20

711 15 2
                                    

~Liam~

Zenuwachtig, maar zo zelf verzekerd mogelijk kijk ik Megan strak aan. Haar felle, prachtige ogen zorgen voor een kriebelend gevoel in mijn buik. Glimlachend pak ik Maddie's hand om haar nog even wat gekker te maken. Ik weet dat ze me wilt. Ik weet ook dat ik haar wil. Ergens baal ik van hoe onze omgang op dit moment is, maar tegelijkertijd vind ik het spannend om elkaar helemaal gek te maken. 

'Volgens mij is dit geen toeval,' zegt ze dan. Ik haal mijn schouders even op. 

'Ik was even vergeten dat jij hier ook had afgesproken,' zeg ik dan. 'Met onze baas.' Met een kleine nadruk op baas kijk ik Jay aan. Ik weet dat ik mijn baan op het spel aan het zetten ben, maar het interesseert me niets. Het enige wat mij interesseert is Megan. Haar wil ik. Voor mij helemaal alleen. Voor altijd. 

'Volgens mij gaat het een beetje uit de hand lopen zo,' zegt Jay. 'Wij gaan wel ergens anders heen.' Jay staat op en ook Maddie komt uit haar stoel. 

'Dat is nergens voor nodig toch?' Probeer ik hun tegen te houden. 'Jullie zullen geen last van ons hebben.' Jay grinnikt.

'Ik heb geen zin in een date onder toezicht.' Megan knikt nu. 

'Precies,' zegt ze. 'Jay? Zou jij onze jassen willen pakken?' Jay knikt en loopt dan even snel naar de kapstok. 

'Luister,' zegt ze dan terwijl Megan een stap dichter naar mij toe zet. 'Ik weet niet waar je mee bezig bent, maar kap ermee.' Je bent jezelf erg voor schut aan het zetten.' Megan wil nog wat zeggen, maar net op dat moment staat Jay weer bij ons. Hij houdt haar jas voor haar vast en glimlachend steekt Megan haar armen in de mouwen. Dan kijk ik naar hoe Jay een hand op haar onderrug legt en het stel weg loopt. 

Fuck. Denk ik bij mezelf. Mijn plan om Megan jaloers te maken is mislukt en nu zit ik de rest van de avond met Maddie opgescheept die ik mag uitleggen wat er zojuist gebeurde. Als ik haar vragende blik zie leg ik haar het hele verhaal uit en met opgetrokken wenkbrauwen knikt ze verbaasd als ik aan het einde van mijn verhaal ben gekomen.

'Dus je hebt me gewoon gebruikt?' Vraagt ze me dan. Ik knik.

'Ja,' zeg ik dan eerlijk. 'Eigenlijk wel.' Maddie bijt even glimlachend op haar lip. 

'Ik vind het niet erg,' zegt ze dan. 'Zodra ik er wat voor terug krijg.' Vragend kijk ik haar aan. Maddie kijkt even om zich heen en als ze ziet dat niemand onze kant op kijkt legt ze voorzichtig haar hand op mijn broek. 

'Jij weet wel wat ik wil,' zegt ze dan verleidelijk in mijn oor. 'Ik heb zin in je.' Ik zucht even. Hoe kan het dat zij hier zo goed in is? Ik bijt even op mijn lip als ik mijn bobbel harder voel worden. Snel haal ik haar hand weg. 

'Nee,' zeg ik dan beslist. 'Je weet dat ik dit niet meer wil. Hou er mee op.' Maddie's verleidelijke gezicht veranderd nu in een boze blik. 

'Stik er dan maar in. Je komt wel bij me terug als je weet dat dat maagdje je helemaal niet hoeft.' Boos loopt ze de Pub uit. 

Het is wat later op de avond en met een biertje zit ik bij Justin thuis in de basement. Denkend staar ik voor me uit. 

'Gast,' begint Justin dan. 'Wat heb jij?' Snel schrik ik op uit mijn gedachte en kijk ik hem vragend aan. 

'Je bent hier al anderhalf uur en hebt bijna nog niets gezegd. Dus vertel op.' Ik zucht even en besluit dan Justin te vertellen waar ik mee zit zonder Megan's naam te noemen.

'Kom op,' zegt hij dan. 'Je moet niet zo snel opgeven. Wat is er mis met haar vertellen wat je voor haar voelt?' Ik lach even. 

'Alles,' zegt ze dan. 'Ken je dat gevoel niet?' Vraag ik hem dan. 'Dat iemand je zo gek maakt dat je bereid bent alles voor diegene te doen?' Justin knikt. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu