A/N : AMARAN KERAS! FROM NOW ON SUPER CHEESY AND CRINGY CONTENT, READ AT YOUR OWN RISK.
. . . . . . . . . . . . .
"Omg finally korang daaaahhh kawiiiiiiiin!! Omg omg aku sebagai you gais biggest shipper, aku happyyyy sangaaaat!!" Nak saja Hafiyah menjerit sebab teruja.
Lepas selesai akad dan semua jemputan pun sudah menjamu selera, sahabat-sahabat mereka terus datang ke arah mereka berdua lagi.
Waktu tu pun mereka baru je selesai habis bergambar dengan keluarga-keluarga mereka. Banyak sangat gambar yang ditangkap dengan macam-macam gaya.
"Aaaaaaa kaaaann!! Akhirnya kawin juga dorang dua ni!" Ujar Wani teruja juga dan terus memeluk Humaira.
Humaira pula tertawa. "Thank you tau korang datang!"
Qaisara yang sudah berada disebelahnya menyiku-nyiku lengan Humaira. "Ofcourse leeeerrr!"
"Tahniah bro!" Ucap Haikal dan menumbuk perlahan bahu Danial.
"Smooth giler kau melafaz tadi weh. Tapi aku tau kau memang nervous sangat kan tadi? And sorry lah bro, aku tak dapat teman kau tadi menuju ke sini, tapi kau tau kan, Feesa macam mana sekarang, risau aku nak tinggalkan dia." Kata Danish dan turut meminta maaf. Sepatutnya dia juga teman Danial sewaktu menuju ke masjid ni tapi disebabkan keadaan Nafeesa yang sedang mengandung.
Ya, Nafeesa mengandung dan kandungannya sudah mencecah 9 minggu!
Danial yang memang sudah senyum lebar dari tadi tu menggeleng. "Thanks and it's okay. Aku faham, future dad." Balasnya kepada dua orang sahabatnya yang sentiasa ada bersamanya dari dulu lagi.
"And kau Feesa! Berapa minggu dah niii?!" Soal Humaira teruja pada Nafeesa yang sudah nampak baby bump kecil tu!
Nafeesa mengusap perutnya yang sudah sedikit membesar tu dengan senyuman gembira. "9 minggu dah..."
"Wuuiishh maju maju!" Usik Humaira.
Nafeesa menggulingkan matanya. "Say it for yourself." Guraunya lalu mereka semua tertawa.
Tiba-tiba Qaisara mengeluarkan keluhan kecil. "Haih, dua orang dah kawin dah sorang tu dah nak jadi bakal mak, aku bila lagi?" Ujarnya dramatik dan berpura-pura melap air mata yang tak ada tu.
"Hoi. Aku ni nak kau apakan? Bakal tunang kau tau." Terus Haikal menyampuk bila mendengar ujaran Qaisara tu.
Qaisara mencebik. "Bakal tunang je pun. Alum apa-apa lagi."
Haikal membulatkan matanya. Hatinya mula panas. Perempuan ni tak sah tak buat dia naik angin betul eh? "Why you-"
"Eeehhh dah dah korang ni! Asyik nak gaduh je! Alang-alang kita kat masjid ni baik aku panggil tok kadi tadi tu dan suruh dia kawinkan korang awal ni juga! Nak?!" Ucap Naurah yang sudah tahu medan peperangan akan berlaku sebentar lagi kalau tak ditegur.
Terdiam Haikal dan Qaisara sebelum dorang menjeling masing-masing.
Kadang mereka berdua ni bagi sakit kepala juga. Tapi entah bagaimana pula mereka boleh jatuh cinta walaupun asyik gaduh macam kucing dan tikus tu.
"Nanti kita kawin kau tau lah apa aku nak buat. Siap kau."
"Apa?! Kau-"
"Korang..." Harisah pula yang menegur mereka dengan nada memberi amaran.
Akhirnya keduanya pun mendecit je.
"Dah dah, jom kita bergambar!" Ajak Nafeesa.
Oleh itu mereka semua pun mengambil tempat untuk bergambar.
YOU ARE READING
Hadirnya Cinta
RomanceCinta? Tak pernah terlintas untuk perempuan remaja yang bernama Nur Humaira Dahlia merasai perasaan tu. Tapi tanggapan itu berubah ketika hadirnya seorang lelaki yang merupakan jiran barunya, Muhammad Danial Rayyan. _ start : 3 dec 2018 end : 11...