14: Kalpte Nasır Tutan Kin

2.9K 213 56
                                    

Selamun aleyküm. Keyifli okumalar.

🍀

Bölüm şarkısı:
~İmamyar Hasanov/ Dilberim

🍀

Haziran, 1987

"Nalan hatiye (gelmiş) , Nalan." Annesinin yüksek sesini duyduğunda kafasını kaldırdı. Üzeyr duyduğu isimle ayağa fırladı. Doğru mu duymuştu? Odanın kapısını açarak kendini bahçeye attı.

"Baba?" Zübeyr bey sedirin üzerine oturmuş bir elinde gazete diğer elinde nargile, önünde ki gazeteyi okuyor arada nargilesini höpürdeterek içiyordu. Ülkede durumlar hiç iyi değildi. Sıkıntıyla gazete bakmaya devam ediyor, duyduklarını onlarla birleştirip bir sonuç elde etmeye çabalıyordu.

"Gel aslanım." dedi. Üzeyr titreyen iri ve büyük bedenini sabit tutmaya çalışarak babasının yanına oturdu. Yakışıklı yüzü solmuştu. Bu sene işlerin iyi gitmemesi onu yormuştu.

"Nalan mı gelmiş?" dedi bağdaş kurarken. Zübeyr gazeteyi katlayıp kenara bıraktı. "Ere (Evet). Gelmiş gelmesine de haberler eyi değil." Üzeyr kaşlarını çattı. "Ne oldu?" Zübeyr duyduklarını anlattığında Üzeyr ayağa fırladı. Göğsü körük gibi inip kalkmaya, boynunda ki damarlar belirmeye başladı.

"Ne demek oluyor bu baba? El kaldırmak ne demek?" Zübeyr metanetini korudu. "Cesur, Nalan'ın ağası, abisidir. Karışmak sana düşmez. Rune (Otur)" Üzeyr kabul etmedi.

"Oturmam. Gidip görecem onu." Zübeyr nargilesini kenara bıraktı. "Otur dedim Üzeyr. Berde (bırak) babası yapılması gereheni yapar. Sen işine bah." Üzeyr yutkundu. Kafasını salladı.

🍀

Üzeyr atının üzerine atladığı gibi sokağa attı kendini. On beş dakikalık yoldan sonra amcasının konağının önündeydi. Atı ağaca bağlayıp bahçeye girdi. Hızla taş merdivenlere yürüdü.

"Cesur!" Konakta sesini duyan dışarı taştı. Herkes evvelden beri onun Nalan'a yanık olduğunu bilirdi. Nalan'sa ona o gözle bakmıyordu.

"Cesur!" Zekeriyya Bey evin kapısını açtı. "Destur!" dedi otoriter sesiyle. "Böyle mi gelirsin evimize Üzeyr! Aybe! (Ayıp)."Üzeyr yanan gözlerini amcasına dikti.

"Sana saygısızlık ettiysem affını isterim. Benim derdim oğlunla." Cesur ağır adımlarla ilk evden çıktı.

"Ne bağırırsın?" Üzeyr onun sözlerini tamamlanmasına müsaade etmeden yakasına yapışıp yüzüne yumruğunu geçirdi.

"Ona nasıl vurursun lan? Nasıl?" Miran ve Adar onları ayırmaya çabalasa da Üzeyr'e güçleri yetmedi. Berzan kenarda durmuş öylece ona bakıyordu. Engel olmayacaktı. Ne kadar kıskanırsa kıskansın aynı şey onun sevdiği kadına yapılsa delirirdi.

"Kadına mı yetiyor gücün? Şerefsiz!" Zekeriyya bey başta müdahale etmese de karısının daha kötü olmasına gönlü istemediği için müdadele etti.

"Üzeyr!" Boriton sesi avluda yankı yaptı. Üzeyr amcasının sesini duyduğunda Cesur'un yakalarını bırakıp sertçe ittirdi.

"Evine dön! Bir daha beyle gelme benim otağıma." Üzeyr gözlerini ona çevirdi. "Bir daha ona dokunamayacak!" Zekeriyya bir adım öne çıkacak.

MecruhHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin