HC | 64

7.3K 174 10
                                    

"Aamiiin aamiiin ya rabbal 'alamin." Selesai Danial membaca dan mengaminkan doa, dia berpusing ke belakang melihat makmumnya yang merangkap isterinya yang kelihatan ayu bertelekung tu. Tapi sebenarnya tak ada lah ayu sangat bila dia membuka telekung tu.

Oops. Terkutuk isteri pulak. Maaf sayang ehe. Tapi sayang, awak tetap yang paling lawa di mata saya ahai!

Danial mengunjukkan tangannya pada Humaira dan awalnya Humaira bingung.

Lepastu barulah Humaira faham dan mencapai tangan Danial tu lalu dikucupnya.

Danial pula mencium dahi Humaira. Kali ni kali kelima dia mencium dahinya. Eh?

Sewaktu Humaira dah tidur semalam tu dia mencuri satu ciuman lepastu waktu misi membangunkan Humaira sempat satu ciuman.

Pipi Humaira mula memerah lagi. Aish kadang bagi nak mencarut je disebabkan pipi tu.

Danial yang perasan akan pipi Humaira yang merah lagi tu ketawa kecil. "Ayy baru buat sikit je dah merah."

Humaira terus mencerlung mata Danial. "And it's your fault."

Danial hanya sengih dan bertindak mengucup sebelah pipi Humaira pula.

Lekas-lekas Danial melipat tikar sembahyang dan mencapai phone nya yang telah dibawanya sebelum dia berlari keluar dari bilik dengan gelakan kecil sebelum Humaira tu meletop.

"Danial Rayyan!!"

Danial terberhenti di tangga mendengar jeritan Humaira menjerit namanya tu. Haaa kan dah bilang!

Lepastu dengan selambanya Danial turun dari tangga dan menuju keluar rumah dan menuju ke rumah sebelah yakni rumahnya sendiri.

Sekarang ni dah hampir pukul enam pagi so takde lah seram nak keluar rumah. And sebenarnya nenek Imah juga ada memberi syarat kepada Danial untuk balik semula ke rumah sebelum pukul enam pagi kalau tidak nenek akan menghalangnya untuk tidur dengan Humaira selama seminggu disebabkan kedegilannya semalam.

»

Majlis malam berbadak berjalan lancar semalam, dan hari ini Majlis persandingan mereka pula di sebuah dewan besar dan mewah. Orang berduit, sudah tentunya.

Kali ni, ramai sangat jemputan yang hadir. Hampir nak menyecah dua ribu orang. Dengan saudara mara yang jauh lagi yang sudah tentunya ramai, kawan-kawan mereka yang semamangnya banyak, rakan-rakan sekerja dan kenal-kenalan mereka. Aaaa dan juga cikgu-cikgu mereka dulu pun dorang jemput tau!

Danial dan Humaira dari tadi duduk di atas pelamin dengan senyuman yang menghias di wajah mereka.

Kini banyak yang ingin bergambar dengan mereka berdua lepas selesai menjamu selera. When I say banyak, memang banyak!

Tibanya datang enam orang dalam perumuran nak masuk 40-an menghampiri mereka.

Humaira terus melambai ke arah mereka dengan ceria sekali. "Aaaa cikgu-cikgu kuuuu!!"

Mereka tu adalah ustazah khalisa, teacher erin, ustazah aminah, ustazah zirah cikgu Arif dan ustaz Dini. Keenam mereka ni antara yang paling rapat dengan mereka berdua!

Humaira terus mengisyaratkan kepada guru-guru perempuannya untuk menghampirinya dan lantas Humaira memeluk mereka satu persatu.

Cikgu Arif dan Ustaz Dini pula menyapa Danial sebelum Danial menyalam mereka.

"Waaa, berapa tahun dah ustazah tak jumpa kamu berdua ni, tahu-tahu kena hantar surat jemputan nikah! Mana terkejutnya ustazah ooii!" Seloroh Ustazah Khalisa dan menampar lembut lengan Humaira.

Hadirnya CintaWhere stories live. Discover now