26

573 16 0
                                    

~Liam~

Het is half vier als ik nog steeds met Maddie buiten sta. Mijn alcohol is ondertussen uitgewerkt en bibberend wacht ik totdat ze klaar is met overgeven. Het is duidelijk dat ze zich niet goed voelt. Maddie zegt niets meer, heeft al vier keer gekotst en rilt van de kou. Als de laatste lading eruit is lopen we samen naar de ingang van de club. 

'Ik breng je naar huis met mijn fiets,' zeg ik haar. 'Ik zeg de anderen even dat ik wegga. Wacht hier op me.' Maddie, die volgens mij amper hoort wat ik zeg knikt wat en gaat op de grond tegen de muur zitten. Binnen kijk ik zoekend om me heen. In de verte zie ik Alicia's hoofd door de mensenmassa tevoorschijn komen. Mezelf duwend tegen iedereen aan loop ik die kant op.

'Ik ga weg,' roep ik in Cloë's oor als ik Alicia en Justin zoenend op de dansvloer zie staan. 'Ik moet een klasgenoot naar huis brengen. Ze voelt zich niet goed.' Cloë knikt wat. Als ik om me heen kijk om Megan gedag te zeggen en haar niet zie trek ik Cloë naar me toe. 'Waar is Megan?' Vraag ik haar. Mijn zus haalt haar schouders op.

'Ik heb haar al een halfuur niet gezien,' zegt ze dan. 'Ze heeft niet gezegd dat ze weg ging en reageert ook niet op mijn berichtjes.' Meteen schiet er een verontrustend gevoel bij me naar binnen. Ook dat nog. Zonder Justin en Alicia te storen loop ik de club weer uit waar Maddie nog steeds op de grond zit. Snel til ik haar overeind en neem ik haar mee naar mijn fiets. Met Maddie achterop fiets ik richting haar huis. 

Bij haar huis aangekomen probeert ze van mijn bagagedrager te springen, maar door de alcohol verliest ze haar evenwicht en valt ze op de grond. Zuchtend en inmiddels zwaar geïrriteerd omdat ik niet weet waar Megan is help ik haar overeind. Bij de voordeur pak ik haar sleutels uit haar tasje en open ik de voordeur. 

'Ik moet nu gaan,' zeg ik tegen Maddie die tegen de muur aanleunt. 'Zorg dat je snel in bed ligt.' Maddie knikt en snel loop ik weer naar mijn fiets. 

'Liam?' Roept ze nog vragend. Even kijk ik haar aan. 

'Heel erg bedankt.' Ik glimlach. Het is vervelend om haar zo dronken te zien en haar nu zo te moeten achterlaten, maar ik moet Megan zoeken. 

'Geen probleem,' zeg ik waarnaar ik op mijn fiets stap en richting Megan's huis fiets. Daar zet ik mijn fiets zachtjes tegen het hek en loop ik door naar de zijkant van het huis. Na mezelf even wat moed in te hebben gepraat klim ik zo zachtjes mogelijk via de regenpijp omhoog om via Megan's balkon bij haar kamer te komen. Ik weet dat Megan bij Alicia zou slapen, maar als Alicia nog bij de club is en niemand haar meer heeft gezien is er een kans dat ze naar huis is gegaan. Voorzichtig gooi ik mijn benen over de rand van haar balkon en dan kijk ik door de glazen deuren naar binnen. De kamer is donker en haar bed is opgemaakt. Geen Megan te bekennen. Een angstig gevoel komt in me op. Ik heb geen idee waar ze kan zijn. Via dezelfde route klim ik weer naar beneden. Bij mijn fiets schiet me iets te binnen. Jonah. Jonah is de enige bij wie ze van de vriendengroep kan verblijven. Zonder over het tijdstip na te denken tik ik zijn nummer in. 

'Kom op, Jonah,' zeg ik zachtjes. 'Word wakker.' Na vijf keer overgaan wordt er gelukkig toch opgenomen. 

'Met Jonah,' hoor ik een slapende stem zeggen. 

'Jonah! Roep ik meteen. 'Is Megan bij jou? Ze heeft niet gezegd waar ze heen ging en ik kan haar nergens vinden.' Even is het stil aan de andere kant van de lijn. 

'Nee,' zegt hij dan. 'Ik heb haar sinds vanmorgen niet meer gesproken,' zegt Jonah dan. 'Is er iets gebeurd?' Die vraag laat me nadenken. Ik kan me geen reden bedenken waarom Megan zonder iets te zeggen is vertrokken. 

'Nee,' zeg ik dan. 'Niet dat ik weet. Ze is zomaar vertrokken. Dat zei Cloë tenminste.' 

'Zo is Megan helemaal niet,' zegt Jonah. 'Ze laat altijd weten waar ze heen gaat.' 

'Nu niet,' roep ik kwaad. Zonder verder nog wat te zeggen druk ik Jonah weg. Pas op de fiets richting huis bedenk ik me dat het niet eerlijk was om zo tegen hem uit te vallen. Hij is ook bezorgd. Megan is zijn beste vriendin. 

Thuis loop ik meteen door naar mijn kamer en plof ik op de bank. Nog snel stuur ik een excuus berichtje naar Jonah. Piekerend over waar Megan kan zijn val ik in een onrustige slaap. 

Something Between UsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu