Handlinger og konsekvenser

21 2 0
                                    

Rose

"Hvordan overlevede du faldet?" Mikes øjne er store og sårbare. Sorgfulde og fulde af kærlighed. "Jeg mærkede dig dø..."

Jeg er lige ved at fortælle ham det. Fortælle om Gudindens tilbud, den aftale vi lavede. Min genopstandelse. Min mission.

Men så får jeg øje på hende. Hun står bag Mike med hovedet på skrå.

"Vil du vide, hvad der sker?" spørger Selene. "Hvad der sker, hvis du fejler?"

Mike lægger en hånd over sit hjerte. "Herinde."

Ja.

Hvad er konsekvensen ved at vælge Mike frem for Gudinden?

Og så falder jeg igen. Jeg ser min mage i øjnene, da jeg falder i vandet. Jeg kan svagt se de andre ulve fra hans flok i baggrunden.

Kjolen flagrer om mine ben, og det går op for mig, at jeg er tilbage på klippen. Tilbage til den dag, jeg døde.

Og jeg rammer vandet.

Og jeg kommer ikke op igen.

***

Jeg vågner i min seng. Jeg hiver efter vejret, mindet om druknedøden er stadig alt for nærværende i mit sind.

Jeg slår dynen til siden, og sætter mig op i sengen. Fødderne rammer gulvet, og kulden kryber omgående op gennem mine ben. 

Jeg kæmper for at få mit åndedrag under kontrol. Ind, ud, ind, ud. Det er alt for overfladisk. Det går alt for hurtigt. Jeg tvinger mig selv til at trække vejret dybere.

Miaaau!

Jeg kigger op og får øjenkontakt med katten. Den har hovedet lagt på skrå, på samme måde som Selene. Hendes øjne møder mine gennem katten.

"Så det er dét, der er  konsekvensen?" spørger jeg katten. Gudinden.

Den sætter sig ned. Halen snor sig bag den.

"Aftalen bliver nulstillet? Jeg dør?"

Katten miaver igen. 

"Fuck." Jeg lader en hånd glide gennem håret. Det er uglet. "Fuck."

***

"Rise and shine!" Jeg trækker gardinerne fra, så solen skinner George ind i ansigtet.

Hun krymper sig ved lyden, men reagerer ellers ikke på lyset. 

"Vi har en hel del, vi skal nå i dag, så se at komme i tøjet."

Hun stønner og sætter sig op i sengen. "Og hvad har du så tænkt dig at gøre imens?"

"Lave morgenmad, selvfølgelig. Planlægge."

"Hm." Hun klør sig i håret. "Hvor finder jeg noget tøj?"

"Det ligger i din fodende."

***

Jeg står i køkkenet, da George kommer ned.

"Hvad skal vi have?"

Jeg kigger mig over skulderen, og får øje på hende. Hun står i døråbningen. Håret er stadig uglet, men hun har i det mindste fået noget tøj på.

"Havregrød." Jeg løfter gryden fra komfuret, og hælder indholdet ned i to dybe tallerkener. "Du kommer lige til tiden. Sukker?"

"Ja tak."

Hun sidder ved bordet, da jeg kommer med tallerkenerne. 

"Her." Jeg giver hende en ske i hånden.

"Tak."

Vi sidder lidt og spiser i stilhed.

Til sidst rømmer hun sig. "Hvad ehm..." Hun rømmer sig igen. "Hvad skal vi så lave i dag?"

"Vi skal ud at besøge en boghandel."

"En boghandel?"

"Ja."

***

HAHAHA, ikke et særligt godt kapitel, men jeg ville bare gøre det tydeligt, at hvis Rose ikke gør, som Gudinden siger, bliver deres aftale ophævet, tiden bliver spolet tilbage, og Rose overlever ikke at falde ned fra klippen...

Hvide LiljerWhere stories live. Discover now