24

632 15 0
                                    

~Liam~

Het is vrijdagavond negen uur als Justin, Alicia, Cloë en Megan bij me in de huiskamer zitten. Jonah kon er helaas niet bij zijn. Voor het eerst in maanden heb ik mam de deur uit gekregen. Wel met heel veel moeite, maar het is me gelukt. Na twee dagen smeken heeft ze toch besloten om een nacht naar haar beste vriendin te gaan. Mooi, want nu heb ik het huis voor mezelf en kunnen we zonder toezicht van een depressieve moeder indrinken. 

'Shotjes!' Roept Alicia die met 5 kleine bekertjes pure wodka op de bank gaat zitten. Iedereen pakt een bekertje en meteen gieten we het naar achter. Megan, die er overigens geweldig uit ziet in haar strakke, zwarte jurkje giet er meteen nog een naar achter. 

'Doe je rustig aan,' fluister ik haar in haar oor. Megan grinnikt en neemt er om mij te pesten nog een. Zuchtend schud ik mijn hoofd. Als Alicia besluit om het drankspel Piccolo te doen stemt iedereen in. De meiden kiezen de categorie ''hot''. Fijn. Ik weet nu al wat voor een avond het gaat worden. Alicia pakt haar telefoon erbij en leest de eerste opdracht voor. 

'Megan Estelle,' begint ze met een geheimzinnig stemmetje. 'Twerk voor de groep of drink in een keer je glas leeg.' Megan lacht even en pakt haar glas. In een keer drinkt ze haar wijntje op. Het is schattig om te zien hoe preuts Megan is als ze nuchter is. Justin krijgt inmiddels de opdracht om tien minuten in zijn boxer te zitten. Zelfverzekerd trekt hij zijn spijkerbroek omlaag. Cloë en Megan zijn ondertussen druk bezig met het naar achter gooien van de wijntjes. 

'Liam!' Roept Alicia dan. 'Zoen je linker buurvrouw, of at je glas.' Ik grinnik als ik een inmiddels flink aangeschoten Megan links naast me zie zitten. Megan tuit lachend haar lippen. Zonder twijfel trek ik haar met mijn hand naar me toe en druk ik haar lippen op de mijne. Een intense zoen ontstaat en op de achtergrond hoor ik de rest joelen. 

'Dat ging makkelijk,' zegt Alicia dan. Ik knik tevreden. 

'Kijk dan wat er naast me zit,' zeg ik terwijl ik mijn hand op Megan's been leg. Megan steekt lachend haar tong uit en drukt dan een snelle kus op mijn wang. Als na een paar rondes Megan weer aan de beurt is wacht ze ongeduldig op haar opdracht. 

'Megan,' zegt Alicia dan. 'Geef Justin een spannende lapdance.' Meteen begint iedereen te lachen. Iedereen behalve ik. Een jaloers gevoel betreed mijn lichaam. Dit kan ze niet doen. Niet nu onze band juist de goede kant op gaat. Ik wil haar niet bij een ander zien. 

'Je laat het,' fluister ik dominant in haar oor. Megan kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan en staat dan op. 

'We hebben nog niets,' zegt ze dan zachtjes. Je kan duidelijk merken dat ze dronken is. Alicia zet een Anaconda op van Nicki Minaj terwijl Megan verleidelijk voor Justin gaat staan. Schuddend met haar billen tegen hem aan kruipt ze bij hem op schoot. Wanneer Megan haar handen in zijn nek legt en wat op en neer beweegt kijk ik chagrijnig de andere kant op. Na een minuut of twee komt ze lachend naast me zitten. 

Het is een uur als we in de club zijn. De rest van de avond heb ik Megan zoveel mogelijk genegeerd. Ondanks ze hartstikke dronken is heeft ze door dat ik geïrriteerd ben. 

'Wat is er nou?' Vraagt Megan die inmiddels aan min arm hangt. Ik zucht en loop met mijn biertje door de drukke mensenmassa richting de dansvloer. Ik heb geen zin in een gesprek met haar. Tenminste, niet nu. Niet nu ze zo dronken is. Ze vergeet toch alles weer. 

'Dan niet,' zegt Megan dan chagrijnig. Ze loopt de dansvloer op en begint Samen met Cloë en Alicia op de maat van de harde muziek naar de grond te zakken. Justin staat inmiddels achter Alicia met zijn handen op haar heupen. Ik ben blij dat het vanavond weer wat beter gaat tussen die twee. Als ik van achter een hand over mijn rug voel glijden draai ik me met een ruk om. Daar staan Maddie en Yara. 

'Hey,' schreeuwt ze dan boven de muziek uit. 'Jou had ik hier niet verwacht.' Maddie lacht om haar eigen grap. Ook zij is hartstikke dronken. Maddie brengt haar oor naar mijn lippen. 

'Wist je dat je ontzettend groot geschapen bent.' Ik zucht als Maddie haar best weer begint te doen. Wat begrijpt ze niet aan nee? Als haar hand naar mijn broek glijdt trek ik haar arm meteen weg. Dit gaat niet gebeuren. Niet nog een keer. 

'Neem me gewoon, Liam,' roept ze dan weer in mijn oor. 'Ik weet dat je zin hebt.' Ik schud mijn hoofd, maar zeg niets. Het moet afgelopen zijn. Maddie wil weglopen, maar blijft dan toch staan. Met haar hand pakt ze haar voorhoofd vast. Vragend kijk ik haar aan.

'Ik voel me niet goed,' zegt ze. Ik bijt even op mijn lip. Dit kan een plan van haar zijn om me zo mee te lokken. Zoekend kijk ik om me heen. Yara is nergens meer te vinden. Net wanneer ik denk dat Maddie een grap maakt valt ze mijn kant op. Snel vang ik haar met mijn armen op. 

'Kom mee,' zeg ik dan als ik weet dat ze zich echt niet goed voelt. 'Je moet hier weg.' Maddie leunt zich aan mijn schouder en volgt me langzaam naar buiten. 

---

Oh nee... Zou Liam weer de fout in gaan?

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu