21

694 15 0
                                    

~Megan~

Als ik op de klok kijk en zie dat het al bijna twaalf uur is spring ik van mijn bed. Snel trek ik een zwarte, kanten kimono aan. Liam, die nog steeds op bed ligt kijkt me met een glimlach aan.

'Wat is er?' Vraag ik hem. Liam staat nu ook op van het bed en loopt op me af.

'Wie had gedacht dat de avond zo zou eindigen?' Zegt hij vragend. Een beetje onzeker kijk ik weg. 'Was dit je eerste keer?' Vraagt hij me. Ik knik even.

'Ja,' geef ik dan eerlijk toe. 'Ik wilde mijn eerste keer eigenlijk speciaal maken,' zeg ik dan. 'Met kaarsjes en rozenblaadjes enzo.' Peinzend bijt ik op mijn lip.

'Maar?' Vraagt Liam dan die mijn hand pakt. Ik haal mijn schouders even op en denk even na.

'Maar ik kon deze spanning inderdaad niet meer weerstaan,' zeg ik dan zachtjes. 'Er knapte gewoon iets.' Bij Liam gaan zijn mondhoeken even omhoog.

'Heb je er spijt van?' Vraagt hij me. Meteen schud ik mijn hoofd.

'Nee,' zeg ik. 'Maar zorg er niet voor dat ik dat wel ga krijgen.' Liam knikt lachend, drukt voorzichtig een kus op mijn lippen en kleed zich dan aan. Als hij alles weer aan heeft lopen we samen naar beneden. Wat ben ik blij dat mijn ouders niet thuis waren.

'Bel me als er iets is,' zegt Liam dan. Ik knik en glimlach dankbaar naar hem. Net wanneer Liam de deur opent en weg wil lopen draait hij zich nog even om.

'Oh ja,' zegt hij dan. 'Wil je nooit meer sorry zeggen als er ''fuck'' uit je mond komt?' Vraagt hij. 'Daar hou ik juist van.' Liam geeft me een snelle knipoog en loopt dan weg. 

Als ik de volgende middag aan kom bij de bioscoop loop ik meteen door naar mijn kluis. Mijn tas prop ik erin en mijn jas hang ik aan de kapstok. 

'Heb jij enig idee of ik hier moet zijn voor mijn eerste dag?' Een knap, blond meisje staat in de deuropening. Vriendelijk steekt ze haar hand naar me uit. 

'Ik ben Cloë. Cloë kijkt me bedenkelijk aan. 'Heb ik jou niet...' meteen knik in. 

'Klopt,' zeg ik dan terwijl ik haar de hand schud. 'Ik ben Megan. We hebben elkaar op school ontmoet. Jij bent het tweelingzusje van Liam toch?' Cloë knikt. 

'Klopt. Ik zag bij de ingang dat ze nog mensen nodig hadden en ik heb dringend geld nodig,' zegt ze dan. Net op dat moment komt ook Liam binnen. 

'Cloë?' Verbaasd kijkt hij zijn zusje aan. 'Wat doe jij hier nou?' Cloë geeft me een snelle knipoog en ik lach. 

'Sorry broer,' zegt ze dan. 'Maar ik heb geld nodig en ik zag dat ze per direct personeel zochten hier. Dus ik ben eergisteren naar binnen gelopen en kon vandaag beginnen!' Liam zucht even. 

'Waarom heb je dat niet gewoon gezegd,' zegt hij terwijl hij Cloë begint te kietelen. Hij geeft haar een snelle kus op haar wang en loopt dan op me af. 

'Dag schoonheid,' zegt hij me dan. 'Wat zie je er volwassen uit.' Ik geef Liam lachend een stomp in zijn zij waarnaar Cloë ons verbaasd aankijkt.  

'Is dit het meisje waar je het laatst over had?' Vraagt Cloë aan Liam. 'Degene waar je zo weg van was.' Liam grinnikt en haalt zijn schouders op. 

'Wie zal het weten?' Zegt hij geheimzinnig op een vragende toon. Cloë komt naast me staan. 

'Ik hoop het wel,' zegt ze dan. 'Liam kiest altijd de rare meiden uit. Jou als schoonzus lijkt me wel wat.' Ik glimlach, steek even mijn tong uit richting Liam en loop dan richting de verzamelruimte. Als ik Jay zie zitten kruipt er een klein schuldgevoel bij me naar boven.

'Jay,' zeg ik dan. Jay's enthousiaste gezicht wanneer hij me ziet geeft me buikpijn. 'Kunnen we even praten?' Vraag ik hem. Het lijkt me het beste om meteen eerlijk te zijn over de band met Liam. Jay knikt. 

'Nadat ik je dit heb gegeven,' zegt Jay die een klein pakketje uit zijn kontzak haalt. Vragend kijk ik hem aan. 'Open het nou maar,' zegt hij dan. Met een kleine glimlach open ik het pakketje. Twee oorbellen van sterretjes liggen in het doosje. 

'Jay...' stamel ik. 

'Ik zag gister dat je een armbandje met zilveren sterretjes droeg en een kettinkje. Toen ik deze vanmorgen zag liggen moest ik ze gewoon meenemen. Vind je ze mooi?' Mijn hand heeft inmiddels het kettinkje vast. Even weet ik niets te zeggen. 

'Ja,' zeg ik dan. 'Ze zijn heel mooi, maar het had echt niet gehoeven hoor.' Jay haalt zijn schouders even op. 

'Ik vond het echt heel leuk gister,' zegt hij dan terwijl zijn hand even de mijne pakt. Onzeker kijk ik hem aan. 

'Ik ook,' zeg ik dan. Jay glimlacht. 'Wat wilde je zeggen?' Vraagt hij na een korte stilte. Ik bijt even op mijn lip en schud dan mijn hoofd. 

'Niets,' zeg ik dan. 'Dat ik blij ben dat het zo goed klikte gister.' Jay laat zijn duim even over mijn handpalm glijden.

'Doe ze in,' zegt hij dan enthousiast. Hij wijst naar de spiegel aan de muur en snel trek ik mijn hand uit de zijne om naar de spiegel te lopen. Net wanneer ik mijn eigen oorbelletjes uit heb komen Cloë en Liam de ruimte in. 

'Hey,' groet Jay de twee enthousiast. Hij geeft Cloë een snelle hand en stelt zich voor. Zodra ik de oorbellen in heb kijkt hij me tevreden aan. 

'Ze staan leuk,' zegt hij dan. Liam kijkt me verbaasd aan en als ik niets zeg gebaart hij dat hij een antwoord wil. 

'Ik heb deze oorbellen van Jay gekregen,' zeg ik dan. Liam kijkt van mij naar Jay en dan weer terug naar mij. 

'Toe maar,' zegt hij bewonderend. 'Een cadeautje na een eerste date. Jij loopt hard van stapel.' Even kijkt Liam Jay met opgetrokken wenkbrauwen aan. 

'Ten eerste gaat het je allemaal niets aan,' zegt Jay dan. 'En ten tweede zou ik maar even op je woorden letten als jij je bijbaantje wilt houden.'

Liam grinnikt even, pakt een walkietalkie en loopt dan weg. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu