5

818 22 0
                                    

~Megan~

Het is zaterdagavond en tevreden bekijk ik mezelf in de spiegel. Mijn nieuwe zwarte jurkje staat prachtig bij de zwarte hoge hakken die ik van Alicia heb geleend. Mijn lange, blonde haren zijn gekruld en mijn make-up is iets heftiger aangebracht dan normaal. 

'Ik zou je zo doen!' Roept Alicia die ook in haar nieuwe outfit naast me komt staan. Haar lange blonde haren zijn opgestoken waardoor haar nek mooi zichtbaar is. Ze heeft een prachtig figuur. Snel sprayen we nog wat parfum op en lopen dan zelfverzekerd naar beneden. 

'Wow!' Roept mijn vader die op de bank het nieuws aan het kijken is. 'Waar is mijn dochter gebleven?' Ik steek grappend mijn tong uit. 

'Ik vind het lelijk,' zegt Dex, mijn jongere broertje. 'Je hebt veel te veel make-up op en je bent hartstikke bloot.' Mijn ouders, Alicia en ik lachen om zijn opmerking. 

'Je bent tien,' zeg ik dan. 'Later zal je het wel mooi vinden.' Dex haalt zijn schouders op en focust zich weer op zijn iPad.

'Je bent prachtig, Megan.' Mam staat op en geeft me een snelle kus op mijn wang. Mam loopt naar de keuken en komt terug met een tas vol lekker eten. 

'Jullie mogen dit wel,' zegt ze als ze me de tas overhandigd. 'Wij eten dit niet en het is zonde om weg te gooien.' Ik knik dankbaar en pak dan nog snel even de red cups uit de opslagkast. 

'We gaan,' zeg ik dan als we onze jassen aan hebben. 

'Denk eraan!' Roept pap dan. 'Niet te veel alcohol.' Alicia en ik knikken braaf en lopen dan het huis uit. Gelukkig is Justin's huis niet ver van dat van mij en kunnen we er lopend heen. We hebben afgesproken achterop bij Liam en Justin te springen als we vanacht naar de clubs gaan. Ideaal vond pap. Zo hoef ik ook niet alleen over straat te fietsen vannacht. Eenmaal aangekomen bij Justin opent hij de deur, hangen we onze jassen op en lopen we gelijk door naar de basement waar Liam al met een biertje op de bank zit. Helaas kon Jonah niet komen. Hij had een onverwachtse date met een een of andere gast van een homowebsite. Even zie ik zijn ogen over mijn lichaam glijden en verlegen kijk ik de andere kant op. 

'Wat zijn jullie onwijs sexy,' zegt hij dan. Alicia draait zelfverzekerd een rondje en een beetje bescheiden omdat ik niet weet hoe ik moet reageren glimlach ik naar hem. 

'Wodka?' Vraagt Justin die bij zijn zelfgemaakte barretje staat. We knikken en leggen dan het eten en de red cups op de bar. Justin vult vier glazen met wodka en wat cola en neemt dan bij ons plaats op de bank. Op de achtergrond speelt wat muziek af en de bakken chips staan voor ons op tafel. 

'Laten we een spelletje doen,' zegt Liam dan. 'Truth or dare.' Meteen zijn Justin en Alicia door het dolle heen. Na even twijfelen ga ik dan toch akkoord. Ik heb geen zin om de spelbreker te zijn. De regels zijn simpel. Bij elke opdracht die je weigert moet je je glas leeg drinken. Hetzelfde geld voor vragen die je niet wil beantwoorden. Justin is degene die begint. 

'Liam,' zegt hij dan. 'Kies je truth or dare?' Liam drinkt zijn biertje in een keer op en pakt dan de red cup. 'Truth man,' zegt hij. Ik zie Justin even nadenken. 

'Met hoeveel meisjes heb je het gedaan?' Vraagt hij dan. Liam kijkt bedenkelijk en telt dan op zijn vingers. 

'Negen,' zegt hij dan. Ik voel mijn ogen even groot worden en zie Alicia lachen. 

'Meg,' zegt Liam dan die met een grijns mijn kant op kijkt. 'Truth or dare?' Om rustig te beginnen kies ik voor truth. 

