~Megan~
Het is zondag en morgen gaan we eindelijk op vakantie. Samen met Alicia sta ik in een lingeriewinkel. Het leek haar een leuk idee om een mooi setje te kopen voor onze trip naar Mexico. Het is de eerste keer dat ik sexy ondergoed koop. Normaal draag ik altijd een zwarte bh en een simpele zwarte string, maar toch ben ik met haar voorstel akkoord gegaan.
'Het staat je prachtig,' zegt Alicia die mijn pashokje binnenkomt. Aan mijn lichaam zit een rode zwarte string met kant en een bijpassende bh. Ik voel me wat onzeker, maar het kan ook een kwestie van wennen zijn.
'Is het niet te?' Vraag ik dan. 'De string is zo doorzichtig van kant dat je mijn hele huid erdoor ziet.' Meteen schudt ze haar hoofd.
'Daar gaat Liam van smelten,' zegt ze. 'Geloof me nou maar. Ik weet wat jongens willen, Megan.' Aan de ene kant heeft Alicia gelijk. Zij is van ons de grootste jongenskenner, maar als ik iets aan heb waar ik me niet goed in voel vind ik het zonde van mijn geld. Na lang aandringen van mijn vriendin reken ik het setje toch af. Buiten is het warm en de zon schijnt vel op mijn blote armen. Het is erg druk in de stad. Overal zie je mensen. Gezinnen die met hun kinderen een ijsje halen, pubers die met volle tassen door de straten lopen en hier en daar chillen mensen op een bankje. Met het tasje waar mijn setje in zit lopen we richting Alicia's scooter.
'Ik zie je vannacht,' zegt Alicia als ik van de scooter stap. 'Niet vergeten om kwart over drie bij mij te zijn!' Ik knik, zwaai even en loop dan naar binnen. Alicia's vader is de eigenaar van een taxibedrijf en heeft aangeboden ons met een busje te brengen. Ideaal, want als we ook nog een taxi moesten betalen om naar het vliegveld te komen werd het helemaal een dure grap. Als ik mijn moeder boven hoor rommelen loop ik meteen de trap op.
'Hoi mam!' Groet ik haar terwijl ik de deur van mijn kamer open. Mijn koffer ligt al helemaal ingepakt open op bed. Snel knip ik nog even de kaartjes van mijn setje en dan stop ik het onder mijn jurkjes. Mam komt mijn kamer binnen en gaat naast me staan.
'Heb je alles bij je denk je?' Vraagt ze me. Ik knik. Ik ben een echte controlfreak. Al drie keer heb ik mijn lijstje nagekeken.
'Alles moet kloppen,' zeg ik dan.
Het is drie uur 's nachts als er op de voordeur word geklopt. Dat moet Liam zijn. Liam zou me ophalen en laat voor de aankomende dagen zijn auto in Alicia's straat staan. Mam loopt naar de deur. Mijn ouders zijn zo lief om me gedag te zeggen. Snel doe ik mijn bril op en gooi ik mijn haar nog even in een hoge knot.
'Je bent mooi,' zegt Liam als hij in de deuropening staat. Ik lach even en bekijk mezelf in de spiegel aan de muur. Aan mijn lichaam draag ik een simpele Adidas legging en een trui. Ik had totaal geen zin om me helemaal op te tutten. Bovendien wil ik kleren aan die lekker zitten voor in het vliegtuig.
'Ben je er klaar voor?' Vraagt hij me. 'Cloë zit in de auto.' Ik knik en check nog even snel of ik mijn portemonnee, telefoon en paspoort wel heb.
'We kunnen gaan,' zeg ik dan. Liam pakt mijn koffer en loopt ermee naar buiten. Daar legt hij het ding in de kofferbak.
'Heel veel plezier, lieverd,' zegt mam dan. Ze drukt me tegen zich aan en geeft me een kus op mijn voorhoofd. Pap doet hetzelfde.
'Geniet, maar drink niet te veel en let op jezelf.' Ik glimlach. Het was te verwachten dat pap zoiets zou zeggen. Hij kijkt even naar Liam.
'Let jij een beetje op haar?' Liam knikt.
'Natuurlijk,' zegt hij dan. Snel geef ik mijn ouders nog even een kus en dan loop ik naar de auto waar Liam de deur voor me opent. Als ik mijn gordel om heb en Cloë heb gegroet start Liam de motor. Ik zwaai nog even naar mijn ouders en als ik ze niet meer zie kijk ik op de klok.
'Gelukkig woont Alicia vlakbij,' zeg ik. 'We hebben nog zeven minuten.' Liam geeft wat extra gas en precies om kwart over drie komen we bij Alicia's huis aan. Het busje staat al voor de deur en haar vader is druk bezig met de koffers inladen. Als de auto geparkeerd staat stappen we uit en haalt Liam onze koffers uit de achterbak. Met zijn drietjes lopen we op Alicia, haar vader, Justin en Jonah af.
'Zo,' zegt haar vader. 'Kom maar met die koffers.' Liam helpt de man met de laatste koffers en dan sluit hij de kofferbak.
'Zijn jullie er allemaal klaar voor?' Vraagt hij. Iedereen knikt en Alicia haalt een rugzakje omhoog.
'Zeker!' Roept ze dan. 'Ik heb een tas vol eten gehaald voor ons.' Ik lach even. Typisch Alicia. Die eet wanneer ze zich verveeld of moet wachten. Toch heeft ze ondanks dat een prachtig figuur. Alicia geeft snel haar moeder een kus en dan lopen we alle zes het busje in.
JE LEEST
Something Between Us
Romance'Ik wil alles met je kunnen doen,' fluisterde hij verleidelijk in mijn oor. 'Dat zeg je vast tegen elk meisje,' ik huiver even wanneer zijn lippen zachtjes mijn nek raken. Het is de aantrekkelijke Liam die Megan's leven totaal op zijn kop zet. Wann...