○ 43 ○

2.1K 68 9
                                    

           Ketika Deana balik sekolah tiba-tiba Hana menarik tudungnya sehingga ke leher. Semua orang melihat dan ketawakannya sehingga terbahak-bahak.

"Dinasiur Kerempeng woi!!! Tak payah nak acah alim sangat.. pakai tudung pergi sekolah konon.. kalau kat luar sekolah kau punya seluar dalam pun boleh nampak ooo... betul tak sayang?" Kata Aziezi sambil mencium rambut milik Hana.

"Mestilah sayang!" Balas Hana.

"Kau dengar sini baik-baik wahai pengemis.. aku takkan sesekali lepaskan kau.. sebab kau hampir bunuh aku masa aku umur lima tahun dulu." Deana terus menepis tangan Hana yang rancak menarik rambut aku.

"Kau diamlah betina jalang!! Kau dua ekor kalau tak ganggu aku dalam masa sehari boleh tak!!" Deana dah mula menjadi agresif sejak-sejak itu.

"Sini kau!" Dia terus menampar pipi Deana dengan sekuat hati. Deana pun menarik rambutnya dan hentak kepalanya di dinding dengan kuat.. habis berdarah kepalanya.

Aziezi menghampiri Deana yang mahu melarikan diri

Hana tercungap-cungap nafasnya.

"Mana pam awak?" Hana menggelengkan kepala setelah aziezi bertanya.

"Pam.. saya.. ada.. kat rumah." Akhirnya matanya terpejam di situ.

Aziezi segera telefon ambulan dengan secepat yang mungkin.

✿✿✿

Kejadian sebelum Haira cuba mahu membunuh adik kandungnya...

Setelah kejadian asma yang menyerang dada Hana secara tiba-tiba.. dia dibawa oleh ambulan dengan segera.

Roda katil berputar dengan laju untuk ke wad ICU untuk membuat rawatan dengan segera.

"Hana!!" Mata Aziezi yang kemerahan itu mengalir dengan air mata yang deras. Aziezi mencari kelibat Haira tetapi tidak ada bersama adiknya yang sedang mempertaruhkan nyawanya.

Di bilik Hana...

Haira mengingat kejadian semalaman ketika dia sedang bertengkar bersama adiknya.

"Kau suka dekat Aziezi kan?" Tiba-tiba Hana membaling buku dairi milik Haira di hadapan mejanya.

"Why? Salah ke kalau aku suka kat dia pun?" Kata Haira sambil menjeling tajam ke arah Hana yang sedang marak dengan api kemarahan.

"Kenapa kau tak bagitahu aku dari dulu hah!?" Jerit Hana sambil dia menolak bahu Haira dengan kasar.

"Sebab aku tak nak kau kecewa disebabkan aku!" Tengking Haira dengan perasaan amarahnya membuak-buak.

"Kau rasa sekarang ni aku tengah happy ke?" Tanya Hana dengan perasaannya yang sakit hati dengan kakaknya.

"Of courselah.. sebab Aziezi cintakan kau tapi bukan aku." Tiba-tiba satu tamparan menghingap di pipi Haira.

"Sakitkan.. rasa dia sakit.. bila dapat tahu orang yang tersayang sanggup mengkorbankan orang yang disayang.. macam mana eh aku nak terangkan.. kalau aku dapat tahu dari dulu kau cintakan Aziezi aku takkan rapat dan goda dia.. kau tahu tak sebab apa aku tampar kau.. sebab aku akan dapat rasakan benda ni akan jadi bergaduhan suatu hari nanti.. hanya semata-mata sebab lelaki." Kata Hana sambil tersenyum sinis kepada Haira yang memegang pipinya yang telah ditampar tadi.

Air mata Haira hampir menitis setelah mendengar kata-kata Hana tersebut.

"Aku buat semua ni sebab aku sayangkan kau Hana.. aku tahu kau ada penyakit Asma.. aku ada kau sorang je untuk aku bergantung.. aku sayang kau sebab kau adik kandung aku.. kau darah daging aku.. tapi kenapa kau buat aku benci dekat kau Hana?" Air mata Haira semakin deras mengalir.

"Berpunca pada diri kau sendiri!! Aku benci ada kakak hipokrit macam kau.. aku sayangkan kau.. tapi kau sanggup sakit disebabkan aku.. aku tak minta pun semua ni terjadi.. kau dah buat aku jadi serba salah sangat dengan kau dengan Aziezi!!" Marah Hana.

Ketika habis mengimbas semula masa lalunya.. dia menarik rambutnya dan mengetuk kepalanya di dinding sehingga ada kesan lebam.

"Argghhhhhhh!!!" Haira menjerit dengan penuh kekesalan.. hatinya penuh dengan gundah-gulana.

'Aku akan tamatkan riwayat kau harini!' Setelah membaca mesej dari Aziezi yang Hana sedang koma di hospital.. dia nekad untuk menamatkan nyawa adiknya di hospital tersebut.

"Walaupun aku dah lama berdiam diri selama ni.. aku takkan benarkan sesiapa pun curi hati dia dari aku." Kata Haira sambil menggempalkan penumbuknya.






Jangan lupa tekan vote dan juga komen!

Terhimpit Dalam Kalbu✔Where stories live. Discover now