40

545 14 0
                                    

~Liam~

Het is maandagochtend. Vannacht ben ik om half twee weer thuis aangekomen. Dat is maar goed ook, want James was razend toen hij Amy het huis zag verlaten. 'Ben je gek geworden?' Had hij geschreeuwd. Je bent hier net een dag en deze kamer wordt meteen weer als seksbunker gebruikt! Dit is Jane's huis, Liam. Heb een beetje respect. Bovendien woont haar zoon hier ook.' IK had gedaan alsof het me niet veel interesseerde en dat maakte mijn vader nog bozer. Die zaterdag ben ik veel bij Ryan geweest en zondag heb ik toch maar mijn excuses aan hem aangeboden. Ik wilde niet op zo'n manier weg. James heeft me naar het vliegveld gebracht en nu ben ik weer hier. Met knallende koppijn parkeer ik auto op de parkeerplaats. Cloë was vanmorgen al weg en mam heb ik nog niet gezien. Zij lag uiteraard nog in bed. Stront chagrijnig loop ik de school in. Bij de lockers gooi ik gelijk wat onnodige boeken in mijn kluis. 

'Gast!' Hoor ik dan. Justin komt op me af en geeft me een broederlijke knuffel. 'Goed dat je er weer bent.' Ik knik wat, maar zeg niets. In de verte zie ik Megan, Cloë, Jonah en Alicia al aan een tafeltje zitten. Het duurt nog een kwartier voordat de eerste les begint. Na even twijfelen loop ik toch met Justin mee. Daar groet Cloë me met een knuffel. Zonder Megan aan te kijken focus ik me op mijn zusje. 

'Hoe was het daar?' Vraagt ze me. 'Is het weer goed tussen jou en pap? Heb je Ryan nog gezien? Heeft Amy nog contact met je gezocht?' Even begin ik te lachen. 

'Rustig, Cloë,' zeg ik. Ik neem plaats op de stoel naast haar en vertel mijn vrienden dan het hele verhaal. Als ik over Amy begin zie ik Megan even van Alicia naar Cloë kijken en uiteindelijk weer naar mij, maar het interesseert me niets. Niet meer. Ze heeft het verpest en ze kan niets doen om dit nog goed te maken. Megan's telefoon begint te rinkelen en verschrikt kijkt ze Cloë aan. 

'Het is de politie,' zegt ze dan. Meteen staan Megan en Cloë op en met zijn tweetjes lopen ze de aula uit. Verbaasd kijkt iedereen elkaar aan. Ook ik ben nu nieuwsgierig. Wat moet de politie van Megan en mijn zus. Als de meiden na vijf minuten terug komen wacht iedereen op een antwoord.

'Is er actie ondernomen?' Vraagt Alicia meteen. Megan knikt. 'Ik leg het in de pauze wel uit,' zegt ze dan. 'We moeten nu naar de les.' Jonah kijkt even op zijn horloge. 

'Kak,' zegt hij dan. 'Dat is waar ook. Ik heb Thomson. Daar mag ik echt niet te laat komen!' Ik lach even om Jonah's reactie en dan loopt hij weg. Ook Justin en Megan lopen samen richting de les en net wanneer Cloë weg wil lopen pak ik haar bij haar arm. 

'Wat had dat te betekenen?' Vraag ik. Cloë gebaart dat Alicia weg moet gaan en braaf doet ze wat mijn zus van haar vraagt. 

'We moeten naar de les, Liam,' zegt Cloë. Ik schud mijn hoofd. 

'Denk je dat die les mij ook maar iets interesseert als ik hoor dat jij in contact bent gekomen met de politie. Vertel me gewoon het verhaal. Cloë zucht en dan gaan we toch weer zitten. Zenuwachtig wacht ik op wat ze me gaat vertellen. 

'Het heeft te maken met Megan,' zegt ze dan. 'Het is niet gegaan zoals je denkt, Liam.' Ik gebaar dat Cloë verder moet gaan en dan vertelt ze me het hele verhaal. Van haar dates met Jay, de seks die ze hebben gehad en het filmpje waar hij haar mee chanteerde.' 

'En wat heeft Megan hier mee te maken?' Vraag ik dan. Weer zucht Cloë en dan legt ze haar hand op de mijne. 

'Omdat bij Megan hetzelfde is gebeurt,' zegt ze dan. Een steek schiet door mijn buik. Als dit waar is wat ze zegt heb ik me dan zo vergist? Weer begint Cloë te vertellen en aan het eind van haar verhaal slik ik even. 

'Maar ze is wel die avond met hem mee gegaan, zus,' zeg ik dan. Cloë knikt. 

'Klopt,' zegt ze dan. 'Maar dat deed ze omdat ze jou met Maddie de club zag verlaten. Zij dacht natuurlijk weer dat jij met haar onder de lakens zou duiken.' Boos sta ik op. 

'Dus dan moet zij zich ook meteen maar laten neuken!' Clöe kijkt even ongemakkelijk om zich heen. Meerdere mensen kijken ons aan, maar het kan me niets schelen. 

'Ga nou even zitten,' vraagt ze me. Ik zucht even, maar neem dan toch weer plaats op de stoel. 

'Luister,' zegt Cloë dan. 'Natuurlijk had ze bij een vermoeden niet meteen met een ander mee moeten gaan, maar ergens begrijp ik haar wel. Je had haar al een keer eerder met Maddie bedrogen. Ze was bang en hartstikke zat. Jay heeft daar misbruik van gemaakt en haar met een vingerfilmpje gechanteerd. Kan je niet een beetje medelijden tonen?' Even denk ik na. Natuurlijk had Megan niet met hem mee moeten gaan, maar wat zij heeft gedaan heb ik een tijdje geleden ook bij haar geflikt. En die Jay. Hoe heeft hij het in zijn hoofd gehaald om zo met mijn meisje en mijn zusje om te gaan. Woedend sta ik op en loop ik weg.

'Liam!' Roept Cloë nog. 'Waar ga je heen?' Voordat Cloë me kan volgen ren ik de school uit. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu