HC | 39

4.3K 169 20
                                    

Keesokan harinya, Humaira bangun awal.

Untuk pergi ke mall.

Buat apa?

Membeli hadiah untuk Danial.

Untuk... 'Memujuknya'.

Duh.

Humaira sudah bersiap untuk pergi ke Crystal Mall bersama puan Hani.

Mereka bertolak pada 9.45 pagi, lagipun Crystal Mall tu buka pukul 10.00 pagi.

Apa idea Humaira di malam tu?

Beli hadiah untuk Danial lah. Dia sendiri pun tak pasti idea ni akan berhasil atau tak.

»

"So apa Maira nak bagi kat Danial ni?" Soal puan Hani sewaktu mereka sudah masuk dalam mall tu.

Humaira terdiam sejenak. "Sebenarnya kan, Maira bercadang nak bagi dia jam tangan." Balasnya.

"Okay. Kalau macam tu kita pergi kat kedai jam sana tu ye." Cadang puan Hani dan mereka berdua pun menuju ke kedai jam tu.

Humaira mula melihat jam-jam semua ni.

Mak ai rambang mata me!

"Cik, jam tangan ni adalah couple set. Kalau cik beli dua-dua, akan ada discount." Tiba-tiba pelayan kedai jam tu berkata padanya.

Humaira tengok dua jam tangan tu. Cantik!

"Berapa harganya ye?" Soal Humaira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Berapa harganya ye?" Soal Humaira.

"Kalau harga asal dengan satu jam tu, $150 tapi kalau cik beli dua² ni, jadi $100 je cik." Balas pelayan tu ramah.

Antam saja tia harga ah.

Humaira mengangguk faham dan memaniskan mukanya pada mamanya. "Ini boleh ma?"

Puan Hani tergelak kecil. "Boleh je lah. Nah card credit kamu." Puan Hani menyerahkan card credit milik Humaira.

Ibu bapanya memang ada memberinya card credit dan setiap bulan mereka akan memasukkan $150. Tapi sebenarnya Humaira jarang pakai pun.

Humaira mengambil credit card tu dan menoleh semula ke arah pelayan tu.

"Saya ambil dua ni lah ye." Kata Humaira menunjuk kepada 2 jam tangan tadi tu.

Pelayan tu mengangguk faham dan mengeluarkan jam tu lalu bergerak ke counter pembayaran.

2 jam tangan tu dimasukkannya dalam 2 kotak khasnya berasingan lalu dimasukkan lagi dalam satu beg.

Lepas membayar dan mengambil beg tu, mereka berdua pun keluar dari kedai jam tu.

Mereka berdua menuju ke DIY untuk mencari kotak yang ada design.

Lepas selesai semua, mereka pun menuju balik semula ke rumah.

»

Di bilik Humaira, dia ligat menulis satu surat untuk diberi pada Danial.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now