~Liam~
Als we tijdens de laatste Engels' les tweetallen moeten maken en Justin besluit met Alicia te gaan zie ik Megan zoekend om zich heen kijken. Snel sta ik op en loop ik haar kant op.
'Liam!' Maddie zwaait even en komt dan op me af. 'Wat vind je ervan om samen te werken?' Vraagt ze me dan. Ik zucht even en ook Megan rolt met haar ogen.
'Dan kun je wat vaker bij me zijn. Als je snapt wat ik bedoel.' Maddie pakt mijn hand en snel trek ik de mijne uit die van haar.
'Ik ga deze keer met Megan,' zeg ik dan. Een glimlach ontstaat op haar gezicht en beledigd beent Maddie weg.
'Leuk,' zegt ze dan. Haar make-up loze gezichtje is schattig en ik kan bij haar niets anders dan glimlachen. 'Vanmiddag bij jou?' Vraagt ze aan me. Even denk ik na, maar dan schud ik mijn hoofd.
'Liever bij jou,' zeg ik dan. 'Mijn moeder wil nog even settelen voor we mensen uitnodigen.' Ik vind het lullig om Megan te moeten afwijzen, maar het is beter dan haar uitnodigen. Ze zal een ander beeld van me kunnen krijgen als ze ziet wat voor een puinhoop het bij ons thuis is. Mam ligt veel op de bank te huilen. Van opruimen komt niet veel en Cloë en ik zijn degene die het meest doen in huis.
'Geen probleem hoor,' zegt ze dan.
'Als je je fiets in de fietsenkelder laat staan kan ik je meenemen met de auto,' zeg ik haar. 'Dan haal ik je morgen op zodat je niet hoeft te lopen.' Megan glimlacht dankbaar en als de bel gaat lopen we allebei naar buiten. Op de parkeerplaats stappen we mijn auto in en rijd ik richting Megan's huis. Daar zet ik mijn auto langs de stoep en lopen we via de voordeur naar binnen. Via de rechthoekige gang zijn twee klapdeuren naar de woonkamer. Daar zitten een man en een vrouw op de bank. Ik vermoed dat dat haar ouders zijn.
'Hey,' groet ze de twee. 'Moeten jullie niet werken?' De man schud zijn hoofd. 'We hebben storing met het systeem in ons pand,' zegt hij dan. 'We kunnen dus niets.' Megan knikt begrijpelijk en stelt me dan voor.
'Pap, mam,' begint ze. 'Dit is Liam. Met Liam werk ik aan een opdracht voor school. Hij is nieuw op Washington' High en werkt ook bij de bioscoop.
'Leuk je te ontmoeten, Liam. Ik ben Marc Jones en dit is mijn vrouw Ellis.' Netjes geef ik de twee een hand.
'Ook leuk om jullie te ontmoeten meneer en mevrouw Jones,' zeg ik beleefd.
'Ben je ook nieuw in Washington?' Ik knik. 'Ik kom uit Ohio,' zeg ik dan. Om meer vragen te voorkomen stel ik voor om aan de opdracht te gaan beginnen. Megan pakt nog snel twee glazen met wat frisdrank en dan volg ik haar naar haar zolderkamer.
'Het is leuk ingericht,' zeg ik tegen Megan terwijl ik de wit-grijze kamer bewonder. Megan die ondertussen een tweede stoel bij het bureau zet glimlacht en gebaart dat ik naast haar moet gaan zitten. Als haar laptop opgestart is pakken we ons blad erbij en bespreken we wat ons plan is. Na een uurtje te hebben gewerkt is bij ons de concentratie ver te zoeken en besluiten we er voor vandaag mee te stoppen.
'Megan,' begin ik dan. 'Mag ik je iets vragen?' Megan knikt en kijkt me dan nieuwsgierig aan. Een beetje zenuwachtig maak ik van mijn hand een vuist.
'Vond je het erg dat ik je gisteravond kuste?' Megan kijkt even weg. Haar verlegenheid is schattig. Normaal ren ik weg voor onzekere, bescheiden meisjes, maar Megan heeft iets waardoor ik niet voor haar weg kan rennen. Ik weet niet of het haar mooie ogen, knappe uitstraling of haar mysterieuze gedrag is, maar er is iets wat mij heel erg aantrekt.
'Ik weet het niet zo goed,' zegt ze dan. 'Ik weet niet of je er iets mee bedoelde of dat het gewoon een impulsieve actie was.' Meteen schud ik mijn hoofd.
'Dat was het niet,' zeg ik snel. Ik wil niet dat Megan denkt dat ik haar gebruik. Dat is het niet. Ik weet alleen zelf ook niet wat dit precies is.
'Ik denk gewoon dat we een keer wat moeten doen samen,' zegt Megan dan. Haar opmerking verbaasd me. Toen ik het de vorige keer voorstelde lachte ze me uit en nu is zij degene die een keer wat leuks wil doen.
'Zonder bijbedoelingen,' zegt ze dan. 'Maar zo kunnen we elkaar wat beter leren kennen.' Ik knik en zeg haar dat ik het er helemaal mee eens ben.
'Zaterdag?' Vraag ik haar.
'Dan kan ik niet,' zegt Megan. 'Ik ga een hapje eten met Jay.' Een jaloers gevoel overvalt me. Dat is waar ook. Het was me helemaal ontschoten.
'Mag ik je voor hem waarschuwen?' Zeg ik dan. Megan lacht even. 'Ik meen het, Megan,' zeg ik dan. 'Het is niet professioneel van hem om je mee uit te vragen.'
'Hij is maar vier jaar ouder dan ik,' zegt ze dan. Ik knik begrijpelijk.
'Maar hij is je leidinggevende. Het is dus apart.' Het liefst zeg ik haar dat ik haar beter wil leren kennen en ik haar niet wil delen met een ander. Als zij ook met Jay wat gaat doen is de kans groot dat ze verliefd op hem raakt. Het zou wel logisch zijn. Hij is ouder, volwassener en ontzettend knap. Ik zou het alleen niet aan kunnen om in die situatie terecht te komen.
'Vrijdag doen?' Stelt ze dan voor. 'Ik moet donderdagavond werken. De vrijdag ben ik dus vrij.' Ik knik.
'Vrijdag is prima,' zeg ik dan. 'En je hoeft niets te bedenken. Ik regel alles en zorg dat je een geweldige avond hebt.' Even leg ik mijn hand op haar been.
'Ik moet maar eens gaan,' zeg ik dan. Samen met Megan loop ik naar beneden.
'Tot de volgende keer meneer en mevrouw Jones,' zeg ik dan tegen haar ouders. 'Het was leuk om kennis te maken.' Nadat haar ouders mij gedag hebben gezegd loop ik met Megan naar de voordeur. Daar geef ik haar een snelle knuffel.
'Liam?' Zegt ze nog snel vragend wanneer ik bij mijn auto ben. Vragend kijk ik haar aan.
'Ik kijk uit naar vrijdag,' zegt ze dan. Ik glimlach even.
'Ik ook,' zeg ik dan.
JE LEEST
Something Between Us
Romansa'Ik wil alles met je kunnen doen,' fluisterde hij verleidelijk in mijn oor. 'Dat zeg je vast tegen elk meisje,' ik huiver even wanneer zijn lippen zachtjes mijn nek raken. Het is de aantrekkelijke Liam die Megan's leven totaal op zijn kop zet. Wann...