○ 10 ○

2.7K 115 20
                                    

              "Thanks sebab sudi jadi girlfriend saya.. awak.. jangan lupa balas text saya tau.. nanti saya rindu pulak." Alamak miang pulak teman lelaki aku ni.

"Nanti esok awak belanja saya makan tau.. lepastu teman saya pergi kedai buku." Kataku di hadapan pintu.

"Awak.. thanks sebab hantar saya balik!" Aku terus berkata ketika dia mahu melangkah.

"Ok sayang!" Ujarnya dengan riang.

5 TAHUN KEMUDIAN...

"Awak kena siapkan proposal ni secepat yang mungkin yer. Aina.. dengan Syakira.. siapkan fotokopi yang saya nak kan tu. Dan satu lagi mintak Hani buatkan teh untuk Boss sebab asisstant dia belum ada lagi." Kataku memberi arahan.

"Baiklah Cik Deana."  Aku hanya menganggukkan kepala.

Aku melihat di atas meja pejabatku bersepah dengan fail-fail yang bertimbun dan juga kertas kerja yang bersepah di lantai.

Asal semua aku nak kena uruskan ni? Padahal aku kena check tiga benda je asal sampai tiga belas fail ni?! Ni semua sebab CEO tua bangka kerek tu! Hmmph!

"Ni ape yang bising-bising ni? Hempas sana.. hempas sini? Kalau rasa tak nak buat kerja tu.. pergi kahwin pastu jaga anak ajer.. kan senang." Eeiii orang tua ni... nak mampus ke dengan aku!

"Aku pantang kalau orang muda pandang aku macam nak makan.. aku tahu aku ni hensem.. tapi janganlah tengok aku macam tu." Aku rasa nak hempuk je.. tiga belas fail ni atas muka dia sampai penyek! Dasar orang tua miang! Perasan! Sepatutnya kau bersara cepat sikit! Tak pon aku yang berhenti dan kerja dekat syarikat lain!

"Boss nak teh?" Nasib baik Hani dapat selamatkan nyawa aku kali ni.

"Thanks darling.. jom kita masuk dalam.. I ada banyak cerita nak cakap dengan you." Eeiii ya ampun!! Geli teramat sangat!! Nak muntah hijau aku!! Dasar orang tua miang! Tak sedar diri!!

PANGG!!

Aduh!!! Bangang mana pergi tepuk dahi aku ni? Dia ni memang keturunan iblis ke syaiton ni?! Sabor jelah den!

"Buat kerja jangan nak menghayal faham!"

"Adamm Adrian!!! How could you!!! Sakit tahu tak!!! Arghh!!" Aku terus memukul bahunya dengan tiga belas fail yang berada di atas tanganku tadi dengan sekuat hati aku sehingga dia menjerit kesakitan.

"Kau buat ape datang office aku.. lepastu nak pukul dahi aku macam tu hah!! Eeiii.... geramnya aku!!" Aku terus menarik rambutnya dengan kasar.

"Aduh sakitlah!! Okay.. okay.. saya mintak maaf!" Aku terus melepaskan tarikan rambutnya.

"Awak buat ape kat sini huh!!" Marahku.

"Saya tengah buat kerja sayalah.. Takkan salah kot?"

"Apa awak cakap? Kerja ape? Cuba cerita!" Aku menjenggilkan mata aku seperti mahu menangkap mangsa.

"Mari saya memperkenalkan diri saya.. awak mesti ikut saya dulu." Dia terus menarik tanganku berlapik dan pergi ke bilik CEO A.K.A orang tua miang nak mampus cepat tu!

"Encik Baharun.. maafkan saya.. sebab dah lama tak datang." Kekeliruan apakah ini? Aku masih tak faham?

"By the way Encik Baharun.. saya nak tanya sikit boleh?"

"Yer silakan encik pengarah." Orang tua itu terus tersenyum.

"Siapa saya dekat syarikat ni? Sebab Cik Deana Ariana belum mengenali saya lagi." Aku tersengih seperti tidak percaya apa yang dia mengatakan sebentar tadi seperti tidak masuk di akal fikiranku langsung.

"Cik Deana.. memperkenalkan.. ini Encik Adam Adrian iaitu Pengarah Eksklusif Besar Syarikat DL Com dan dia anak kepada Tan Sri Dato Daniel Arsyad Louise' O'nell iaitu president yang terpengaruh dan paling terkaya diseluruh asia tenggara." Aku tercengang habis kali ni.

"Ok lagi?" Sampuk aku.

"Maaf Encik Baharun.. saya cuma suruh cakap sikit bukannya detail sangat.. takut nanti gadis cantik depan saya ni pengsan pulak dengan kekayaan keluarga saya." Errghh menyampah tol! Orang kaya memang selalu berlagak ke?

"Terima atas maklumat sebentar tadi.. saya nak sambung kerja di pejabat." Balasku dengan muka yang selamba badak.

Jangan lupa tekan vote dan juga komen!

Terhimpit Dalam Kalbu✔Where stories live. Discover now