dengan senyuman mengejek.

Humaira mengetapkan bibirnya. "Ugh fine. But anyone who's beside me, sorry to say, I might break your eardrums." Akhirnya Humaira setuju tanpa relanya.

Danial, Humaira, Adrian, Sara, Mia, Aunt Melissa dan suaminya sahaja yang naik roller coaster ni.

Nenek Imah,atuk Rahim, Grandparents Danial belah bapa, Lina dan Aiden tidak bermain dan hanya menunggu pada bangku-bangku yang berhampiran.

Mereka mula beratur. Humaira yang dibelakang sekali antara mereka semua dan Danial didepannya.

Giliran mereka pun sampai dan Humaira berjalan menuju ke roller coaster tu dan duduk dengan kaki dan tangan yang terketar-ketar. Berpeluh tangannya.

Roller coaster ni extreme wei. Yang sampai ada terpusing tu. Dahlah laju!

Setelah memastikan semua sudah sedia, roller coaster tu mula bergerak perlahan.

Humaira duduk sebelah Danial. "Ya allah ya allah ya allah. Subhanallah..." Dari tadi Humaira berzikir sejak dia duduk pada roller coaster tu. Takut benar nih.

Danial yang di sebelahnya tu chill je.

Roller coaster tu dah hampir dipuncak atas. "HUAAAAAA MAMAAAAA NAK TURUUUUUNNNN!!" Jerit Humaira takut. Rasa nak nangis ada juga.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now