Et meget ærligt teselskab

17 2 2
                                    

Rose

Der er stille i den lille stue. Jeg sidder klemt mellem George og Alex i sofaen, og overfor os, i en lidt mindre sofa, sidder Adam, Maggie og Anja. 

Alex' hånd ligger på mit lår, men jeg er for nervøs over George, til at gøre et stort nummer ud af det.

Ingen siger noget.

Adam rømmer sig. Leder efter en måde at bryde den akavede stilhed. "Øhm. George? Er det ikke et drengenavn?"

Han og Maggie står et øjeblik og venter på Georginas svar, men det virker ikke, som om hun hørte spørgsmålet. 

Jeg sukker og  skubber til hende med min albue, men hun rører sig ikke. Det ender med, at jeg bliver nødt til at forklare, at hendes rigtige navn er Georgina, men at jeg bare kalder hende George, fordi det er nemmere.

Maggie spærrer øjnene op. "Georgina?" Hun dækker sin mund med hånden. "Georgina? Og du er en varulv?" 

Igen svarer jeg for George. "Ja."

Da hun hører mit svar, begynder Maggies hånd at ryste. "Åhh, Gudinde..."

Adams blik er stædigt rettet mod Georginas ansigt. Både hans øjenbryn og læber er krøllet bekymret sammen. "Er det muligt," spørger han, "at du stammer fra Luciaflokken?"

Endelig bliver George nærværende igen. "Bare for at spare jer for en masse spørgsmål, så er mit navn Georgina Glenn, datter af den tidligere alfa af Luciaflokken, Wiliam Glenn, og hans luna, Ella Glenn, lillesøster af den nuværende alfa af Luciaflokken, Mikael Glenn, og svigerinde til-"

Jeg giver hendes hånd et klem. Det er okay, siger jeg uden et ord. Sig det bare.

George nikker. "Og svigerinde til hans afdøde mage, Jægeren Rosalie Woods."

Hendes ord for hele Noble-familien til at gispe, og pludselig hviler fire sæt chokerede øjne på mig. Alex fjerner endelig sin hånd fra mit lår. 

Jeg møder roligt Maggies blik. Jeg kan godt huske, hvad du sagde sidst, siger mine øjne. Og jeg er ikke bange for dig

Alexander åbner munden for at sige noget, men George afbryder ham.

".... Og så er jeg også Anjas mage."

Der lyder et højt brag, da Anja taber sin tekop. Rundt omkring hende er verden fuld af bevægelser, Alex og Adam har rejst sig op of laver store armbevægelser, mens de råber ad hinanden, Anja, George og mig, og Maggie klamrer sig til sofaen, som om den var en redningsbåd, men Anja ignorerer det hele. Med store øjne løfter hun langsomt sin hånd op til munden, så hun næsten ligner en ung kopi af sin mor. "Åh," siger hun bare.

Aldrig i mit liv har jeg set George se så nervøs ud. Hun er kridhvid i hovedet. Jeg lægger min hånd om hendes nakke. Den er våd af sved.

"George?" spørger jeg. "Er du okay?"

I stedet for at svare, lægger hun hænderne op for ørerne. Hun er blind, men hendes øjne bevæger sig, som om hun kan se. Som om hun ser noget, vi andre ikke kan se. 

"George?"

Hun hviler hovedet mod min skulder, og jeg kan mærke hendes hurtige vejrtrækninger mod huden. Det går op for mig, at hun hyperventilerer. 

"George... Shh, det er bare mig. Der sker dig ikke noget, de gør dig ikke noget! Bare rolig... Shh.."

Men lige meget hjælper det. Jeg kan mærke, at hun begynder at græde. Omkring os bliver der stille.

"Hvad er der galt med hende?" spørger Alex.

"Panikanfald," svarer Adam. "Pigebarnet er rædselsslagen."

"Anja, kære," mumler Maggie. Hun klamrer sig stadig til sofaen. "Vær sød at gå over til din mage og trøst hende."

Anja rejser sig langsomt op, og går over mod mig og George. Det går op for mig, at jeg sidder og vugger hende frem og tilbage.

"Shh," mumler jeg, mens jeg følger Anja med øjnene. "Jeg er hos dig..."

***

Arhhhhh så mange afsløringer! Hvorfor mon George pludselig går i panik? Hvordan har Anja det med, at hun ikke kun er mage til en pige, men også en varulv? Hvordan reagerer Alex på, at Rose er mage med en varulv? Hvorfor genkender Maggie og Adam Georges navn? Så mange spørgsmål! Bare rolig - de fleste af dem bliver afsløret inden bogen er slut;)

(Og jeg har ikke opdateret i 2 måneder... ups. Min mor mener, at jeg har stress, så jeg cuttede bare alt andet end skole fra, lol. Men 2 måneders pause var åbenbart præcis hvad jeg havde brug for, for jeg har det meget bedre nu, såe, ja her kom der en update:) Forhåbentlig kommer der også en på søndag lol)

Hvide LiljerDonde viven las historias. Descúbrelo ahora