31

559 14 0
                                    

~Megan~

Mijn hart begint te kloppen als ik samen met mijn ouders op de bank zit. Toen ze mij vroegen of ik even naar beneden wilde komen kon ik maar aan een ding denken. Jay. Ze moeten het wel weten. Nog nooit heb ik mijn moeder me zo dringend horen roepen. 

Met ontzettende buikpijn en wiebelende benen zit ik tegenover mijn ouders. Bang wacht ik op wat er gaat komen. In mijn hoofd ben ik al bezig met redenen bedenken voor wat er met Jay is gebeurd. In mijn hoofd zie ik mijn moeder al in huilen uitbarsten en mijn vader zal woedend zijn. Ik zucht even en kijk ze dan aan. Mam pakt haar telefoon en draait het scherm dan naar mij. 

Wat is dit?' Vraagt ze me dan. Meteen zie ik waar ik bang voor was. Het is het filmpje waar Jay mij mee chanteerde. 'Ben je helemaal gek geworden!' Schreeuwt pap.

Met een ruk word ik wakker en hijgend zit ik rechtop in mijn bed. Meteen voel ik het zweet van mijn voorhoofd naar beneden lopen. Het duurt niet lang voor mijn ogen zich vullen met tranen. Mijn hoofd laat ik in mijn handen vallen en snikkend laat ik mezelf gaan. Ook al was het maar een droom. Zo voelt het niet. Nog steeds zit ik in dezelfde nachtmerrie. Voorzichtig neem ik een slokje water uit mijn waterfles dat op mijn nachtkastje staat. Ik zucht even en draai me dan weer om. Huilend val ik weer in een onrustige slaap. 

Die ochtend loop ik als een zombie door de gangen van de school. Mijn haren heb ik in een hoge knot gegooid en ik draag dezelfde kleren als gister. Niets interesseert me nog. Op dit moment ben ik alleen maar bezig met Jay en realiseer ik me dat ik me ontzettend erg in hem heb vergist. 

'Dag schoonheid,' groet Liam me. Wanneer hij zijn lippen op de mijne probeert te drukken draai ik snel mijn hoofd weg. Verbaasd kijkt hij me aan. 

'Wat heb je toch?' Vraagt hij me. Ik haal mijn schouders op en open mijn locker. Snel leg ik er wat boeken in. 

'We hebben nog niets officieels,' zeg ik. 'Ik wil het gewoon wat rustiger aan doen.' Liam trekt zijn wenkbrauwen op, maar glimlacht dan. 

'Ah ik snap het al,' zegt hij dan terwijl hij tegen het kluisje naast mij aanleunt. 'Je wil weer een date. Hier was ik al bang voor. Eens met Liam op date en de meiden zijn verslaafd.' Even moet ik lachen om zijn opmerking. 

'Oke,' zegt hij dan. 'Laten we vanavond naar de kroeg gaan. We doen een drankje, we kletsen wat en ik breng je weer thuis.' Na even nadenken knik ik. Hier komt Jay toch niet achter. Als mijn telefoon begint te trillen open ik snel het berichtje. Mijn hart begint sneller te kloppen als ik zie dat het een bericht van Jay is. 

Jay: Vanavond om 20:00 bij mij thuis.

Meteen voel ik mijn lichaamstemperatuur stijgen. Ik weet dat ik geen keuze heb. Mijn ogen vullen zich met tranen en verbijsterd kijk ik naar de woorden op mijn scherm. 

'Wat is er, Megan?' Vraagt Liam me. Snel kijk ik op en probeer ik mijn tranen weg te knijpen met mijn ogen. 

'Ik bedenk me opeens dat ik niet kan vanavond,' zeg ik dan. 'Ik had beloofd mijn tante te helpen met een kast in elkaar zetten.'

'De tante bij wie je laatst was? Waar ik je af moest zetten?' Ik knik. Mijn schuldgevoel word groter en groter.

'Ja,' zeg ik dan. 'Ik moet nu naar mijn les.' Snel gooi ik mijn locker dicht en voordat Liam nog wat kan zeggen loop ik weg.

Het is tien voor acht als ik voor Jay's appartementencomplex sta. Met knikkende knieën druk ik op de bel en het duurt niet lang voor de schuifdeuren open gaan. Zuchtend loop ik naar de juiste etage en als ik voor Jay's voordeur sta gaat de deur open. 

'Megan Estelle!' Groet hij me. Ik zeg niets en loop zonder wat te zeggen door naar binnen. 

'Wat wil je, Jay?' Vraag ik als ik in de woonkamer voor de bank sta. Jay sluit de voordeur en als ik zie dat hij de deur op slot draait slik ik even. Wat is hij van plan? 

'Niet zo angstig doen,' zegt hij dan. 'Ik wilde gewoon even met je praten.' Jay komt de woonkamer in en ploft op de bank. Stijfjes blijf ik staan.

'Hoe zit het met Liam?' Vraagt hij me dan. 'Zie je hem nog veel?' Meteen schud ik mijn hoofd. 

'Natuurlijk niet,' zeg ik een beetje boos. 'Keer op keer verzin ik een smoes. Denk je dat hij het niet door heeft. Ik snap wel dat hij geen zin meer heeft om moeite voor me te doen.' Jay lacht even. 

'Dat je zijn mooie praatjes gelooft,' zegt Jay dan. 'Hij gebruikt je, Meg. Hoe vaak moet ik het nog zeggen?' Zelfverzekerd stap ik iets dichter naar Jay toe en buig ik me voorover. Onze gezichten zijn nu dicht bij elkaar. 

'Hij kan mij misschien gebruiken,' zeg ik dan. 'Maar hij zal mij nooit, maar dan ook echt nooit chanteren zoals jij.' Jay staat op waardoor zijn gezicht nog dichter bij de mijne is. 

'Speel niet als slachtoffer, Megan. Jij vind het heerlijk om alle aandacht te krijgen en jezelf omhoog te neuken.' Jay's ogen kijken de mijne strak aan en een beetje zenuwachtig druk ik mijn lippen stijf op elkaar.

'Ik weet dat je hier nu staat te wachten totdat ik je gek maak, Megan.' Ik wil wat zeggen, maar Jay legt zijn wijsvinger op mijn lippen. 

'En dat is precies de reden waarom ik je hier naartoe heb gevraagd. En nee,' zegt hij dan. 'Ik ga je niet verkrachten, maar er zijn genoeg andere dingen die ik wel met je kan doen. En je weet dat je maar beter mee kunt werken.' Op Jay's gezicht verschijnt een kleine glimlach. Angstig doe ik mijn ogen dicht en voel ik zijn lippen mijn hals raken. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu