~Megan~
'Megan!' In de verte zie ik Larry door de menigte staan. Hij zwaait even en meteen loop ik met mijn koffertje zijn kant op. Na een vlucht van vier uur is mijn vliegtuig net geland en eindelijk ben ik in de buurt van mijn toekomst. Hier zal ik vier jaar gaan wonen en studeren. En eerlijk gezegd kan ik niet wachten totdat alles begint. Dit weekend ben ik hier om de sfeer te proeven van van de universiteit, maar ook om lol te maken met Larry en zijn vrienden waarmee ik de laatste dagen van mijn vakantie heb doorgebracht. Jaxx, Quin, Stacey en Ivy studeren hier allemaal. Wanneer ik eindelijk voor Larry sta geeft hij me een dikke knuffel, neemt mijn koffer van me over en verlaten we het vliegveld. Wanneer we eenmaal in de auto zitten begint Larry voorzichtig over Liam.
'Hoe is het nu?' Vraagt hij me terwijl hij de snelweg op rijdt.
'Z'n gangetje,' zeg ik dan. Snel vertel ik dat hij alles doet om me terug te krijgen, maar ik daar geen behoefte aan heb. Verder probeer ik zoveel mogelijk eroverheen te praten. Ik ben hier voor mezelf en wil dit weekend zo min mogelijk aan Liam denken. Larry heeft al snel door dat ik het er niet over wil hebben en begint over hoe blij Stacey en Ivy zijn dat ik er dit weekend ben. Hij vertelt me dat hij sinds de vakantie elke dag aan me heeft gedacht en dat hij hoopt op een leuk weekend samen. Even weet ik niet wat ik daarop moet zeggen.
'We gaan er wat moois van maken,' zeg ik dan maar. Na anderhalf uur rijden komen we aan bij de campus. Hier en daar staan verschillende appartementencomplexen van maximaal vier verdiepingen en daarachter zie ik een groot bruin gebouw met heel veel glas en ramen. Dat moet de universiteit zijn. Larry rijdt naar het appartementencomplex die het dichtst bij de school ligt en parkeert daarvoor de auto.
'Hier woon ik,' zegt hij dan trots. 'Op de tweede verdieping het helemaal linkse appartement deel ik met John. Hij zit een klas hoger en is bijna afgestudeerd.' We stappen de auto uit en Larry pakt mijn koffer van de achterbank. Samen lopen we het complex in. Via de trap lopen we omhoog en eenmaal voor de deur steekt Larry de sleutel in het slot. Langzaam gaat de deur open. We lopen via een klein halletje meteen de woonkamer in waar een jongen met blond haar op de bank zit.
'Jij bent vast Megan,' groet hij me beleefd. Ik knik en schud hem de hand. 'John,' zegt hij dan. 'Leuk dat je er bent! Ik wil niet onbeschoft zijn, maar ik heb een afspraak met mijn vriendin dus ik ga er vandoor. Ik zie je vast nog wel!' Hij geeft me een snelle knipoog en loopt dan het appartement uit. Even kijk ik de woonkamer rond. Het is een gezellig, maar niet erg groot appartement. Het is duidelijk dat er twee mannen wonen, want erg opgeruimd is het niet. Hier en daar staan wat bierflesjes en op de eettafel ligt een sok. Jakkes.
'Welkom,' zegt Larry dan. 'Klaar voor een kleine rondleiding?' Naast de televisiemeubel is een deur die hij opent. Een kleine kamer met tweepersoonsbed, bureau en kledingkast is wat ik zie.
'Hier slaapt John,' zegt hij dan. Snel doet hij de deur weer dicht. In de woonkamer bevind zich ook een kleine keuken en staat de eettafel. In het halletje waar we naar binnen gingen zijn drie deuren. Een deur gaat naar de badkamer waar zich ook het toilet bevind. Niet zo bijzonder, maar het is een prima badkamer. De tweede deur is het washok. Hier staat een wasmachine en droger en de derde deur gaat naar Larry's slaapkamer die iets groter is dan die van John.
'De meeste appartementen zijn zo ingedeeld,' zegt Larry dan. 'Stacey en Ivy wonen in het complex hierachter. Die kamers zijn allemaal net iets groter, maar voor mij is dit prima.'
'En Jaxx en Quin?' Vraag ik nieuwsgierig. 'Waar wonen die?'
'Ook in het appartementencomplex hierachter, maar dan op een andere verdieping dan de dames. 'Biertje?' Vraagt hij me dan. Ik knik glimlachend.
'Het is prachtig weer,' zegt hij dan. 'Zullen we ons biertje meenemen en een buiten een rondje lopen?'
'Graag!' Roep ik enthousiast. Larry pakt twee biertjes uit de koelkast, opent ze en dan lopen we samen het appartement uit. Larry heeft gelijk. Het is heerlijk weer. De zon schijnt volop en het is zo'n vijfentwintig graden. Perfect dus. We lopen via een grindpad richting de universiteit en hier en daar staan bomen met verschillende bankjes of picknicktafels waar studenten met hun schoolboeken zitten te leren. Als we eenmaal voor de ingang van het gebouw staan zijn de zenuwen aardig groot. Larry glimlacht even naar me en dan lopen we door de draaideur
JE LEEST
Something Between Us
Romantiek'Ik wil alles met je kunnen doen,' fluisterde hij verleidelijk in mijn oor. 'Dat zeg je vast tegen elk meisje,' ik huiver even wanneer zijn lippen zachtjes mijn nek raken. Het is de aantrekkelijke Liam die Megan's leven totaal op zijn kop zet. Wann...