Waaa... betul ke bidadara tu wujud!! Astaqfirullahalazim!! Deana.. dipersilakan buat mengucaplah. Aku menampar pipi aku sekuat yang mungkin di hadapan lelaki itu sehingga lelaki itu tersenyum.
"Stop it girl.. are you okay?" Dia tergelak disebabkan aku buat muka selamba badak aku yang tak senonoh tu.
"Okay honey.. eh honey pulak." Aduhai... Deana... apa yang kau cakap! Tula kau ni makan semut banyak sangat kan jadi macam ni!!
"Hahaha... lawaklah awak ni.. saya ingatkan awak dari Korean sebab tu saya speak english jer." Balas lelaki itu.. Ya Allah berbunga-bunganya hati aku ni.
"Aaa.. awak ke yang langgar saya tadi?" Kataku gugup.
"Ouh.. maaflah... saya tak sengaja tadi. Disebabkan urgent tak sempat nak ucap maaf.. saya minta maaf sangat-sangat pasal tadi tau." Kata lelaki itu sambil merayu meminta maaf kepadaku.
Sumpah!
Cair hati ini...
"Boleh saya tahu nama awak?" Tanyaku dengan perasaan malu yang amat.
"Adam Adrian. Awak boleh panggil saya Ad jer." Balas Ad.
"Nama saya Deana Ariana.. awak boleh panggil saya Deana." Ujarku sambil tersenyum manis seperti gula dan madu.
'Deana Ariana... ni ke wanita yang abang Aziezi nak kan tu.. waa.. dah semakin lawa perempuan ni. Aku akan cari jalan.. supaya kau masuk perangkap aku.. Deana Ariana.' Kata Adam di dalam hati sambil tersenyum sinis.
"Kenapa awak senyum macam tu? Nampak macam senyum jahat je?" Asal mamat ni tetiba senyum sinis tengok aku.. entah-entah otak dia tengah berfantasi benda lain..
Astaqfirullahalazim!!
"Eh.. tak adelah.. jom kita pergi kantin.. teman saya beli air. Chill lah siket... lagi dua puluh minit nak masuk kelas kot." Kata Adam kepadaku.
"Yelah... yelah." Kata aku dengan nada yang malas.
✿✿✿
"Awak... kenapa awak baik sangat?" Aku tersenyum-senyum."Sebab awak cantik sangat!" Dia terus mencuit hidungku dan lari.
Kuangsam punya Ad! Siap kau aku kerjakan!
"Eeiii.. awak ni! Mana boleh buat saya macam tu! Kita ni belum kahwin lagi tau!" Marahku kepadanya tetapi dia hanya ketawa melihatku.
"Tak pelah.. nanti dah kahwin kasi anak banyak-banyak kat saya." Aku terus memukul bahunya dengan buku. Berani betul dia cakap benda yang merepek dekat aku nih! Haishhh nak kena pukui nih !
"Saya tak hingin pun jadi isteri awak!" Aku terus menjelirkan lidahku kepadanya dan lari menuju ke stesen bas.
'Tapi aku boleh jadikan sebagai kakak ipar aku yang paling malang sekali!' Kata Ad di dalam hatinya.
"Deana!!! Tunggulah!! Awak.. tak payahlah naik bas tu.. lambat awak nak sampai.. jom saya hantarkan awak balik nak tak?" Ad terus menjerit ke arahku sehingga semua orang disekeliling melihatku aneh.
"Hish awak ni! Boleh tak jangan jerit-jerit... malulah orang tengok." Marahku.
"Kalau tak nak.. saya akan jerit.. jom masuk kereta saya sekarang. Biar saya yang hantar awak balik rumah." Ad terus memaksaku dan akhirnya aku mengalah dan mengikut dia.
"Awak nak bawak saya pergi mana ni? Rumah saya bukan dekat sini tau!" Alamak.. aku lupa pesanan Nad.. maafkan aku Nad.. aku harap Ad tak buat benda yang tak senonoh dekat aku.
Setelah tiba di destinasi aku melihat sebuah restoran mewah. Tanpa sempat aku membuka pintu kereta, dia sudah membuka pintu keretanya untukku.
"Dipersilakan keluar tuan puteri Deana Ariana yang terhormat." Ad menundukkan kepalanya seperti orang Jepun lalu aku membalasnya dengan senyuman.
"Ape yang awak buat ni?" Tanyaku.
"Jom." Dia memberi kenyitan mata kepadaku sehingga membuat hatiku berdebar-debar dan jantungku mulai berdegup kencang.
Jangan lupa vote dan juga komen!
YOU ARE READING
Terhimpit Dalam Kalbu✔
Romance{Karya Pertama Fathia} ®TERHIMPIT DALAM KALBU ~COMPLETE~ Start: 2.00 p.m. 25 Mac 2020 End: 1.40 a.m. 25 Jun 2020 ✿✿✿ Sebuah penderitaan 🌳 🌿 🍃 🍃 ...