~Liam~
Voordat ik aan bel bij de familie Jones spray ik nog snel een mondspray naar binnen en dan wacht ik een beetje zenuwachtig totdat de deur wordt geopend. Megan staat in de deuropening. Ze ziet er leuk uit. Haar blonde haren heeft ze in een hoge staart en aan haar lichaam draagt ze een simpele zwarte broek met een rode blouse.
'Goede avond,' zeg ik overdreven beleefd. Achter mijn rug haal ik een bloemenboeket en een fles Whisky tevoorschijn.
'Liam...' stamelt Megan als ik haar de bloemen geef. 'Dit had toch niet gehoeven.'
'Jawel,' zeg ik dan terwijl ik naar binnen loop. Ik hang mijn jas aan een hanger in de hal en loop dan achter Megan aan de woonkamer in waar haar vader op de bank zit.
'Dag Liam,' groet hij me terwijl hij op staat en me een hand geeft. 'Goed je weer te zien!' Ik knik.
'Insgelijks,' zeg ik hem terwijl ik hem de fles overhandig. 'Voor de gastheer,' zeg ik dan beleefd. Bewonderend kijkt Marc van de fles naar mij.
'Dat is goede Whisky,' zegt hij dan. 'Bedankt,' zegt hij. Ik knik glimlachend toe en loop dan naar Megan die in de keuken bij haar moeder staat.
'Wat een prachtige bloemen, Liam!' Groet Ellis me. Ze geeft me drie snelle kussen op mijn wangen en focust zich dan weer op de pan. 'Kun je voor mij even de glazen met witte wijn inschenken, Megan?' Vraagt haar moeder aan haar.
'Ik doe het wel,' zegt pap die ondertussen ook in de keuken staat. 'Dan kan jij Dex even roepen. Neem maar vast plaats in de eetkamer, Liam.' Door de open boog loop ik naar de eetkamer en daar neem ik plaats op een stoel. Binnen een minuut komt Megan met haar broertje naar beneden.
'Hoi! Groet de jongen van ongeveer zeven jaar me. 'Ik ben Dex.' Ik stel mezelf voor als Liam en wacht dan totdat haar ouders ook aan tafel zitten. Als haar ouders snel hebben gebeden schept haar moeder alle vijf de borden op. Verlekkerd kijk ik naar de pulled pork op mijn bord.
'Dus Liam,' begint Marc. 'Hoe bevalt het hier in Washington?' Ik neem een snelle slok van mijn wijn.
'Prima,' zeg ik. 'Makkelijker dan verwacht. De mensen zijn erg aardig en ik heb al aardig veel nieuwe vrienden gemaakt.'
'Dat is fijn om te horen,' zegt Marc. 'Het is belangrijk om je goed te voelen hier. Weet je al wat je na het behalen van je diploma wil gaan doen?' Ik knik en eet snel mijn mond leeg.
'Florida spreekt me al aan sinds ik kan praten,' zeg ik. 'Ik zou graag Engelse literatuur willen studeren,' zeg ik dan. 'Het lijkt me fantastisch om op een middelbare school te gaan werken.'
'Wat leuk!' Zegt haar vader. 'Megan wil dat ook.' Even kijk ik Megan aan en ze knikt.
'Auteur lijkt me wel wat,' zegt ze dan.
'Interessant,' zeg ik. Ik geniet ondertussen van mijn eten en leg onder de tafel voorzichtig mijn hand op haar knie. Even zie ik Megan schrikken, maar dan kijkt ze me toch glimlachend aan. Tijdens het eten kletsen we over van alles en nog wat en als Ellis het dessert op tafel zet kijk ik genietend naar de vruchtensorbets.
'U heeft er wel werk van gemaakt,' complimenteer ik Ellis. Ellis knikt even.
'Ik wil niet dat je met honger het huis gaat verlaten.' Ik lach om wat ze zegt en neem dan met de lepel mijn eerste hap.
'Het is heerlijk hoor,' zeg ik dan. Na het eten helpen Megan en ik met afruimen en gaan we nog even met zijn viertjes in de zitkamer zitten. Na een nog een klein halfuurtje te hebben gekletst krijg ik een berichtje binnen en als ik zie dat het Maddie is slik ik even.
JE LEEST
Something Between Us
Любовные романы'Ik wil alles met je kunnen doen,' fluisterde hij verleidelijk in mijn oor. 'Dat zeg je vast tegen elk meisje,' ik huiver even wanneer zijn lippen zachtjes mijn nek raken. Het is de aantrekkelijke Liam die Megan's leven totaal op zijn kop zet. Wann...