'Op welke leeftijd ben je ontmaagd?' Ik slik even. Het liefst zeg ik nu dat ik dat nog nooit heb gedaan. Dat ik nog maar negentien ben en wil wachten. Maar ik weet dat als ik dat nu zeg ik keihard wordt uitgelachen. 

'Ik drink wel,' zeg ik dan maar. Ik kijk even naar mijn beker die helemaal vol zit en breng het dan naar mijn lippen. In één keer drink ik alles op. Ik weet dat dit niet goed voor me gaat zijn en ik binnen een kwartier hartstikke zat ben. Het spel gaat verder en nadat Alicia heeft gezegd wat haar favoriete standje is ben ik weer. 

'Truth,' zeg ik dan. Ik zie dat Justin snel wat in Alicia's oor flusitert en wacht dan nieuwsgierig op mijn vraag. 

'Zou je seks willen hebben met Liam?' Ik grinnik even. Deels door de vraag en deels door de alcohol. 

'Serieus?' Vraag ik dan. 'Jullie willen dit echt van me weten? Wat hebben jullie aan deze informatie?' Alicia haalt haar schouders op. 

'Antwoord me nou maar,' zegt ze dan. Even denk ik na. Eigenlijk weet ik zelf het antwoord niet eens. Ik schud mijn hoofd, pak mijn volle beker en drink het weer in één teug leeg. De andere beginnen even te klappen en lachend vul ik mijn beker weer bij. 

Ongeveer vier rondes later, als ik de alcohol al aardig voel is het de beurt aan Liam. Alicia ligt ondertussen met haar benen over Justin heen en Liam zit onderuit gezakt op de bank. Het is duidelijk dat we alle vier al aardig wat op hebben. Liam kiest dare en nieuwsgierig wachten Alicia en ik op wat Justin gaat zeggen. 

'Zoen Megan,' zegt hij dan. 'Tien seconde en met tong.' Ik zucht even. Dit was te verwachten. Ze weten dat ik het nooit zou doen dus natuurlijk geven ze deze opdracht dan aan Liam. Liam grinnikt en kijkt me even aan. 

'Ben je daar oke mee?' Vraagt hij me dan. Ik haal mijn schouders op. 

'Waarschijnlijk ben ik het morgen toch vergeten,' zeg ik dan maar waardoor de andere moeten lachen. Liam staat op en en ook ik ga staan. Met een beetje knikkende knieën leg ik mijn handen in zijn nek en voel ik zijn lippen langzaam op de mijne belanden. Voorzichtig opent hij zijn mond een beetje waardoor mijn tong bij hem naar binnen kan en rondjes met de zijne draait. Liam's handen glijden langs mijn rug en eindigen op mijn billen. Op de achtergrond hoor ik Justin en Alicia aftellen van tien naar nul. 

'Dat was zeker geen straf,' zegt Liam dan als de tien seconde voorbij zijn. Ik lach even en zachtjes drukt Liam nog een vriendschappelijke kus op mijn voorhoofd. Meteen schiet er een kriebel door mijn buik. Ik moet toegeven dat hij lief is. Ontzettend lief zelfs. 

Na nog een paar rondes te hebben gedaan stoppen we en staan we op om onze jassen aan te doen. '

'Waar is mijn telefoon?' Vraag ik terwijl ik tegen de bar aan hang omdat ik mijn evenwicht niet meer onder controle heb. Liam lacht en loopt naar de bank waar mijn telefoon nog ligt. 

'Bedankt,' zeg ik als hij me mijn mobiel geeft.' 

'Gaat het verder goed?' Hij vraagt lachend als ik mijn jas probeer aan te trekken. Liam helpt me door mijn jas vast te houden zodat ik mijn armen er in kan doen. 

'Zeker,' zeg ik dan. 'Je hebt me alleen verrast met je zoen.' Liam glimlacht en legt zijn hand om mijn middel. 

'Dat was de eerste keer,' zegt hij dan. 'Maar ook zeker niet de laatste. Liam knipoogt even en loopt dan achter de andere aan de trap op naar boven. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu